SAFETY FIRST

Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχαία ατυχήματα.

Η συλλογή, επεξεργασία και μετέπειτα χρησιμοποίηση των δεδομένων που προκύπτουν από τα τροχαία ατυχήματα, έχει μεγάλη σημασία για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση σχετικά με τον πρώτο άξονα του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, δεν αρκεί να γνωρίζουμε τον τόπο και χρόνο κατά τον οποίο συμβαίνουν τροχαία ατυχήματα. Για να γίνουν οι σωστές ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψή της, χρειάζεται να γνωρίζουμε ακόμη τον τρόπο με τον οποίο αυτά συμβαίνουν, καθώς και την αιτία. Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, τα διαθέσιμα στοιχεία για να υπάρξει ολοκληρωμένη άποψη, είναι ελλιπή.

Στα διαθέσιμα δεδομένα, εντάσσονται στοιχεία όπως φύλο και ηλικία των ατόμων που προκαλούν τα περισσότερα τροχαία (άντρες 25-49 ετών), όχημα (αυτοκίνητο), τύπος οδών (αστικές). Ακόμη, τα περισσότερα τροχαία γίνονται μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου, ενώ οι περισσότερες εισαγωγές σε νοσοκομεία γίνονται σε απογευματινές ώρες και Σαββατοκύριακα.

Ποια είναι όμως τα δεδομένα που λείπουν, ώστε να υπάρξει μια σφαιρική εικόνα και άρα, να προκύψει πλήρες σχέδιο αντιμετώπισης; Μέχρι στιγμής, δεν είναι σαφής ο αριθμός και τύπος τροχαίων που έγιναν το καλοκαίρι στα νησιά, ο χρόνος αντίδρασης του ΕΚΑΒ ανά περιοχή, το ποσοστό δικυκλιστών που δε χρησιμοποιούν κράνος, ενώ δεν έχει καταστεί εφικτό να δημιουργηθεί χάρτης μέσω του οποίου θα φαίνονται η επαναληψιμότητα και η συσσώρευση ατυχημάτων σε συγκεκριμένες περιοχές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση αναφορικά με τον πρώτο άξονα του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται η χρήση σύγχρονης τεχνολογίας από τα ίδια τα αυτοκίνητα, τη διαχείριση κυκλοφορίας και τα κινητά τηλέφωνα οδηγών, ώστε να βελτιωθεί η διαδικασία καταγραφής και αξιολόγησης των τροχαίων ατυχημάτων.

Τέλος, στόχος πέραν της διεύρυνσης της βάσης δεδομένων, είναι οι αρχές και οι οδηγοί, να λαμβάνουν χρήσιμα στοιχεία στο κινητό τους ή στο σύστημα συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου τους, με απώτερο σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μεγάλος ο αριθμός θανάτων από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στη Μ. Βρετανία
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Αύξηση θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αυξήθηκε – Διαβάστε τι συνέβη σε Ελλάδα και Κύπρο. ...(περισσότερα)
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Νορβηγία: Κανένα νεκρό παιδί από τροχαία το 2019
Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κ...(περισσότερα)
Αλλαγές στις εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει τη διαφοροποίηση στις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις υποψήφιων οδηγών για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με νέο σχέδιο νόμου. ...(περισσότερα)
Ψηφιακές υπηρεσίες  για άδειες οδήγησης σε όλη τη χώρα από το gov.gr
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναφορικά με τις άδειες οδήγησης είναι πια διαθέσιμες μέσω του gov.gr σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. ...(περισσότερα)

S5 Box