SAFETY FIRST

Για ακόμη μια φορά, έρευνα καταδεικνύει πως χρειάζεται πολλή δουλειά συνειδητοποίηση ακόμη, ώστε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα στη χώρα μας.

Πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε την Hellastron, έρχεται να μας υπενθυμίσει αυτά που για πολύ καιρό γνωρίζουμε. Ότι δηλαδή, παρά τα βήματα προόδου που ομολογουμένως γίνεται, το επίπεδό μας στον τομέα της οδικής ασφάλειας παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό.

Η Hellastron, πραγματοποίησε μια πιλοτική εφαρμογή μέτρησης δεικτών οδικής ασφάλειας τον περασμένο Σεπτέμβριο, στο οδικό δίκτυο των μελών της. Σε αυτά συγκαταλέγονται μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας όπως Αττική Οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», Εγνατία Οδός, Νέα Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που διοργάνωσε η Hellastron. Από αυτά, προκύπτουν ορισμένα θετικά στοιχεία μεν, ωστόσο φαίνεται πως πρέπει να διανύσουμε ακόμη πολύ δρόμο, ώστε να υπάρξει σημαντική πρόοδος.

Από την έρευνα που έγινε στις οδικές αρτηρίες που προαναφέρθηκαν προκύπτει ότι:

  • 84% των οδηγών φορούν ζώνη ασφαλείας (δηλαδή, 8,4 στους 10)

  • 70% τηρεί τα όρια ταχύτητας (δηλαδή, 7 στους 10 οδηγούς αυτοκινήτων), τη στιγμή που στις σήραγγες το όριο πέφτει στο 50% (5 στους 10).

  • 95% των μοτοσικλετιστών (9,5 στους 10) φορούν κράνος

  • 50% των παιδιών (1 στα 2) κάθονται σε ειδικά παιδικά καθίσματα

  • 33,3% (1 στους 3) επιβάτες φορούν ζώνη στο πίσω κάθισμα

  • 40% (4 στους 10) οδηγούς χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή άλλη συσκευή ενώ οδηγούν, τη στιγμή που οι μισοί εξ αυτών δε χρησιμοποιούν καν Bluetooth, Handsfree κλπ.

  • 60% (6 στους 10) οδηγούς φορτηγών χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο ή άλλη συσκευή ενώ οδηγούν, τη στιγμή που οι μισοί εξ αυτών δε χρησιμοποιούν καν Bluetooth, Handsfree κλπ.

  • Περισσότερο από 5% των ερωτηθέντων, παραδέχθηκε πως έχει χρησιμοποιήσει το κινητό του για αποστολή SMS ή για χρήση στα Social Media, ενώ οδηγούσε.

Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως αν απλώς κοιτάξουμε ποιος μας καλεί στο κινητό, θα οδηγήσουμε με απόσπαση προσοχής για περίπου 100 μέτρα, εφόσον κινούμαστε σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με 100 χλμ./ώρα.

Έρευνες στην Ευρώπη, έχουν δείξει πως η χρήση κινητού κατά την οδήγηση αποτελεί την κύρια αιτία για ποσοστό έως 30% των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος κατά 6 έως 12 φορές.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Ένα video για την ασφάλεια των ποδηλατών
Παρακολουθήστε ένα video που εστιάζει στην ασφάλεια των ποδηλατών και σε όσα θα ήταν καλό να προσέχουν οι οδηγοί αυτοκινήτων κατά την κίνησή τους εντός αστικού ιστού. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
Περί ασφάλειας των πεζών
Οι πεζοί αποτελούν μια από τις πιο "ευπαθείς" ομάδες ατόμων που κινούνται στους δρόμους και δυστυχώς τα στατιστικά δεδομένα δείχνουν πως οι θάνατοί τους έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα ανά κατηγορία για το 2024
Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024. ...(περισσότερα)
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουΐζος (Ιαβέρης) ορίστηκε Αντιπεριφερειάρχης Οδικής Ασφάλειας και Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας
Με αφορμή τη συμπλήρωση των πρώτων 20 μηνών της Περιφερειακής Αρχής ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, προχώρησε στη δημιουργία ενός νέου θεσμού, αποφασίζοντας τον ορισμό θεματικών Αντιπεριφερ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Η έλλειψη χρημάτων καθυστερεί τις αλλαγές ελαστικών
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής. ...(περισσότερα)
Λονδίνο: Η μείωση των ορίων ταχύτητας έφερε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Η καθιέρωση ορίων ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα σε κεντρικές οδούς του Λονδίνου, έχει επιφέρει σημαντική μείωση των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην πρωτεύουσα της Αγγλίας. ...(περισσότερα)
Βέλγιο: Μια ασυνήθιστη πρόταση από τον Υπουργό Κινητικότητας
Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσε...(περισσότερα)

S5 Box