SAFETY FIRST

Κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αυξήθηκε – Διαβάστε τι συνέβη σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο στόχος μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη προς το παρόν δεν επιτυγχάνεται, με την Ελλάδα και την Κύπρο να ακολουθούν αντίρροπες κατευθύνσεις.

Με βάση τα προκαταρκτικά στατιστικά δεδομένα, κατά τη διάρκεια του 2022 υπήρξαν 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων (έναντι 45 το 2021 και 54 το 2012), στους δρόμους των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τον αριθμό αυτό να συνιστά αύξηση κατά 3%.

Η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 58 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων (57 το 2021), ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως τα στοιχεία που αφορούν στη χώρα μας (και στη Γερμανία), έχουν συλλεχθεί σε χρονική διάρκεια 11 και όχι 12 μηνών, όπως στις περισσότερες χώρες.

Σε προηγούμενο άρθρο , είχαμε παρουσιάσει και τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ. ΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία στη χώρα μας θρηνήσαμε 635 νεκρούς το 2022, αριθμό που αποτελεί αύξηση κατά 1,8% σε σύγκριση με το 2021, όταν έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο, 624 άνθρωποι.

Σε σαφώς καλύτερη μοίρα βρίσκεται η Κύπρος, η οποία βρίσκεται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρουσιάζοντας μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 16% (42 ανά εκατομμύριο κατοίκων το 2022 έναντι 50 το 2021).

Επιστρέφοντας στα στατιστικά που αφορούν συνολικά την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι πιο «ασφαλείς» χώρες είναι σκανδιναβικές, με την Σουηδία και την Νορβηγία να έχουν 21 και 23 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, αντίστοιχα.

Στην αντίπερα όχθη βρίσκονται δύο γειτονικές μας, βαλκανικές χώρες. Ο λόγος για την Ρουμανία και την Βουλγαρία, που μετρούν από 86 και 78 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, αντίστοιχα.

Η μεγαλύτερη μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ 2022 και 2021 καταγράφηκε στην Σλοβενία (-25%, 40 έναντι 54), ενώ η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στην Μάλτα (+189%, 50 έναντι 17).

Όπως γίνεται αντιληπτό, ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% (δηλαδή 11.400 νεκροί/έτος) έως το 2030, είναι ακόμη μακρύς και αρχίζει να τίθεται εν αμφιβόλω, κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί. Μακάρι οι εξελίξεις να μας διαψεύσουν…

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Pixabay

Περισσότερα Safety First

Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικών: Ένα πρωταρχικό θέμα
Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της συντήρησης ενός αυτοκινήτου, είναι η συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών, καθώς η σωστή κατάσταση των ελαστικών είναι κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλειά ...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 20.000 παραβάσεις την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
Η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου χαρακτηρίζεται συνήθως από χαλάρωση, όμως αυτό δε συμβαίνει στην περίπτωση των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα σε όλη την Επικράτεια. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Στο πλαίσιο περαιτέρω μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει στη θέσπιση κανόνων, με βάση τους οποίους πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε αυτοκίνητα και φορτηγά, γίνοντα...(περισσότερα)
Ολλανδία: Αύξηση 25% στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα
Οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, όπως πιστοποιεί η αύξηση των θανάτων στους Ολλανδικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε πως το πρώτο τηλεφώνημα που κάνουν οι οδηγοί εφόσον εμπλακούν σε μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα, δεν είναι αυτό που πιθανώς θα περιμέναμε. ...(περισσότερα)

S5 Box