SAFETY FIRST

Οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να ψηφίσουν αύξηση στο κόστος για μια θέση parking ενός SUV στην Πόλη του Φωτός, αφού μεταξύ άλλων, ο όγκος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων προκαλεί κίνδυνο για άλλους χρήστες των δρόμων και μειώνει τον ζωτικό χώρο πεζών και δικυκλιστών.

Η αύξηση στις διαστάσεις των αυτοκινήτων (μεγαλύτερο πλάτος κατά 2,5 εκατοστά την τελευταία πενταετία και πλέον αντίστοιχο πλάτος με λεωφορεία και φορτηγά), καθώς και η διαρκώς ανοδική πορεία στις πωλήσεις των SUV, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά, αλλά και στην καθημερινότητα της αυτοκίνησης.

Έρευνα του οργανισμού για τις μεταφορές και το περιβάλλον, T&E (Transport & Environment), έχει δείξει πως σχεδόν το 50% των νέων οχημάτων που πωλούνται στην αγορά, είναι πολύ φαρδιά για τις θέσεις Parking που υπάρχουν στις πόλεις των περισσότερων χωρών.

Αυτό επηρεάζει άμεσα δικυκλιστές και πεζούς, οι οποίοι βλέπουν το ζωτικό τους χώρο να μειώνεται συνεχώς.

Σχετικά με την αναπόφευκτη αύξηση και στο ύψος των νέων αυτοκινήτων (ιδιαίτερα των SUV), έρευνες του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου VIAS κατά την περίοδο 2017-2021, έδειξαν πως μια αύξηση 10 εκατοστών στο ύψος του εμπρός μέρους, μεγεθύνει τον κίνδυνο θανατηφόρων συγκρούσεων με πεζούς και δικυκλιστές, κατά 30%.

Επιπλέον, σε περίπτωση σύγκρουσης κατά την οποία ένα όχημα έχει τουλάχιστον διπλάσιο βάρος από το άλλο, οι επιβάτες του ελαφρύτερου οχήματος έχουν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με περίπτωση ατυχήματος μεταξύ δύο ισοβαρών αυτοκινήτων.

Τα παραπάνω, έχουν στρέψει την κουβέντα γύρω από τη διαφοροποίηση που επιφέρουν οι αυξημένες διαστάσεις των νέων αυτοκινήτων, στο δημόσιο χώρο κυρίως εντός των πόλεων.

Όπως δυστυχώς συμβαίνει σχεδόν στα πάντα πλέον, ο πρώτος παράγοντας που εξετάζεται δεν αφορά τις ζωές καθαυτές, αλλά είναι οικονομικός.

Συγκεκριμένα, οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να συμμετάσχουν σε δημοψήφισμα, με σκοπό την αύξηση του κόστους για μια θέση parking εντός της πόλης, στα οχήματα SUV.

Με αφορμή το επερχόμενο δημοψήφισμα, ο Οργανισμός Καθαρές Πόλεις (Clean Cities) διεξήγαγε δημοσκόπηση, βάσει της οποίας το 61% των κατοίκων του Παρισιού υποστηρίζει την ιδέα υιοθέτησης κόστους στάθμευσης, ανάλογα με το βάρος των οχημάτων.

Ακόμη, το 56% των κατοίκων της πόλης δεν έχει καλή γνώμη για τα οχήματα SUV, με βασικό γνώμονα το γεγονός ότι καλύπτουν υπερβολικά πολύ χώρο.

Πάντως, μόνο το 40% εξ όσων ρωτήθηκαν γνωρίζει πως τα SUV εμπλέκονται σε περισσότερες σοβαρές (44%) ή πιο συχνές (38%) συγκρούσεις εντός πόλης συγκριτικά με τα άλλα οχήματα.

Τέλος, 67% όσων ρωτήθηκαν υποστηρίζει πως πρέπει να ληφθούν μέτρα, ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να αυξήσουν την αναλογία μικρότερων οχημάτων που παράγουν.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Gabriele Rocha

Περισσότερα Safety First

Περισσότερες από 8000 παραβάσεις σε δύο εβδομάδες
Τη σειρά ελέγχων υπό τη γενικότερη ονομασία "παράβαση της εβδομάδας" συνέχισε η Τροχαία τις περασμένες εβδομάδες, εστιάζοντας αρχικά στη μη χρήση κράνους και έπειτα, σε υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση...(περισσότερα)
Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Εγκύκλιος για παράταση ισχύος σε όσες άδειες έληγαν εντός του Νοεμβρίου
Μέσω εγκυκλίου που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, δόθηκε παράταση τρίμηνης διάρκειας μεταξύ άλλων, στην ισχύ των αδειών οδήγησης και των πιστοποιητικών επαγγελματ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Αίτια και είδη θανατηφόρων τροχαίων το 2018
Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά. ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)
Αυστραλία: Δράση για την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση
Η αυστραλιανή Transport Accident Commission (TAC) δημιούργησε τη δράση "Pause Stop", για ευαισθητοποίηση σχετικά με την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)

S5 Box