SAFETY FIRST

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους.

Ένα σημαντικό κενό αναφορικά με τις τροχαίες παραβάσεις που διαπράττονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορά στην επιβολή του νόμου σε όσους οδηγούς δεν έχουν άδεια οδήγησης από την χώρα στην οποία τις διέπραξαν.

Αυτό ήταν ακόμη πιο φανερό τα προηγούμενα χρόνια, αφού χαρακτηριστικά το 2019, τελευταία πλήρη χρονιά καταμέτρησης πριν από την πανδημία, περίπου το 40% των παραβάσεων που σημειώθηκαν από αλλοδαπούς οδηγούς σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν έλαβε κάποια συνέχεια, όπως για παράδειγμα η επιβολή κάποιου προστίμου.

Την τελευταία τριετία, η διαδικασία επιβολής της νομοθεσίας προς αλλοδαπούς παραβάτες οδηγούς διαφοροποιήθηκε, δημιουργώντας συνθήκες για βελτίωση του επιπέδου συμμόρφωσης στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της εκάστοτε χώρας από αλλοδαπούς οδηγούς.

Αυτό θα αλλάξει περαιτέρω, καθώς πριν από λίγες ημέρες ψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μια επικαιροποιημένη νομοθεσία, η οποία περιλαμβάνει νέες διατάξεις και αναμένεται να βοηθήσει ακόμη περισσότερο προς την προσδοκώμενη κατεύθυνση.

Στην ήδη υπάρχουσα διαδικασία αυτοματοποιημένης ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στις αρχές των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έρχονται να προστεθούν επιπλέον κοινές ενέργειες, στην προσπάθεια εντοπισμού ενός παραβάτη και επιβολής του προστίμου το οποίο αναλογεί στην τροχαία παράβαση που υπέπεσε.

Ακόμη, στο κάδρο των ήδη διαδεδομένων παραβάσεων όπως η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα ή υπό επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, μπαίνουν επιπλέον παραβάσεις-αδικήματα, που πλέον θα διώκονται σε διεθνές επίπεδο.

Πρόκειται για περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας οδηγός θα εγκαταλείπει το θύμα μιας σύγκρουσης στον τόπο ενός ατυχήματος, το επονομαζόμενο ως “hit and run”

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη νομοθεσία ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο, όμως για να τεθεί σε ισχύ απομένει μια σημαντική λεπτομέρεια.

Ο λόγος για την εισαγωγή των νέων διατάξεων και στην εθνική νομοθεσία καθεμιάς από τις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Παρίσι: Η πιο φιλική πόλη για την παιδική κινητικότητα
Έρευνα έδειξε πως το Παρίσι αποτελεί την πιο φιλική πόλη για τις μετακινήσεις των παιδιών είτε περπατώντας, είτε με ποδήλατο. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Μείωση των θανάτων κατά 2% στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την ...(περισσότερα)
Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Ετοιμάζεται νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση
Μιλώντας στο πλαίσιο του Συνεδρίου "Energy Dialogues", ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση, βρίσκεται προ των πυλών τ...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)
Εκτόξευση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2030
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη σελίδα της σύγχρονης αυτοκίνησης και οι εταιρείες κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, διεξάγοντας ήδη έρευνες αναφορικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού ...(περισσότερα)

S5 Box