SAFETY FIRST

Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ μεγαλύτερο τραυματισμό και στους δύο, αν τα μέτρα ασφαλείας δε βρίσκονταν σε τόσο υψηλό επίπεδο.


Stephane Lefebvre-Gabin MoreauΟι νεαροί Γάλλοι, που αποτελούν ένα από τα πιο ταλαντούχα πληρώματα της χώρας τους, αγωνίζονταν στο ασφάλτινο Ράλλυ Γερμανίας με ένα Citroen DS3 WRC. Ενώ βρίσκονταν στη δυσκολότερη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, όταν ο 24χρονος Lefebvre έχασε τον έλεγχο με πολλά χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χτυπήσει με δύναμη σε ένα δέντρο. Αμέσως ο αγώνας διακόπηκε, ώστε ασθενοφόρα και διασώστες να μεταβούν στο σημείο για τον απεγκλωβισμό του πληρώματος, ενώ η πρώτη εικόνα του αυτοκινήτου έφερνε ανησυχία, αφού η ζημιά ήταν μεγάλη. Ο κινητήρας είχε ουσιαστικά αποκοπεί από το υπόλοιπο πλαίσιο, δεδομένο που μαρτυρούσε τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Ευτυχώς, και γράφουμε ευτυχώς καθώς αυτή η έξοδος θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις για το πλήρωμα, ο τραυματισμός των Lefebvre και Moreau "περιορίστηκε" σε σπάσιμο χεριού και ποδιού για τον συνοδηγό, καθώς και σε εσωτερικούς τραυματισμούς που έκαναν την μετέπειτα νοσηλεία και του οδηγού, αναγκαία. Όμως, η ζωή αμφότερων δεν απειλήθηκε και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να βγουν από το νοσοκομείο και να επιστρέψουν στην Γαλλία. 

Λίγες ημέρες μετά το ατύχημα, οι Stephane Lefebvre και Gabin Moreau μίλησαν μέσω της σελίδας του οδηγού στο Facebook για αυτή την εμπειρία, τονίζοντας το ρόλο που έπαιξαν τα υψηλής ποιότητας μέτρα ασφαλείας του αυτοκινήτου, που αποτελεί ένα από τα πλέον σύγχρονα στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλλυ. Πιο συγκεκριμένα, ο Moreau δήλωσε: "Αν δούμε την κατάσταση του αυτοκινήτου, τότε αισθάνομαι τυχερός. Τόσο ο κλωβός ασφαλείας, όσο και άλλα κομμάτια του εξοπλισμού ασφαλείας έκαναν καλά τη δουλειά τους, ενώ σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια του πληρώματος διαδραμάτισαν και ορισμένα ειδικά ενισχυμένα σημεία, τα οποία μάλιστα δεν ήταν υποχρεωτικά αλλά είχαν γίνει ακριβώς για αυτό το σκοπό, δηλαδή την ενίσχυση της ασφάλειάς μας σε περίπτωση ατυχήματος". Από τη μεριά του, ο Lefebvre πρόσθεσε: "Τόσο ο Gabin όσο και εγώ, θεωρούμε πως ήμασταν καλά προστατευμένοι από το αυτοκίνητο. Στα ράλλυ δεν μπορείς ποτέ να ελέγξεις το εξωτερικό περιβάλλον και θεωρώ πως πληρώσαμε ακριβό τίμημα για την έξοδό μας, όμως είμαστε αποφασισμένοι να επιστρέψουμε σύντομα και δυνατοί". 

SafetyFirst WRCGermany03

Η έξοδος των Lefebvre-Moreau με το Citroen DS3 WRC υπενθύμισε σε όλους ότι τα μέτρα ασφαλείας στους αγώνες αυτοκινήτων και στην προκειμένη περίπτωση στην κατασκευή των αυτοκινήτων που συμμετέχουν σε ράλλυ βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Παράλληλα από τη μεριά της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) η βελτίωση αποτελεί διαρκές ζητούμενο, κάτι που έμμεσα έχει επίπτωση και στα δικά μας αυτοκίνητα, αφού η εμπειρία και η τεχνογνωσία που αποκτούν οι κατασκευαστές από τον χώρο των αγώνων, έπειτα μεταφέρεται σε αρκετές περιπτώσεις, στα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

* H δημοσιοποίηση φωτογραφιών με αυτοκίνητα που έχουν υποστεί μεγάλες υλικές ζημιές βρίσκεται ενάντια στη λογική μας λόγω του σεβασμού στην προσπάθεια των πληρωμάτων απέναντι στο χρονόμετρο. Oι συγκεκριμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, αναδημοσιεύονται καθαρά και μόνο με σκοπό να τονιστεί η ασφάλεια που παρέχουν τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα πληρώματά τους.

Περισσότερα Safety First

Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Σε λειτουργία από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τα ΚΤΕΟ
Τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων θα ανοίξουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, με τη λειτουργία τους να διέπεται από αυστηρούς κανόνες υγειονομικής ασφάλειας, στο πλαίσιο προστασίας από...(περισσότερα)
Χάρη στη ζώνη απέφυγε τα χειρότερα ο Sergio Aguero
Το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα ενός εκ των κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, Sergio Aguero, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μεγάλη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας εντός του αυτοκινήτου. ...(περισσότερα)
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Βέλγιο: Μια ασυνήθιστη πρόταση από τον Υπουργό Κινητικότητας
Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσε...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της τελευταίας πλήρους εβδομάδας του Ιουλίου
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία τροχαίων παραβάσεων που σημειώθηκαν στην χώρα μας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-29 Ιουλίου – Διαβάστε την «κατάταξη» ανά είδος και ανά περιο...(περισσότερα)
Ορκίστηκε ως Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης
Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η Τελετή Ορκωμοσίας του νέου Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά και του περιφερειακού συμβουλίου, στο οποίο εκλέχθηκε ο Κωνσταντίνος «Ιαβέρης» Μαρκουΐζος ...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)

S5 Box