SAFETY FIRST

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection) έχουν βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων.

 

Αυτή η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη πως τα νέα -τεχνολογικά προηγμένα, συστήματα ασφαλείας, βοηθούν στη διαρκή μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Τα τελευταία δείγματα μιας σειράς ερευνών που διενεργήθηκαν με επικεφαλής την Jessica Cicchino -αντιπρόεδρο στον τομέα της έρευνας του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού IIHS, που ασχολείται με επιστημονική και επιμορφωτική δράση αναφορικά με τη μείωση των ατυχημάτων στις Η.Π.Α- μελετούν τα δεδομένα που προέρχονται από τις στατιστικές των ατυχημάτων που αναφέρονται στην Αμερικανική τροχαία.

Οι στατιστικές αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες αναφορικά με τις ακριβείς συνθήκες ενός ατυχήματος, προσφέροντας ακριβή δεδομένα για τις συνθήκες μιας σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων. Για παράδειγμα, προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει πως το σύστημα "Front Crash Prevention" που ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο , προειδοποιώντας ή ακόμη και φρενάροντας αν χρειαστεί, έχει οδηγήσει σε μείωση των συγκρούσεων στο πίσω μέρος αυτοκινήτων κατά 50%, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας έχει βοηθήσει στην αποφυγή ενός στα 6 ατυχήματα.

Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) - που ανιχνεύει μέσω κάμερας αν το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τη λωρίδα δίχως ο οδηγός να έχει ανάψει φλας και τον προειδοποιεί να επιστρέψει στη λωρίδα του- μειώνει το βαθμό μετωπικών, πλευρικών ή συγκρούσεων που εμπλέκεται μόνο ένα όχημα κατά 11%, ενώ στην περίπτωση αποφυγής σοβαρού τραυματισμού, το ποσοστό αυξάνεται στο 21%. Σύμφωνα με τα αριθμητικά δεδομένα, αν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα διέθεταν το εν λόγω σύστημα, το 2015 θα είχαν αποφευχθεί τουλάχιστον 85.000 συγκρούσεις και 55.000 τραυματισμοί. Η ανάλυση λάμβανε υπόψιν στοιχεία όπως ηλικία, φύλο, ρίσκο και άλλους παράγοντες που μπορεί να συντελέσουν σε ένα ατύχημα, ενώ μια άλλη, πιο απλή, έρευνα που δεν λάμβανε υπόψιν δημογραφικά στοιχεία των οδηγών, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το σύστημα "Lane Departure Warning" βοήθησε στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 86%.

SafetyFirst LDW60002

Ένα ακόμη σύστημα που εξετάστηκε ήταν το "Blind Spot Detection", που παρέχει οπτικό σήμα στην περίπτωση που κάποιο άλλο αυτοκίνητο βρίσκεται στη νεκρή γωνία, όταν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα έχοντας ανάψει το φλας. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση φτάνει το 14% για ατυχήματα με κάθε μορφής τραυματισμό, ενώ μόνο για σοβαρούς τραυματισμούς η μείωση είναι 23%.

Με αφορμή τα παραπάνω, πρέπει να τονιστεί πως τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να βοηθούν τους οδηγούς στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τους υποκαταστήσουν. Αυτό σημαίνει πως αν κάνουμε κάποιο πολύ μεγάλο λάθος, όπως στην περίπτωση του άρθρου, αλλάξουμε απότομα λωρίδα χωρίς να προειδοποιήσουμε ανάβοντας φλας, το σύστημα δε θα καταφέρει να κάνει πολλά για να αποφευχθεί το μοιραίο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι ανάμεσα σε 631 σχετικά ατυχήματα της έρευνας, το 34% των οδηγών δεν μπορούσαν να ενεργήσουν στο σήμα που τους δόθηκε, οπότε το ατύχημα δεν αποφεύχθηκε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Αντικατάσταση αδειών και πινακίδων: Αλλαγή σε διαδικασίες και έγγραφα που απαιτούνται
Οι διαδικασίες και τα έγγραφα που απαιτούνται για αντικατάσταση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών αλλάζουν, βάσει Κοινής Υπουργικής Απόφασης. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στην Αθήνα
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο στο Μουσείο Αυτοκινήτου, την Τετάρτη 12 Φ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
Πρόστιμο 1.500 ευρώ για κάπνισμα στο αυτοκίνητο
Με νέα εγκύκλιο που εκδόθηκε από το Υπουργείο Υγείας, ο Υπουργός Ανδρέας Ξανθός ζητά να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι, τη στιγμή που ο αντικαπνιστικός νόμος περιλαμβάνει πρόστιμα και για όσους καπνίζουν...(περισσότερα)
Ελλάδα: Στην τετράδα των πιο επικίνδυνων Ευρωπαϊκών χωρών για οδήγηση
Η χώρα μας ξεχωρίζει για ακόμη μια φορά με αρνητικό τρόπο όσον αφορά στο επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, αφού κατατάσσεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Παράταση ισχύος για τις άδειες οδήγησης που λήγουν έως τα μέσα Δεκεμβρίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την παράταση ισχύος κατά 3 μήνες, στις άδειες οδήγησης που λήγουν στην περίοδο 3 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. ...(περισσότερα)

S5 Box