SAFETY FIRST

Τα στατιστικά δεδομένα στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστοποιούν πως 1 στους 3 Βρετανούς οδηγούν έχοντας καταναλώσει σημαντικές ποσότητες αλκοόλ.

Έρευνα για λογαριασμό του μη κερδοσκοπικού Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας “IAM Roadsmart”, επιβεβαιώνει την ανησυχητική διεθνή τάση των οδηγών, να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι έχοντας καταναλώσει αλκοόλ.

Τα πιο πρόσφατα ευρήματα προέκυψαν τον περασμένο Ιούνιο, μέσω έρευνας σε 1.072 αυτοκινητιστές του Ηνωμένου Βασιλείου. Βάσει αυτής, περισσότερο από το 1/3 των ερωτηθέντων (38%) αποκάλυψε πως μπορεί να καταναλώσει τόσο αλκοόλ μετά από τις 21:00, ώστε ακόμη και αν οδηγήσει ξανά πριν τις 09:00 το επόμενο πρωί, θα βρίσκεται πάνω από το επιτρεπόμενο όριο συγκέντρωσης οινοπνεύματος στο αίμα, ενώ το 21% εξ αυτών, δήλωσε πως συνεχίζει να πίνει μετά από τις 22:00.

Για να γίνει πιο κατανοητή η βαρύτητα των παραπάνω, αρκεί να αναφέρουμε πως σύμφωνα με τον βρετανικό Οργανισμό “Drink Aware”, το αλκοόλ αποβάλλεται από τον οργανισμό μας κατά μέσο όρο, με ρυθμό μίας μονάδας ανά ώρα, αν και αυτό μεταβάλλεται ανάλογα με τα σωματικά χαρακτηριστικά (βάρος, ταχύτητα μεταβολισμού, υγεία ήπατος) του εκάστοτε ατόμου.

Σύμφωνα με την μέτρηση μονάδων του Alcohol Change UK, η κατανάλωση τριών μεγάλων ποτηριών κρασιού (περιεκτικότητα αλκοόλ 12%) ή τριών ποτηριών μπύρας περιεκτικότητας 5,2%, ισοδυναμεί με 9 μονάδες.

Πρακτικά, αυτό συνεπάγεται πως για να αποβληθεί πλήρως το αλκοόλ από τον οργανισμό ενός ανθρώπου που έχει καταναλώσει τις προαναφερθείσες ποσότητες, απαιτούνται κατά μέσο όρο 9 ώρες.

Επιπλέον, το 31% των οδηγών που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, δήλωσε πως κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, έχει δει έναν συγγενή ή φίλο να οδηγεί αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα, αμέσως μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

Στα θετικά συγκαταλέγεται το γεγονός ότι το 72% εξ αυτών, προειδοποίησε τον οδηγό πως δεν πρέπει να προβεί σε αυτήν την ενέργεια (της οδήγησης), ωστόσο μόνο το 23% ενήργησε αποτρεπτικά, ενώ το 5% απάντησε πως δεν έκανε καμία ενέργεια καθώς δεν ήταν δική του δουλειά.

Κατά τη γνώμη των οδηγών, σημαντικό ρόλο στη μείωση της οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ παίζει η διάδοση των μη αλκοολούχων ποτών, με το 62% των ερωτηθέντων να στρέφεται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Επιπρόσθετα, το 80% των ερωτηθέντων τίθεται υπέρ της ύπαρξης μαθημάτων αποκατάστασης για οδηγούς που έχουν συλληφθεί πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ, ως ένα σημαντικό μέτρο για μείωση των πιθανοτήτων υποτροπής.

Αντίστοιχα μεγάλο (81%) είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν πως αυτά τα μαθήματα θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά για όσους έχουν καταδικαστεί για αδικήματα που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντί για την υφιστάμενη κατάσταση όπου προσφέρονται ως προαιρετικά μαθήματα χωρίς υποχρέωση ολοκλήρωσης.

Σημειωτέον, πως σύμφωνα με τα στατιστικά του “IAM Roadsmart”, το 2022 περίπου 300 άτομα σκοτώθηκαν σε συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονταν τουλάχιστον ένας οδηγός ή μοτοσυκλετιστής που είχε υπερβεί το όριο αλκοόλ στο αίμα στη Μεγάλη Βρετανία.

Αυτός ο αριθμός είναι ο υψηλότερος από το 2009, ενώ τα στοιχεία του 2023 αναμένονται (με προφανή καθυστέρηση) αργότερα εντός του έτους.

Ακόμη μια σημαντική παρατήρηση, είναι πως ο Ιούλιος έχει αναδειχθεί στο μήνα με τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα στα οποία υπάρχει εμπλοκή τουλάχιστον ενός ατόμου που έχει καταναλώσει υπερβολικά αλκοόλ, ξεπερνώντας τον «συνήθη ύποπτο» Δεκέμβριο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέοι κανόνες τιμωρίας οδηγών για τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους. ...(περισσότερα)
Εγκύκλιος για παράταση ισχύος σε όσες άδειες έληγαν εντός του Νοεμβρίου
Μέσω εγκυκλίου που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, δόθηκε παράταση τρίμηνης διάρκειας μεταξύ άλλων, στην ισχύ των αδειών οδήγησης και των πιστοποιητικών επαγγελματ...(περισσότερα)
Παραβάσεις κατά την οδήγηση και οι
Οι Έλληνες προβαίνουν σε πολλές παραβάσεις και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί κατά την οδήγηση, όπως δείχνουν τα δεδομένα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Τα μέτρα της Τροχαίας για το τριήμερο
Η Τροχαία ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων σε όλη τη χώρα για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στα οποία εντάσσεται και η απαγόρευση κίνησης φορτηγών με βάρος άνω των 3,5 τόνων. ...(περισσότερα)
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι επερχόμενες αλλαγές
Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. ...(περισσότερα)
Δυτική Μακεδονία: Μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα τον Ιούνιο
Η στατιστική καταγραφή στην Δυτική Μακεδονία επιφύλαξε ευχάριστα νέα, αφού κατά την διάρκεια του Ιουνίου 2024 δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος από τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνη οδήγηση: Ο νέος ποινικός κώδικας προβλέπει αυστηρές τιμωρίες
Η Βουλή των Ελλήνων προέβη σε αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, με τις τιμωρίες σε περίπτωση επικίνδυνης οδήγησης να γίνονται πιο αυστηρές. ...(περισσότερα)
Οδήγηση το χειμώνα και ο σημαντικός ρόλος των ελαστικών
Ο χειμώνας έφτασε και καθώς η ασφάλεια είναι πάνω από όλα, είναι σημαντικό να είμαστε κατάλληλα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουμε τις πρόσθετες απαιτήσεις που προκύπτουν. ...(περισσότερα)

S5 Box