SAFETY FIRST

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους.

Ένα σημαντικό κενό αναφορικά με τις τροχαίες παραβάσεις που διαπράττονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφορά στην επιβολή του νόμου σε όσους οδηγούς δεν έχουν άδεια οδήγησης από την χώρα στην οποία τις διέπραξαν.

Αυτό ήταν ακόμη πιο φανερό τα προηγούμενα χρόνια, αφού χαρακτηριστικά το 2019, τελευταία πλήρη χρονιά καταμέτρησης πριν από την πανδημία, περίπου το 40% των παραβάσεων που σημειώθηκαν από αλλοδαπούς οδηγούς σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν έλαβε κάποια συνέχεια, όπως για παράδειγμα η επιβολή κάποιου προστίμου.

Την τελευταία τριετία, η διαδικασία επιβολής της νομοθεσίας προς αλλοδαπούς παραβάτες οδηγούς διαφοροποιήθηκε, δημιουργώντας συνθήκες για βελτίωση του επιπέδου συμμόρφωσης στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της εκάστοτε χώρας από αλλοδαπούς οδηγούς.

Αυτό θα αλλάξει περαιτέρω, καθώς πριν από λίγες ημέρες ψηφίστηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μια επικαιροποιημένη νομοθεσία, η οποία περιλαμβάνει νέες διατάξεις και αναμένεται να βοηθήσει ακόμη περισσότερο προς την προσδοκώμενη κατεύθυνση.

Στην ήδη υπάρχουσα διαδικασία αυτοματοποιημένης ανταλλαγής πληροφοριών ανάμεσα στις αρχές των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έρχονται να προστεθούν επιπλέον κοινές ενέργειες, στην προσπάθεια εντοπισμού ενός παραβάτη και επιβολής του προστίμου το οποίο αναλογεί στην τροχαία παράβαση που υπέπεσε.

Ακόμη, στο κάδρο των ήδη διαδεδομένων παραβάσεων όπως η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα ή υπό επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών, μπαίνουν επιπλέον παραβάσεις-αδικήματα, που πλέον θα διώκονται σε διεθνές επίπεδο.

Πρόκειται για περιπτώσεις κατά τις οποίες ένας οδηγός θα εγκαταλείπει το θύμα μιας σύγκρουσης στον τόπο ενός ατυχήματος, το επονομαζόμενο ως “hit and run”

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη νομοθεσία ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο, όμως για να τεθεί σε ισχύ απομένει μια σημαντική λεπτομέρεια.

Ο λόγος για την εισαγωγή των νέων διατάξεων και στην εθνική νομοθεσία καθεμιάς από τις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Παράβαση της εβδομάδας: Κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα και αλκοόλ
Στην κίνηση με υπερβολική ταχύτητα και στην κατανάλωση αλκοόλ στράφηκαν οι έλεγχοι της Τροχαίας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 9-15 Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Electronic Stability Control (ESC)
Το "Electronic Stability Control" (ESC), που στα ελληνικά μεταφράζεται ως σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθεια, είναι ο όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή πο...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)

S5 Box