SAFETY FIRST

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection) έχουν βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων.

 

Αυτή η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη πως τα νέα -τεχνολογικά προηγμένα, συστήματα ασφαλείας, βοηθούν στη διαρκή μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Τα τελευταία δείγματα μιας σειράς ερευνών που διενεργήθηκαν με επικεφαλής την Jessica Cicchino -αντιπρόεδρο στον τομέα της έρευνας του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού IIHS, που ασχολείται με επιστημονική και επιμορφωτική δράση αναφορικά με τη μείωση των ατυχημάτων στις Η.Π.Α- μελετούν τα δεδομένα που προέρχονται από τις στατιστικές των ατυχημάτων που αναφέρονται στην Αμερικανική τροχαία.

Οι στατιστικές αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες αναφορικά με τις ακριβείς συνθήκες ενός ατυχήματος, προσφέροντας ακριβή δεδομένα για τις συνθήκες μιας σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων. Για παράδειγμα, προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει πως το σύστημα "Front Crash Prevention" που ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο , προειδοποιώντας ή ακόμη και φρενάροντας αν χρειαστεί, έχει οδηγήσει σε μείωση των συγκρούσεων στο πίσω μέρος αυτοκινήτων κατά 50%, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας έχει βοηθήσει στην αποφυγή ενός στα 6 ατυχήματα.

Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) - που ανιχνεύει μέσω κάμερας αν το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τη λωρίδα δίχως ο οδηγός να έχει ανάψει φλας και τον προειδοποιεί να επιστρέψει στη λωρίδα του- μειώνει το βαθμό μετωπικών, πλευρικών ή συγκρούσεων που εμπλέκεται μόνο ένα όχημα κατά 11%, ενώ στην περίπτωση αποφυγής σοβαρού τραυματισμού, το ποσοστό αυξάνεται στο 21%. Σύμφωνα με τα αριθμητικά δεδομένα, αν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα διέθεταν το εν λόγω σύστημα, το 2015 θα είχαν αποφευχθεί τουλάχιστον 85.000 συγκρούσεις και 55.000 τραυματισμοί. Η ανάλυση λάμβανε υπόψιν στοιχεία όπως ηλικία, φύλο, ρίσκο και άλλους παράγοντες που μπορεί να συντελέσουν σε ένα ατύχημα, ενώ μια άλλη, πιο απλή, έρευνα που δεν λάμβανε υπόψιν δημογραφικά στοιχεία των οδηγών, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το σύστημα "Lane Departure Warning" βοήθησε στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 86%.

SafetyFirst LDW60002

Ένα ακόμη σύστημα που εξετάστηκε ήταν το "Blind Spot Detection", που παρέχει οπτικό σήμα στην περίπτωση που κάποιο άλλο αυτοκίνητο βρίσκεται στη νεκρή γωνία, όταν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα έχοντας ανάψει το φλας. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση φτάνει το 14% για ατυχήματα με κάθε μορφής τραυματισμό, ενώ μόνο για σοβαρούς τραυματισμούς η μείωση είναι 23%.

Με αφορμή τα παραπάνω, πρέπει να τονιστεί πως τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να βοηθούν τους οδηγούς στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τους υποκαταστήσουν. Αυτό σημαίνει πως αν κάνουμε κάποιο πολύ μεγάλο λάθος, όπως στην περίπτωση του άρθρου, αλλάξουμε απότομα λωρίδα χωρίς να προειδοποιήσουμε ανάβοντας φλας, το σύστημα δε θα καταφέρει να κάνει πολλά για να αποφευχθεί το μοιραίο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι ανάμεσα σε 631 σχετικά ατυχήματα της έρευνας, το 34% των οδηγών δεν μπορούσαν να ενεργήσουν στο σήμα που τους δόθηκε, οπότε το ατύχημα δεν αποφεύχθηκε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τιμωρία του Vettel με την Οδική Ασφάλεια;
Όσοι παρακολουθούν στενά τη Formula 1,θα γνωρίζουν ήδη για το ζήτημα που απασχολεί το σπορ τις τελευταίες ημέρες, το οποίο είναι το συμβάν μεταξύ των δύο κορυφαίων πιλότων, Sebastian Vettel και Lewis ...(περισσότερα)
Έξοδος από το δρόμο, η βασική αιτία θανάτων στην Victoria της Αυστραλίας
Δημοσίευμα του ιδιαίτερα δραστήριου οργανισμού οδικής ασφάλειας της Αυστραλίας, Transport Accident Commission, αναφέρει πως οι έξοδοι από το δρόμο παραμένουν η σημαντικότερη αιτία θανάτων και τραυματι...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 20.000 τροχαίες παραβάσεις σε μία εβδομάδα
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε και στην οποία περιλαμβάνεται το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στη χώρα μας καταγράφηκαν 20.508 παραβάσεις. ...(περισσότερα)
20 χρόνια Euro NCAP
Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτε...(περισσότερα)

S5 Box