SAFETY FIRST

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους.

Ένα σημαντικό κενό αναφορικά με τις τροχαίες παραβάσεις που διαπράττονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορά στην επιβολή του νόμου σε όσους οδηγούς δεν έχουν άδεια οδήγησης από την χώρα στην οποία τις διέπραξαν.

Αυτό ήταν ακόμη πιο φανερό τα προηγούμενα χρόνια, αφού χαρακτηριστικά το 2019, τελευταία πλήρη χρονιά καταμέτρησης πριν από την πανδημία, περίπου το 40% των παραβάσεων που σημειώθηκαν από αλλοδαπούς οδηγούς σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν έλαβε κάποια συνέχεια, όπως για παράδειγμα η επιβολή κάποιου προστίμου.

Την τελευταία τριετία, η διαδικασία επιβολής της νομοθεσίας προς αλλοδαπούς παραβάτες οδηγούς διαφοροποιήθηκε, δημιουργώντας συνθήκες για βελτίωση του επιπέδου συμμόρφωσης στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της εκάστοτε χώρας από αλλοδαπούς οδηγούς.

Αυτό θα αλλάξει περαιτέρω, καθώς πριν από λίγες ημέρες ψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μια επικαιροποιημένη νομοθεσία, η οποία περιλαμβάνει νέες διατάξεις και αναμένεται να βοηθήσει ακόμη περισσότερο προς την προσδοκώμενη κατεύθυνση.

Στην ήδη υπάρχουσα διαδικασία αυτοματοποιημένης ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στις αρχές των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έρχονται να προστεθούν επιπλέον κοινές ενέργειες, στην προσπάθεια εντοπισμού ενός παραβάτη και επιβολής του προστίμου το οποίο αναλογεί στην τροχαία παράβαση που υπέπεσε.

Ακόμη, στο κάδρο των ήδη διαδεδομένων παραβάσεων όπως η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα ή υπό επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, μπαίνουν επιπλέον παραβάσεις-αδικήματα, που πλέον θα διώκονται σε διεθνές επίπεδο.

Πρόκειται για περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας οδηγός θα εγκαταλείπει το θύμα μιας σύγκρουσης στον τόπο ενός ατυχήματος, το επονομαζόμενο ως “hit and run”

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη νομοθεσία ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο, όμως για να τεθεί σε ισχύ απομένει μια σημαντική λεπτομέρεια.

Ο λόγος για την εισαγωγή των νέων διατάξεων και στην εθνική νομοθεσία καθεμιάς από τις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)
Praise Awards 2016
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) έχει δημιουργήσει τα "Praise Awards", βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο σε εταιρείες που έχουν πάρει μέτρα για τη β...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)
20 χρόνια Euro NCAP
Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτε...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Είδη και οχήματα των θανατηφόρων τροχαίων το 2019
Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό. ...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης - από 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους οι υποψήφιοι οδηγοί
Νομοσχέδιο με στόχο την αναμόρφωση του πλαισίου εκπαίδευσης, θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων νέων οδηγών, ετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Έξοδος από το δρόμο, η βασική αιτία θανάτων στην Victoria της Αυστραλίας
Δημοσίευμα του ιδιαίτερα δραστήριου οργανισμού οδικής ασφάλειας της Αυστραλίας, Transport Accident Commission, αναφέρει πως οι έξοδοι από το δρόμο παραμένουν η σημαντικότερη αιτία θανάτων και τραυματι...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)

S5 Box