SAFETY FIRST

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου. 

 

Η φροντίδα και η χρήση σωστών πιέσεων στα ελαστικά, δεν επηρεάζουν μόνο την ασφάλειά μας στο δρόμο αλλά και την κατανάλωση. Μπορεί ελαστικά και κατανάλωση να μη φαίνεται πως έχουν άμεση σχέση, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια, η μείωση της εκπομπής ρύπων προς την ατμόσφαιρα, δεν εξαρτάται μόνο από την ταχύτητα και τον τρόπο που πατάμε το γκάζι, αλλά και από την κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, κυρίως αναφορικά με τις πιέσεις τους, ανά πάσα στιγμή.

Ας δούμε πώς και γιατί συμβαίνει αυτό, έχοντας τη βοήθεια της Michelin, με τη διεθνή της τεχνογνωσία στον τομέα. 

Όπως έχουν δείξει έρευνες, περίπου το 20% της κατανάλωσης ενός οχήματος οφείλεται στην αντίσταση κύλισης, δηλαδή στην αντίσταση που προκαλούν τα ελαστικά κατά την κίνηση στο δρόμο. 

Συγκεκριμένα, καθώς το πέλμα των ελαστικών έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα, κατά τη διάρκεια κάθε περιστροφής παραμορφώνεται.  Αυτή η παραμόρφωση οδηγεί σε υπερθέρμανση του ελαστικού, δηλαδή σε απώλεια ενέργειας υπό τη μορφή θερμότητας, και αυτή η διαδικασία συνιστά, κατά 90%, την αντίσταση του ελαστικού στην κύλιση. 

Iaveris.gr Michelin TyresConsumption04

Όσο αυξάνεται η αντίσταση στην κύλιση, τόσο αυξάνεται και η απαιτούμενη ισχύς για την κίνηση του αυτοκινήτου, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Εφόσον λοιπόν τα ελαστικά έχουν μικρότερη αντίσταση, τότε αυτόματα μειώνεται η κατανάλωση. 

Η Michelin δεν έχει μείνει αμέτοχη σε αυτή την προσπάθεια, εξελίσσοντας από την δεκαετία του '90 τα πράσινα ελαστικά και χρησιμοποιώντας τεχνολογικές λύσεις που προσφέρουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, πετυχαίνει εξοικονόμηση ενέργειας και κατά συνέπεια, μέγιστη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος. 

Οι επιδόσεις του ελαστικού όσον αφορά στην αντίσταση κατά την κύλιση, αποτυπώνονται στην ευρωπαϊκή ετικέτα που διαθέτει κάθε καινούριο ελαστικό, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει ώστε ο κάθε καταναλωτής να πάρει  την καλύτερη απόφαση για τις ανάγκες του.

Ακόμη, ιδιαίτερα χρήσιμο σε αυτή τη διαδικασία είναι το διάγραμμα στην ετικέτα που δείχνει τις επιδόσεις ενός ελαστικού στην κατανάλωση καυσίμων. Η ενεργειακή αποτελεσματικότητα βαθμολογείται από A (το πιο αποτελεσματικό) έως G (το λιγότερο αποτελεσματικό) και λόγω αυτής, μπορούν να εξοικονομηθούν μέχρι και €300 κατά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.  

Αυτό συμβαίνει καθώς για οδήγηση με 80 χιλιόμετρα/ώρα, ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας A, καταναλώνει κατά 7,5% λιγότερα καύσιμα από ένα αυτοκίνητο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας G. Σημειώνεται, πως τα αποτελέσματα μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου, ή τις κλιματολογικές συνθήκες αλλά οι διαφορές στις επιδόσεις είναι αποδεδειγμένες.

Περισσότερα Safety First

Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Μείωση ορίων ταχύτητας, για μείωση εκπομπής ρύπων
Σε μια κίνηση που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις, η Ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο μείωσης των ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με πρώτο στόχο τη μείωση της εκπομπής ρύπων και όχι, ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά τον Απρίλιο
Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε α...(περισσότερα)
Παραβάσεις κατά την οδήγηση και οι
Οι Έλληνες προβαίνουν σε πολλές παραβάσεις και είναι ιδιαίτερα επιθετικοί κατά την οδήγηση, όπως δείχνουν τα δεδομένα έρευνας από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
Πρόοδος στον έλεγχο παραβάσεων στο εξωτερικό
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στις παραβάσεις που συντελούνται από χρήστες του δρόμου εκτός της χώρας καταγωγής τους, είχε θετικό αντίκτυπο. ...(περισσότερα)
Αττική: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις Ιουνίου
Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, βεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του Ιουνίου καταγράφηκαν 19.562 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και 538 τροχαία ατυχήματα, με 12 νεκρούς. ...(περισσότερα)

S5 Box