SAFETY FIRST

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) έχει δημιουργήσει τα "Praise Awards", βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο σε εταιρείες που έχουν πάρει μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας στα εταιρικά τους αυτοκίνητα και στους υπαλλήλους-οδηγούς.


Το συγκεκριμένο βραβείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς πρέπει να αναφερθεί πως η χρήση των δρόμων με αφορμή την εργασία, αποτελεί την κυριότερη αιτία θανάτων και τραυματισμών που συνδέονται με την ανθρώπινη εργασία. Στην Ευρώπη, υπολογίζεται πως 6 από τα 10 εργατικά ατυχήματα που οδηγούν σε θάνατο, είναι τροχαία ατυχήματα, στα οποία περιλαμβάνονται και οι διαδρομές από και προς το χώρο εργασίας. Σύμφωνα με δεδομένα από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι διαδρομές που αφορούν την εργασία των ατόμων αποτελεί το 30% των συνολικών διαδρομών που γίνονται στους δρόμους, ενώ μπορούν να φτάσουν στο 50%, αν υπάρχει περίπτωση μετεπιβίβασης, όπως π.χ. αλλαγή Μέσου Μαζικής Μεταφοράς ή αλλαγή αυτοκινήτου. Έρευνα του Υπουργείου Μεταφορών της Μεγάλης Βρετανίας έχει δείξει πως οι άνθρωποι που κινούνται προς ή από το χώρο εργασίας τους, έχουν 40% περισσότερες πιθανότητας να εμπλακούν σε σύγκρουση.

SafetyFirst Praise201602

Praise Awards...
To Project του ETSC, που φέρει την ονομασία PRAISE (Preventing Road Accidents and Injuries for the Safety of Employees) εξετάζει όλες τις παραμέτρους της οδήγησης, από και προς αλλά και κατά τη διάρκεια του ωραρίου εργασίας των εργαζομένων. Σκοπός είναι η προάγει τις καλύτερες δυνατές πρακτικές, ώστε να βοηθήσει τις Επιχειρήσεις να εξασφαλίσουν τα μέγιστα δυνατά μέτρα ασφαλείας για τους εργαζόμενούς τους. Την ευθύνη συντονισμού του Praise έχει το ETSC, ενώ ενεργοί υποστηρικτές είναι το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας της Γερμανίας (DVR), το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Βελγίου (IBSR-BIVV), το Ίδρυμα Drager στη Βόρεια Γερμανία και το Ισπανικό Ίδρυμα MAPFRE.

Τα βραβεία της φετινής χρονιάς απονεμήθηκαν σε ειδική εκδήλωση στις 19 Οκτωβρίου και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC, Antonio Avenoso δήλωσε σχετικά: "Σήμερα αναγνωρίζεται η προσπάθεια εταιρειών και οργανισμών, που επιδεικνύουν υπευθυνότητα στον τομέα της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Ευελπιστούμε το παράδειγμά τους να εμπνεύσει και άλλες εταιρείες, μικρότερου ή μεγαλύτερου μεγέθους, ώστε να αναλάβουν το μερίδιο που τους αναλογεί στην προσπάθεια μείωσης των τροχαίων. Αυτές οι σημαντικές προσπάθειες σημαίνουν λιγότερους θανάτους ή τραυματισμούς, καθώς επίσης και λιγότερες ασφαλιστικές αποζημιώσεις και συνολικά, μείωση του κόστους. Η Οδική Ασφάλεια είναι πραγματικά καλή για τις επιχειρήσεις, από κάθε άποψη."

Τα βραβεία χωρίζονται σε 3 Κατηγορίες, ανάλογα με το μέγεθος ή τον τύπο των επιχειρήσεων-οργανισμών απονεμήθηκαν ως εξής:
Βραβείο Μεγάλης Επιχείρησης: Johnson & Johnson (με κύκλο εργασιών σε περισσότερες από 60 χώρες, 126.5000 εργαζόμενους και 33.000 αυτοκίνητα).
Βραβείο Μικρομεσαίας Επιχείρησης: O’Donovan Waste Management, Ηνωμένο Βασίλειο (από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης αποβλήτων, με περισσότερα από 140 άτομα για προσωπικό)
Βραβείο Δημόσιας Αρχής: Υπουργείο Άμυνας Βελγίου

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Κολομβία: Αύξηση ποδηλατοδρόμων για αντιμετώπιση του κορωνοϊού
Στην προσπάθεια καταπολέμησης της μετάδοσης του COVID-19, οι αρχές της πρωτεύουσας της Κολομβίας, Μπογκοτά, αποφάσισαν την αύξηση του μήκους για τους ποδηλατόδρομους της πόλης. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Θετική εξέλιξη με την μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 20 μίλια/ώρα
Τα πρώτα στατιστικά δεδομένα για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (30 χλμ./ώρα), δείχνουν πως η μέση ταχύτητα εντός αστικών περιοχών έχει μειωθεί, στοιχείο θετικό για την βελτίωση της Ο...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Μείωση της αστυνόμευσης και αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει ο...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)
Παράταση κυκλοφοριακών μέτρων στο κέντρο της Αθήνας έως 21 Νοεμβρίου
Την παράταση των κυκλοφοριακών μέτρων που ισχύουν στο κέντρο της για 3 μήνες Αθήνας λόγω του κορονοϊού, ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)

S5 Box