SAFETY FIRST

Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα.

Σε μια παλαιότερη έρευνα, που το αποτέλεσμά της ωστόσο παραμένει επίκαιρο, το δίκτυο NBC είχε δείξει γιατί η τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα το χειμώνα, ενώ αυτά φορούν το μπουφάν τους, είναι ένα επικίνδυνο λάθος.

Όταν ένα παιδί φοράει το μπουφάν του, τότε οι ζώνες σφίγγουν σε σημείο που δεν ακουμπά στο σώμα του παιδιού και αυτό μπορεί να διαπιστωθεί εύκολα, εφόσον του αφαιρέσουμε το μπουφάν και κάνουμε την ίδια διαδικασία.

Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση βίαιου φρεναρίσματος ή τροχαίου ατυχήματος, το σώμα του παιδιού θα είναι μετέωρο, με τον τραυματισμό να ελλοχεύει, αφού ένα μεγάλο κομμάτι του όγκου που θα προστατεύει η ζώνη, θα οφείλεται στο μπουφάν και όχι στο σώμα του παιδιού καθαυτό.

Για αυτό το λόγο, όσο κρύο και αν κάνει στο αυτοκίνητο, είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά στο κάθισμα να μη φορούν μπουφάν και εφόσον κρυώνουν, είτε να τα καλύψουμε με τα μπουφάν, είτε να διαθέτουμε μικρές κουβέρτες ώστε να τα σκεπάσουμε. Με βασικό όμως γνώμονα, η ζώνη ασφαλείας να ακουμπά στο σώμα των παιδιών και να μην δημιουργεί μεγαλύτερο όγκο, όπως συμβαίνει εφόσον εκείνα συνεχίζουν να φορούν το μπουφάν τους.

Για τον ίδιο λόγο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μειώνεται η δυνατότητα κίνησης των χεριών, είναι σημαντικό τον ίδιο κανόνα να τηρεί ο οδηγός του αυτοκινήτου, καθώς και οι υπόλοιποι επιβάτες. Σε αυτή την περίπτωση, το "ελαφρυντικό" έγκειται στο γεγονός ότι οι ζώνες για τους ενήλικους επιβάτες διαθέτουν προενταντήρες, ωστόσο και πάλι είναι ιδανικό, κατά τη διάρκεια της διαδρομής κανένας από τους επιβάτες να μη φοράει το μπουφάν του.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)
Η σημασία του πέλματος στις επιδόσεις των ελαστικών
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το δρόμο. ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 22.720 παραβάσεις σε μια εβδομάδα
Η Τροχαία ανακοίνωσε πως κατά το χρονικό διάστημα 29 Ιανουαρίου-4 Φεβρουαρίου 2023, βεβαιώθηκαν 22.720 παραβάσεις, ως αποτέλεσμα των 100.547 τροχονομικών ελέγχων που διενεργήθηκαν. ...(περισσότερα)
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών
Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης επιβάλλει την περαιτέρω βελτίωση των οδικών υποδομών, αφού μελέτες στις ΗΠΑ έχει δείξει πως οι προστατευτικές μπαριέρες δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα, αυξημένου βάρους, η...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)

S5 Box