SAFETY FIRST

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τα πρόσφατα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσον αφορά στις συλλογικές ενέργειες που απαιτούνται για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.

Τον Μάρτιο του 2024, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA) δημοσίευσε την έκθεση με τίτλο «Επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια: Καιρός να ανεβάσουμε ταχύτητα» μέσω της οποίας ανέλυε τα στατιστικά δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως πρέπει να αυξηθούν οι προσπάθειες, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως το 2030 και 2050, αντίστοιχα.

Μετά από μελέτη της εν λόγω έκθεσης, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ανακοίνωσε πως και οι δικές του παρατηρήσεις, συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με εκείνα της ECA. Σχετικά με τη διαμόρφωση της διαδικασίας παρακολούθησης βασικών δεικτών όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια, προκύπτει μια διαφοροποίηση όσον αφορά σε μεθόδους, πρακτικές και επιμέρους εθνικά χαρακτηριστικά των κρατών-μελών.

Ωστόσο, αυτό δε θεωρείται απαραίτητα κακό, αφού μπορεί να συμβάλλει σε ανταλλαγή δεδομένων και βέλτιστων πρακτικών, που δύναται να επιφέρει ταχύτερη ενοποίηση μεθόδων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατ’ επέκταση, την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

Ένα βασικό σημείο συμφωνίας, έγκειται στη δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων και στην ύπαρξη δεσμεύσεων, για διασφάλιση της ασφαλούς συνύπαρξης διαφορετικών Μέσων Μεταφοράς (αυτοκίνητα, ποδήλατα, οχήματα μικροκινητικότητας όπως e-scooters κ.α.), αφού τα τελευταία χρόνια έχει διαμορφωθεί, ιδιαίτερα στις πόλεις, μια διαφορετική οδική πραγματικότητα.

Επιπλέον, στην κοινή ανακοίνωση των Ευρωπαίων Υπουργών Μεταφορών, υπογραμμίζεται η σημασία «των επενδύσεων σε υψηλής ποιότητας, ανθεκτικές και βιώσιμες οδικές υποδομές και των σχετικών υποχρεώσεων σχεδιασμού, καθώς και της συνδεσιμότητας και διαλειτουργικότητας των δεδομένων που σχετίζονται με την κυκλοφορία για τη βελτίωση της διαχείρισης της Οδικής Ασφάλειας».

Τέλος, μια πολύ σημαντική παράμετρος στην οποία θα δοθεί έμφαση κατά την μελλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφορά στην συνύπαρξη οδηγών, αυτόνομων οχημάτων και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως χαρακτηρίζονται οι πεζοί, οι δικυκλιστές και οι χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας.

Για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συνύπαρξη, δηλαδή ο ελάχιστος αριθμός ατυχημάτων μεταξύ των παραπάνω κατηγοριών χρηστών του δρόμου, αναμένεται να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες σύγχρονων τεχνολογιών, τόσο στα οχήματα όσο και στις οδικές υποδομές.

«Όλοι συμφωνούμε ότι η συνολική πρόοδος προς την επίτευξη των στόχων μας για την οδική ασφάλεια είναι ανεπαρκής μέχρι στιγμής«, δήλωσε ο Georges Gilkinet, Αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Κινητικότητας του Βελγίου. «Θα πρέπει επομένως να αναλάβουμε άμεση δράση σε πολλαπλά μέτωπα με έμφαση στους ενεργούς και πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων, καθώς και με τη συμμετοχή των δημόσιων αρχών σε όλα τα επίπεδα, όλων των χρηστών των δρόμων, της βιομηχανίας και των φορέων της κοινωνίας των πολιτών για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που το κείμενο των συμπερασμάτων του Συμβουλίου που εγκρίναμε σήμερα παρέχει σαφείς κατευθύνσεις προς αυτή την κατεύθυνση».

Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου εδώ 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Οι παραβάσεις της τελευταίας πλήρους εβδομάδας του Ιουλίου
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία τροχαίων παραβάσεων που σημειώθηκαν στην χώρα μας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-29 Ιουλίου – Διαβάστε την «κατάταξη» ανά είδος και ανά περιο...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Ελλάδα: 27.577 παραβάσεις σε 9 ημέρες
Οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στην Αττική, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός εξ αυτών αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος: Οι παραβάσεις κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο στην Αττική
Η Τροχαία έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στην Αττική, κατά τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου. ...(περισσότερα)
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Διπλή αξιολόγηση για την ανίχνευση πεζών από το Euro NCAP
Το EuroNCAP έχει δημιουργήσει ακόμη μια δοκιμασία για τα νέα αυτοκίνητα, που αφορά στο Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking - AEB), μια τεχνολογία που αφορά σ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)

S5 Box