SAFETY FIRST

Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας.

 

Στην έκθεση, που προετοιμάστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας, σε συνεργασία με τις περιφερειακές επιτροπές των Ηνωμένων Εθνών και άλλους συνεργάτες, παρουσιάζονται οι ενέργειες που έχουν γίνει παγκοσμίως στον τομέα της οδικής ασφάλειας τα τελευταία δύο χρόνια, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα κατά 50%, μέχρι το 2020.

Όπως σημειώνεται, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν τη 10η αιτία θανάτου παγκοσμίως, ενώ είναι η πρώτη αιτία θανάτου για άτομα ηλικίας 15-29 ετών στον κόσμο. Κάθε χρόνο, 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς, οι μη θανάσιμοι τραυματισμοί κυμαίνονται μεταξύ 20 και 50 εκατομμυρίων. Ταυτόχρονα, τα μισά από τα θανατηφόρα ατυχήματα στους δρόμους, αφορούν τους ευάλωτους χρήστες, δηλαδή πεζούς, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες. Αυτό που τονίζεται είναι πως παρά τις νομοθετικές ενέργειες αντιμετώπισης κύριων παραγόντων των ατυχημάτων όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης, κράνους και παιδικών καθισμάτων, καθώς και η κακή ποιότητα των δρόμων ή των οχημάτων, η επιβολή των νόμων δεν είναι εφικτή σε μεγάλο βαθμό.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λειτουργεί ως συντονιστής των θεμάτων που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια εντός των Ηνωμένων Εθνών και κατά συνέπεια, βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τις επιμέρους επιτροπές του ΟΗΕ. Στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, η Γενική Συνέλευση συμφώνησε να συνεχίσει τη στενή συνεργασία με τις επιμέρους επιτροπές, ώστε οι χώρες που ζητούν βοήθεια να την λαμβάνουν, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση των στόχων σε παγκόσμιο και όχι απλά τοπικό επίπεδο, αναφορικά με τους κύριους παράγοντες που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2015-2017 παγκοσμίως, στο ακόλουθο link: http://undocs.org/A/72/359

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι επερχόμενες αλλαγές
Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. ...(περισσότερα)
Οι συνέπειες της απώλειας συγκέντρωσης και των μειωμένων αντανακλαστικών στην οδήγηση
Η οδήγηση αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας και ως εκ τούτου, η αντιμετώπισή της απαιτεί τη δέουσα σοβαρότητα. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Αύξηση των εφήβων που κινούνται στο δρόμο χωρίς ασφάλιση
Ο αριθμός των νέων που χρησιμοποιούν ανασφάλιστα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζει διαρκή αύξηση, με το πρόβλημα να εστιάζεται κυρίως στα ηλεκτρικά scooters. ...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
To Euro NCAP παρουσιάζει τον Οδικό Χάρτη 2025
Ο σημαντικότερος οργανισμός οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, παρουσίασε τον Road Map 2025, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα, αυτόματα συστήματα ασφαλείας που εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Υποχρεωτικό το eCall στα νέα αυτοκίνητα
Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στ...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)

S5 Box