SAFETY FIRST

Με βάση τον Δείκτη Σχολικής Διαδρομής ACE 2025, προκύπτει ότι οι σχολικές διαδρομές σε πολλές περιοχές της Γερμανίας δεν παρέχουν στα παιδιά την ενδεικνυόμενη ασφάλεια.

Πρόσφατη έρευνα στη Γερμανία , η οποία αποτέλεσε προϊόν της συνεργασίας των οργανισμών “Auto Club Europa – ACE” και “German Road Safety Council – DVR”, ανέδειξε μια παθογένεια σε επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, που αφορά στην πρόσβαση των μαθητών στα σχολεία.

Το βασικό ερώτημα που τέθηκε ήταν «Πόσο ασφαλής είναι, τελικά, η καθημερινή διαδρομή των παιδιών προς το σχολείο»;

Για την απάντηση αυτού, πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση των διαδρομών 49.000 μαθητών δημοτικού σε όλη την Γερμανία, με εξέταση της κίνησης στους χώρους αποβίβασης καθώς και των υποδομών γύρω από τα σχολεία.

Τα αποτελέσματα έφεραν προβληματισμό, αφού μόλις το 5% των 167 διαδρομών που εξετάστηκαν, θεωρείται πραγματικά ασφαλές, τη στιγμή που το 6% χαρακτηρίστηκε ως επικίνδυνο και το 30% ως ανεπαρκώς ασφαλές.

Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος μπροστά στα σχολεία δημιουργεί συχνά χαοτικές και επικίνδυνες συνθήκες, επιβαρυνόμενες από επικίνδυνες ενέργειες οδηγών-γονέων όπως παράνομες αναστροφές, στάθμευση πάνω σε πεζοδρόμια και παιδιά που κατεβαίνουν στο οδόστρωμα.

Κατόπιν μελέτης σε 6.422 οχήματα γονέων στη Γερμανία, υπήρξαν παραβιάσεις κυκλοφοριακών κανόνων σε ποσοστό 41%.

Οι πιο συχνές ήταν στάση σε απαγορευτικές ζώνες (20%), στάθμευση σε εισόδους (8%) και πεζοδρόμια ή δίπλα σε άλλο όχημα (6%).

Ακόμη, τονίζεται πως παρόλο που στο 92% των σχολείων ισχύει όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα, μόλις το 6% διαθέτει «οδό ήπιας κυκλοφορίας», που θεωρείται ως η ασφαλέστερη λύση για σχολικές ζώνες.

Επιπλέον, στο 8% των περιπτώσεων δεν υπάρχει καμία υποδομή όπως διάβαση, φωτεινός σηματοδότης ή διάβαση πεζών.

«Τα στοιχεία είναι σοκαριστικά: μόνο το 5% των εξετασμένων σχολικών διαδρομών είναι ασφαλές», δήλωσε ο Manfred Wirsch, Πρόεδρος του Γερμανικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας. «Πάρα πολλά παιδιά εξακολουθούν να τραυματίζονται ή ακόμη και να χάνουν τη ζωή τους στον δρόμο προς το σχολείο. Είναι επιτακτικό να βελτιωθούν οι υποδομές και να αλλάξει η συμπεριφορά των γονέων».

Από την πλευρά του ο Sven-Peter Rudolph, Πρόεδρος του ACE Auto Club Europa, πρόσθεσε: «Οι εθελοντές μας έκαναν μια ενδελεχή και ρεαλιστική αποτύπωση της κατάστασης σε όλη τη χώρα. Το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό: πολλά παιδιά ξεκινούν τη μέρα τους μέσα σε επικίνδυνες συνθήκες».

Δυστυχώς, αυτά που περιγράφονται παραπάνω μόνο άγνωστα δε μας είναι, αφού αντίστοιχες παραβάσεις και παραλείψεις συμβαίνουν καθημερινά και στη χώρα μας, όπου μάλιστα είναι δεδομένο πως οι στατιστικές όσον αφορά το επίπεδο της Οδικής Ασφάλειας δεν είναι αντίστοιχες με εκείνες της Γερμανίας.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: ACE/Lukas Frontzek

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν τον Ιούλιο
Περισσότερες από 60 χιλιάδες παραβάσεις σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα, με την πλειονότητα αυτών να συμβαίνει στην Αττική. ...(περισσότερα)
Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
Έξυπνες προειδοποιήσεις οδηγού από την Ford
Η Ford προχωρά στην αξιοποίηση του ηχοσυστήματος ενός αυτοκινήτου, με στόχο την ανίχνευση της ακριβούς θέσης πεζών ή άλλων χρηστών του δρόμου. ...(περισσότερα)
Ελαστικά για όλες τις καιρικές συνθήκες
Καθώς τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε άμεση επαφή με το δρόμο, είναι σημαντικό να διατηρούν κορυφαίες επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας ανεξαρτήτως καιρικών συνθ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Αύξηση 25% στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα
Οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, όπως πιστοποιεί η αύξηση των θανάτων στους Ολλανδικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Επεξήγηση των τεστ
Σε αυτό το άρθρο, θα παρέχουμε μια επεξήγηση των δοκιμασιών που περνούν τα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων, για την καλύτερη αξιολόγησή τους. ...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Συμβουλές για την αποφυγή οδήγησης υπό υπνηλία
Η υπνηλία στο τιμόνι αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και ο γνωστός Αμερικανικός Οργανισμός National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), εξέδωσε έναν "κατάλογο" με...(περισσότερα)
Στην Πολωνία το διεθνές βραβείο Οδικής Ασφάλειας 2023
Η Πολωνία πέτυχε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 47% σε μια δεκαετία, επίδοση που δεν πέρασε απαρατήρητη στην Ευρώπη και της απέφερε το διεθνές βραβείο PIN. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)

S5 Box