SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media.

Η συνεχής διασύνδεση που έχει γίνει εφικτή χάρη στις νέες τεχνολογίες, δημιουργεί πονοκέφαλο όσον αφορά στη σωστή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητα και αναπόφευκτα, κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Αυτό αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα του βρετανικού IAM Roadsmart, μη κερδοσκοπικού οργανισμού με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια, σε 1.000 νεαρά άτομα ηλικίας 18-26 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα οποία κατέχουν άδεια οδήγησης.

Από τις απαντήσεις των νεαρών οδηγών, προκύπτει πως σχεδόν το 31% (σχεδόν 1/3) των ερωτηθέντων έχει τραβήξει φωτογραφίες ή πλάνα video, ενώ το 57% (περισσότεροι από τους μισούς) παραδέχθηκε πως παράλληλα έχει προβεί σε ανέβασμα των αρχείων στα social media, ενώ βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Ακόμη, το 41% (1/2,5) έχει οδηγήσει υπό επήρεια κούρασης, τη στιγμή που σχεδόν 17% (1/6) δηλώνει πως έχει στείλει γραπτό μήνυμα ενώ οδηγεί, με όσα επικίνδυνα αυτό συνεπάγεται για την απόσπαση της προσοχής από το δρόμο.

Επιπλέον, το 5% (1 στους 20) ομολογεί πως έχει οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, οπότε το ποσοστό 46% (σχεδόν 1 στους 2) που τρώνε ενώ οδηγούν, φαντάζει ως πταίσμα.

Βέβαια, στη Μεγάλη Βρετανία μια τέτοια ενέργεια δεν είναι παράνομη μεν, μπορεί όμως να επισύρει ποινή αφαίρεσης 3 βαθμών στην άδεια οδήγησης και πρόστιμο 100 λιρών, αν κριθεί πως ο οδηγός δεν είχε έλεγχο του οχήματος.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει το αποτέλεσμα που δείχνει ότι ταυτόχρονα με τα παραπάνω, αλλά και την παραδρομή 60% (6 στους 10) ερωτηθέντων πως έχουν ξεπεράσει το όριο ταχύτητας (90 μίλια/ώρα), το 90% (9 στους 10) όσων απάντησαν, θεωρεί πως ακολουθεί πιστά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας!

Τα προαναφερθέντα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα αν σκεφτούμε την ηλικία των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα. Άλλωστε, με βάση τα στατιστικά δεδομένα του Τμήματος Μεταφορών στην Μεγάλη Βρετανία, 25% (1 στους 5) των οδηγών έχουν το πρώτο τους ατύχημα κατά το πρώτο έτος απόκτησης άδειας οδήγησης.

Ταυτόχρονα, σχεδόν 5.000 νεκροί ή σοβαρά τραυματίες από τροχαία ατυχήματα το 2022, είχαν εμπλοκή σε σύγκρουση που περιλάμβανε έναν νέο οδηγό.

Με βάση τα παραπάνω, ο βρετανικός Οργανισμός καταθέτει τις δικές του προτάσεις, στις οποίες εντάσσεται και η περαιτέρω εκπαίδευση των νέων οδηγών.

«Οι νέοι συχνά αισθάνονται αήττητοι πίσω από το τιμόνι, αλλά οι κυβερνητικές στατιστικές δίνουν μια διαφορετική εικόνα», δήλωσε ο Nicholas Lyes, διευθυντής πολιτικής και προτύπων του IAM Roadsmart. «Εν τω μεταξύ, η έρευνά μας αποκαλύπτει ορισμένες ανησυχητικές συνήθειες, όπως η υπερβολική ταχύτητα και η χρήση τηλεφώνου πίσω από το τιμόνι, οι οποίες μπορούν να έχουν καταστροφικές συνέπειες. Αυτό δείχνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο μιας νόμιμης ελάχιστης περιόδου εκμάθησης, ώστε οι νέοι οδηγοί να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, εμπειρία και δεξιότητες. Υπάρχει επίσης η επιθυμία για τους νεότερους οδηγούς να παρακολουθήσουν πρόσθετα μαθήματα οδήγησης, αλλά δεδομένου του κόστους που αντιμετωπίζουν, πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρξει κάποια οικονομική ανταμοιβή για να το πράξουν μέσω χαμηλότερου κόστους ασφαλίστρων ή φορολόγησης».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)
Βράβευση για τη συμβολή μας στη γνώση του κοινού για την ασφαλή οδήγηση
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς «Ιαβέρης» έλαβε το ειδικό βραβείο «Specialty Driving Academy of the Year» στην κατηγορία των αυτοκινητικών βραβείων του θεσμού Golden Awards. ...(περισσότερα)
Οι δοκιμές των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού από το Euro NCAP
Ο σημαντικότερος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας νέων οχημάτων στην Ευρώπη, έχει ξεκινήσει δοκιμές στα αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες αξιολόγησης. ...(περισσότερα)
Παράβαση της εβδομάδας: Κλήσεις για αλκοόλ και χρήση κινητού
Η Τροχαία συνεχίζει τους εβδομαδιαίους ελέγχους σε συγκεκριμένες παραβάσεις, με τη χρήση κινητού ή την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, να επανέρχονται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Παρίσι: Η πιο φιλική πόλη για την παιδική κινητικότητα
Έρευνα έδειξε πως το Παρίσι αποτελεί την πιο φιλική πόλη για τις μετακινήσεις των παιδιών είτε περπατώντας, είτε με ποδήλατο. ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Κολομβία: Αύξηση ποδηλατοδρόμων για αντιμετώπιση του κορωνοϊού
Στην προσπάθεια καταπολέμησης της μετάδοσης του COVID-19, οι αρχές της πρωτεύουσας της Κολομβίας, Μπογκοτά, αποφάσισαν την αύξηση του μήκους για τους ποδηλατόδρομους της πόλης. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)

S5 Box