SAFETY FIRST

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τα πρόσφατα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσον αφορά στις συλλογικές ενέργειες που απαιτούνται για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.

Τον Μάρτιο του 2024, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ECA) δημοσίευσε την έκθεση με τίτλο «Επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την οδική ασφάλεια: Καιρός να ανεβάσουμε ταχύτητα» μέσω της οποίας ανέλυε τα στατιστικά δεδομένα των τροχαίων ατυχημάτων στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως πρέπει να αυξηθούν οι προσπάθειες, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως το 2030 και 2050, αντίστοιχα.

Μετά από μελέτη της εν λόγω έκθεσης, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ανακοίνωσε πως και οι δικές του παρατηρήσεις, συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με εκείνα της ECA. Σχετικά με τη διαμόρφωση της διαδικασίας παρακολούθησης βασικών δεικτών όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια, προκύπτει μια διαφοροποίηση όσον αφορά σε μεθόδους, πρακτικές και επιμέρους εθνικά χαρακτηριστικά των κρατών-μελών.

Ωστόσο, αυτό δε θεωρείται απαραίτητα κακό, αφού μπορεί να συμβάλλει σε ανταλλαγή δεδομένων και βέλτιστων πρακτικών, που δύναται να επιφέρει ταχύτερη ενοποίηση μεθόδων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατ’ επέκταση, την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

Ένα βασικό σημείο συμφωνίας, έγκειται στη δημιουργία ενός πλαισίου κανόνων και στην ύπαρξη δεσμεύσεων, για διασφάλιση της ασφαλούς συνύπαρξης διαφορετικών Μέσων Μεταφοράς (αυτοκίνητα, ποδήλατα, οχήματα μικροκινητικότητας όπως e-scooters κ.α.), αφού τα τελευταία χρόνια έχει διαμορφωθεί, ιδιαίτερα στις πόλεις, μια διαφορετική οδική πραγματικότητα.

Επιπλέον, στην κοινή ανακοίνωση των Ευρωπαίων Υπουργών Μεταφορών, υπογραμμίζεται η σημασία «των επενδύσεων σε υψηλής ποιότητας, ανθεκτικές και βιώσιμες οδικές υποδομές και των σχετικών υποχρεώσεων σχεδιασμού, καθώς και της συνδεσιμότητας και διαλειτουργικότητας των δεδομένων που σχετίζονται με την κυκλοφορία για τη βελτίωση της διαχείρισης της Οδικής Ασφάλειας».

Τέλος, μια πολύ σημαντική παράμετρος στην οποία θα δοθεί έμφαση κατά την μελλοντική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφορά στην συνύπαρξη οδηγών, αυτόνομων οχημάτων και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως χαρακτηρίζονται οι πεζοί, οι δικυκλιστές και οι χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας.

Για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συνύπαρξη, δηλαδή ο ελάχιστος αριθμός ατυχημάτων μεταξύ των παραπάνω κατηγοριών χρηστών του δρόμου, αναμένεται να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες σύγχρονων τεχνολογιών, τόσο στα οχήματα όσο και στις οδικές υποδομές.

«Όλοι συμφωνούμε ότι η συνολική πρόοδος προς την επίτευξη των στόχων μας για την οδική ασφάλεια είναι ανεπαρκής μέχρι στιγμής«, δήλωσε ο Georges Gilkinet, Αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Κινητικότητας του Βελγίου. «Θα πρέπει επομένως να αναλάβουμε άμεση δράση σε πολλαπλά μέτωπα με έμφαση στους ενεργούς και πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων, καθώς και με τη συμμετοχή των δημόσιων αρχών σε όλα τα επίπεδα, όλων των χρηστών των δρόμων, της βιομηχανίας και των φορέων της κοινωνίας των πολιτών για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Είμαι εξαιρετικά ευτυχής που το κείμενο των συμπερασμάτων του Συμβουλίου που εγκρίναμε σήμερα παρέχει σαφείς κατευθύνσεις προς αυτή την κατεύθυνση».

Διαβάστε αναλυτικά το κείμενο με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου εδώ 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Χριστούγεννα: Σημαντικό ποσοστό Βρετανών θα οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν π...(περισσότερα)
4 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν
Για ακόμη μια φορά, έρευνα καταδεικνύει πως χρειάζεται πολλή δουλειά συνειδητοποίηση ακόμη, ώστε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Κοινή δράση για την Οδική Ασφάλεια από τους Υπουργούς Μεταφορών της Ε.Ε.
Στην ετήσια συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου στη Βαλέττα της Μάλτας, ανακοινώθηκε η κοινή πρόθεση για δράση με στόχο την περαι...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)

S5 Box