SAFETY FIRST

Μεγάλη συζήτηση γίνεται στην Ευρώπη σχετικά με τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες τους.

Οι ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με την Οδική Ασφάλεια είναι πολλές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε από μεγάλους φορείς είτε από επιμέρους οργανισμούς σε κάθε χώρα.

Καθώς η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων με θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς, η προσπάθεια αντιμετώπισης του φαινομένου είναι διαρκής.

Ποια είναι όμως τα νόμιμα όρια για την οδήγηση μετά την κατανάλωση αλκοόλ; Καταρχάς, σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως μπορεί να υφίσταται νόμιμο όριο, ωστόσο από την πρώτη στιγμή που θα εισέλθει οινόπνευμα στον οργανισμό μας, οι λειτουργίες του μεταβάλλονται με κύρια εξ αυτών, τη μείωση των αντανακλαστικών μας. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια, πως ακόμη και ένα ποτήρι κρασιού να έχουμε καταναλώσει, μπορεί μεν να είμαστε εντός ορίων νομιμότητας ως προς την οδήγηση, ωστόσο έχουμε ήδη μειώσει την απόδοσή μας, γεγονός που ανά πάσα στιγμή μπορεί να αποβεί μοιραίο. Για αυτό το λόγο, ανεξάρτητα από τα όρια, συνίσταται πριν οδηγήσουμε, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ για εύλογο χρονικό διάστημα.

Παρακάτω, βρίσκεται ένας κατάλογος που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission) με το ανώτατο νόμιμο όριο γραμμαρίων οινοπνεύματος ανά λίτρο αίματος, που μπορεί να βρεθεί στον οργανισμό κάθε οδηγού στις 25 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να σημειωθεί, πως σε αρκετές χώρες υπάρχουν διαφορετικές όρια για νέους και επαγγελματίες οδηγούς.

Ταυτόχρονα, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι υπάρχουν χώρες (Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία) στις οποίες το ανώτατο όριο είναι μηδενικό, δηλαδή δεν επιτρέπεται η οδήγηση μετά την κατανάλωση αλκοόλ.

 

Χώρα / Ανώτατο Όριο Αλκοόλ (g/l)
Αυστρία / 0.5
Βέλγιο   /  0.5
Κύπρος /   0.22
Τσεχία  /   0
Δανία   /   0.5
Εσθονία /   0.2
Φινλανδία /  0.22
Γαλλία      /  0.5
Γερμανία  /   0.5
Ελλάδα    /   0.5
Ουγγαρία  /  0
Ιρλανδία   /  0.5
Ιταλία      /   0.5
Λετονία   /   0.5
Λιθουανία /  0.4
Λουξεμβούργο / 0.5
Μάλτα    / 0.8
Ολλανδία  / 0.5
Πολωνία   / 0.2
Πορτογαλία  /  0.5
Σλοβακία  /  0
Σλοβενία  /  0.5
Ισπανία   /   0.5
Σουηδία  /   0.2
Ηνωμένο Βασίλειο / 0.8

Κλείνοντας, να τονίσουμε ότι όπως αναφέρει και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να αποκτήσουμε πλήρη γνώση του ποσοστού των οδηγών που ξεπερνούν το νόμιμο όριο σε κάθε χώρα, θα πρέπει όλες οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακολουθούν την ίδια διαδικασία, αλλά και την ίδια μεθοδολογία. Κάτι που μέχρι σήμερα δε συμβαίνει, καθώς η κάθε χώρα διενεργεί τα αλκοτέστ με διαφορετικό τρόπο και μεθοδολογία, ανάλογα με τις δικές της ανάγκες.

To συμπέρασμα είναι πως και σε αυτό, όπως και σε όλα τα κομμάτια που αφορούν τη βελτίωση της ασφάλειας στους δρόμους, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη να διανυθεί, τόσο στη χώρα μας, όσο και διεθνώς.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Δίπλωμα οδήγησης:  Τα ποσά για τα νέα και ενιαία παράβολα
Το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε τον ορισμό νέων ενιαίων-ενοποιημένων παραβόλων, αναφορικά με το δίπλωμα οδήγησης. ...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)
Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
Η νέα έκθεση του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια
Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)

S5 Box