SAFETY FIRST

Στη δημοσιότητα δόθηκε η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών σχετικά με τη βελτίωση της παγκόσμιας οδικής ασφάλειας.

 

Στην έκθεση, που προετοιμάστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας, σε συνεργασία με τις περιφερειακές επιτροπές των Ηνωμένων Εθνών και άλλους συνεργάτες, παρουσιάζονται οι ενέργειες που έχουν γίνει παγκοσμίως στον τομέα της οδικής ασφάλειας τα τελευταία δύο χρόνια, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα κατά 50%, μέχρι το 2020.

Όπως σημειώνεται, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν τη 10η αιτία θανάτου παγκοσμίως, ενώ είναι η πρώτη αιτία θανάτου για άτομα ηλικίας 15-29 ετών στον κόσμο. Κάθε χρόνο, 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς, οι μη θανάσιμοι τραυματισμοί κυμαίνονται μεταξύ 20 και 50 εκατομμυρίων. Ταυτόχρονα, τα μισά από τα θανατηφόρα ατυχήματα στους δρόμους, αφορούν τους ευάλωτους χρήστες, δηλαδή πεζούς, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες. Αυτό που τονίζεται είναι πως παρά τις νομοθετικές ενέργειες αντιμετώπισης κύριων παραγόντων των ατυχημάτων όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης, κράνους και παιδικών καθισμάτων, καθώς και η κακή ποιότητα των δρόμων ή των οχημάτων, η επιβολή των νόμων δεν είναι εφικτή σε μεγάλο βαθμό.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας λειτουργεί ως συντονιστής των θεμάτων που αφορούν στην Οδική Ασφάλεια εντός των Ηνωμένων Εθνών και κατά συνέπεια, βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τις επιμέρους επιτροπές του ΟΗΕ. Στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, η Γενική Συνέλευση συμφώνησε να συνεχίσει τη στενή συνεργασία με τις επιμέρους επιτροπές, ώστε οι χώρες που ζητούν βοήθεια να την λαμβάνουν, με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση των στόχων σε παγκόσμιο και όχι απλά τοπικό επίπεδο, αναφορικά με τους κύριους παράγοντες που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν κατά την περίοδο 2015-2017 παγκοσμίως, στο ακόλουθο link: http://undocs.org/A/72/359

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Προσωρινή άδεια οδήγησης αυτοκινήτου από ηλικία 17 ετών
Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό. ...(περισσότερα)
Τα μέτρα της Τροχαίας για το τριήμερο
Η Τροχαία ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων σε όλη τη χώρα για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στα οποία εντάσσεται και η απαγόρευση κίνησης φορτηγών με βάρος άνω των 3,5 τόνων. ...(περισσότερα)
Μπορεί η εικονική πραγματικότητα να βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων;
Αυτό θα ερευνήσει ένας οργανισμός από τη Σουηδία, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή... ...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)
Αύξηση στους θανάτους από τροχαία σε Ευρώπη και Ελλάδα
Τα στατιστικά στοιχεία των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2021 δείχνουν αύξηση συγκριτικά με το 2020, αλλά μείωση σε σχέση με την περίοδο προ της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)

S5 Box