SAFETY FIRST

Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ μεγαλύτερο τραυματισμό και στους δύο, αν τα μέτρα ασφαλείας δε βρίσκονταν σε τόσο υψηλό επίπεδο.


Stephane Lefebvre-Gabin MoreauΟι νεαροί Γάλλοι, που αποτελούν ένα από τα πιο ταλαντούχα πληρώματα της χώρας τους, αγωνίζονταν στο ασφάλτινο Ράλλυ Γερμανίας με ένα Citroen DS3 WRC. Ενώ βρίσκονταν στη δυσκολότερη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, όταν ο 24χρονος Lefebvre έχασε τον έλεγχο με πολλά χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χτυπήσει με δύναμη σε ένα δέντρο. Αμέσως ο αγώνας διακόπηκε, ώστε ασθενοφόρα και διασώστες να μεταβούν στο σημείο για τον απεγκλωβισμό του πληρώματος, ενώ η πρώτη εικόνα του αυτοκινήτου έφερνε ανησυχία, αφού η ζημιά ήταν μεγάλη. Ο κινητήρας είχε ουσιαστικά αποκοπεί από το υπόλοιπο πλαίσιο, δεδομένο που μαρτυρούσε τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Ευτυχώς, και γράφουμε ευτυχώς καθώς αυτή η έξοδος θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις για το πλήρωμα, ο τραυματισμός των Lefebvre και Moreau "περιορίστηκε" σε σπάσιμο χεριού και ποδιού για τον συνοδηγό, καθώς και σε εσωτερικούς τραυματισμούς που έκαναν την μετέπειτα νοσηλεία και του οδηγού, αναγκαία. Όμως, η ζωή αμφότερων δεν απειλήθηκε και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να βγουν από το νοσοκομείο και να επιστρέψουν στην Γαλλία. 

Λίγες ημέρες μετά το ατύχημα, οι Stephane Lefebvre και Gabin Moreau μίλησαν μέσω της σελίδας του οδηγού στο Facebook για αυτή την εμπειρία, τονίζοντας το ρόλο που έπαιξαν τα υψηλής ποιότητας μέτρα ασφαλείας του αυτοκινήτου, που αποτελεί ένα από τα πλέον σύγχρονα στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλλυ. Πιο συγκεκριμένα, ο Moreau δήλωσε: "Αν δούμε την κατάσταση του αυτοκινήτου, τότε αισθάνομαι τυχερός. Τόσο ο κλωβός ασφαλείας, όσο και άλλα κομμάτια του εξοπλισμού ασφαλείας έκαναν καλά τη δουλειά τους, ενώ σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια του πληρώματος διαδραμάτισαν και ορισμένα ειδικά ενισχυμένα σημεία, τα οποία μάλιστα δεν ήταν υποχρεωτικά αλλά είχαν γίνει ακριβώς για αυτό το σκοπό, δηλαδή την ενίσχυση της ασφάλειάς μας σε περίπτωση ατυχήματος". Από τη μεριά του, ο Lefebvre πρόσθεσε: "Τόσο ο Gabin όσο και εγώ, θεωρούμε πως ήμασταν καλά προστατευμένοι από το αυτοκίνητο. Στα ράλλυ δεν μπορείς ποτέ να ελέγξεις το εξωτερικό περιβάλλον και θεωρώ πως πληρώσαμε ακριβό τίμημα για την έξοδό μας, όμως είμαστε αποφασισμένοι να επιστρέψουμε σύντομα και δυνατοί". 

SafetyFirst WRCGermany03

Η έξοδος των Lefebvre-Moreau με το Citroen DS3 WRC υπενθύμισε σε όλους ότι τα μέτρα ασφαλείας στους αγώνες αυτοκινήτων και στην προκειμένη περίπτωση στην κατασκευή των αυτοκινήτων που συμμετέχουν σε ράλλυ βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Παράλληλα από τη μεριά της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) η βελτίωση αποτελεί διαρκές ζητούμενο, κάτι που έμμεσα έχει επίπτωση και στα δικά μας αυτοκίνητα, αφού η εμπειρία και η τεχνογνωσία που αποκτούν οι κατασκευαστές από τον χώρο των αγώνων, έπειτα μεταφέρεται σε αρκετές περιπτώσεις, στα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

* H δημοσιοποίηση φωτογραφιών με αυτοκίνητα που έχουν υποστεί μεγάλες υλικές ζημιές βρίσκεται ενάντια στη λογική μας λόγω του σεβασμού στην προσπάθεια των πληρωμάτων απέναντι στο χρονόμετρο. Oι συγκεκριμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, αναδημοσιεύονται καθαρά και μόνο με σκοπό να τονιστεί η ασφάλεια που παρέχουν τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα πληρώματά τους.

Περισσότερα Safety First

H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Μείωση των θανάτων κατά 2% στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την ...(περισσότερα)
Είδη και οχήματα των θανατηφόρων τροχαίων το 2019
Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό. ...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στις εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει τη διαφοροποίηση στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις υποψήφιων οδηγών για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με νέο σχέδιο νόμου. ...(περισσότερα)
Τι ισχύει για εξετάσεις οδήγησης και ΚΤΕΟ έως 30 Νοεμβρίου
Λόγω των μέτρων για την πανδημία, μέχρι το τέλος του μήνα έχει ανασταλεί η διαδικασία εξετάσεων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, όχι όμως για απόκτηση επαγγελματικών αδειών ή Πιστοποιητικού Επαγγελματ...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης - από 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους οι υποψήφιοι οδηγοί
Νομοσχέδιο με στόχο την αναμόρφωση του πλαισίου εκπαίδευσης, θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων νέων οδηγών, ετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)

S5 Box