SAFETY FIRST

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection) έχουν βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων.

 

Αυτή η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη πως τα νέα -τεχνολογικά προηγμένα, συστήματα ασφαλείας, βοηθούν στη διαρκή μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Τα τελευταία δείγματα μιας σειράς ερευνών που διενεργήθηκαν με επικεφαλής την Jessica Cicchino -αντιπρόεδρο στον τομέα της έρευνας του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού IIHS, που ασχολείται με επιστημονική και επιμορφωτική δράση αναφορικά με τη μείωση των ατυχημάτων στις Η.Π.Α- μελετούν τα δεδομένα που προέρχονται από τις στατιστικές των ατυχημάτων που αναφέρονται στην Αμερικανική τροχαία.

Οι στατιστικές αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες αναφορικά με τις ακριβείς συνθήκες ενός ατυχήματος, προσφέροντας ακριβή δεδομένα για τις συνθήκες μιας σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων. Για παράδειγμα, προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει πως το σύστημα "Front Crash Prevention" που ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο , προειδοποιώντας ή ακόμη και φρενάροντας αν χρειαστεί, έχει οδηγήσει σε μείωση των συγκρούσεων στο πίσω μέρος αυτοκινήτων κατά 50%, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας έχει βοηθήσει στην αποφυγή ενός στα 6 ατυχήματα.

Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) - που ανιχνεύει μέσω κάμερας αν το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τη λωρίδα δίχως ο οδηγός να έχει ανάψει φλας και τον προειδοποιεί να επιστρέψει στη λωρίδα του- μειώνει το βαθμό μετωπικών, πλευρικών ή συγκρούσεων που εμπλέκεται μόνο ένα όχημα κατά 11%, ενώ στην περίπτωση αποφυγής σοβαρού τραυματισμού, το ποσοστό αυξάνεται στο 21%. Σύμφωνα με τα αριθμητικά δεδομένα, αν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα διέθεταν το εν λόγω σύστημα, το 2015 θα είχαν αποφευχθεί τουλάχιστον 85.000 συγκρούσεις και 55.000 τραυματισμοί. Η ανάλυση λάμβανε υπόψιν στοιχεία όπως ηλικία, φύλο, ρίσκο και άλλους παράγοντες που μπορεί να συντελέσουν σε ένα ατύχημα, ενώ μια άλλη, πιο απλή, έρευνα που δεν λάμβανε υπόψιν δημογραφικά στοιχεία των οδηγών, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το σύστημα "Lane Departure Warning" βοήθησε στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 86%.

SafetyFirst LDW60002

Ένα ακόμη σύστημα που εξετάστηκε ήταν το "Blind Spot Detection", που παρέχει οπτικό σήμα στην περίπτωση που κάποιο άλλο αυτοκίνητο βρίσκεται στη νεκρή γωνία, όταν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα έχοντας ανάψει το φλας. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση φτάνει το 14% για ατυχήματα με κάθε μορφής τραυματισμό, ενώ μόνο για σοβαρούς τραυματισμούς η μείωση είναι 23%.

Με αφορμή τα παραπάνω, πρέπει να τονιστεί πως τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να βοηθούν τους οδηγούς στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τους υποκαταστήσουν. Αυτό σημαίνει πως αν κάνουμε κάποιο πολύ μεγάλο λάθος, όπως στην περίπτωση του άρθρου, αλλάξουμε απότομα λωρίδα χωρίς να προειδοποιήσουμε ανάβοντας φλας, το σύστημα δε θα καταφέρει να κάνει πολλά για να αποφευχθεί το μοιραίο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι ανάμεσα σε 631 σχετικά ατυχήματα της έρευνας, το 34% των οδηγών δεν μπορούσαν να ενεργήσουν στο σήμα που τους δόθηκε, οπότε το ατύχημα δεν αποφεύχθηκε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν τον Ιούλιο
Περισσότερες από 60 χιλιάδες παραβάσεις σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα, με την πλειονότητα αυτών να συμβαίνει στην Αττική. ...(περισσότερα)
Παράταση ισχύος για τις άδειες οδήγησης που λήγουν έως τα μέσα Δεκεμβρίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την παράταση ισχύος κατά 3 μήνες, στις άδειες οδήγησης που λήγουν στην περίοδο 3 Νοεμβρίου-14 Δεκεμβρίου, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Euro NCAP: Αλλαγές στις δοκιμές πρόσκρουσης για το 2020
Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος. ...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)
Αύξηση 7,2% στις τροχαίες παραβάσεις το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, σχετικά με τις παραβάσεις που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2017, δίνοντας μάλιστα άμεση σύγκριση με τις αντίστοιχες παραβά...(περισσότερα)
Παιχνίδι Οδικής Ασφάλειας για παιδιά!
Η πρώτη εφαρμογή που επιτρέπει στα παιδιά να εξοικειωθούν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και την έννοια της Οδικής Ασφάλειας συνολικά, είναι γεγονός. ...(περισσότερα)
Crash test dummy με γυναικεία χαρακτηριστικά και η σημασία του
Ο Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας ANCAP δημιούργησε ανθρώπινα ομοιώματα με γυναικείο σωματότυπο, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας συλλογής δεδομένων έπειτα από δοκιμές πρόσκρουσης. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)
Αύξηση των θανάτων από τροχαία στις Η.Π.Α. για το 2015
Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014. ...(περισσότερα)

S5 Box