SAFETY FIRST

Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος.

Η εποχή που οι νέοι περίμεναν με ανυπομονησία τις εξετάσεις για απόκτηση άδειας οδήγησης, φαίνεται πως έχουν περάσει.

Πρόσφατη έρευνα του Ιδρύματος Οδικής Ασφάλειας IAM RoadSmart στην Αγγλία, έδειξε πως η πλειονότητα των νεαρών οδηγών ηλικίας 17-24 ετών αποφεύγουν να μάθουν να οδηγούν, αλλά και να αποκτήσουν δίπλωμα, με κύρια αιτία το υψηλό κόστος.

Σε στατιστικό δείγμα 1.000 ατόμων, ως πρωταρχικές αιτίες που οι νέοι δεν επιδιώκουν να οδηγήσουν αναδείχθηκαν το κόστος των μαθημάτων, αλλά και της λειτουργίας-συντήρησης ενός οχήματος, με 29%.

Στη δεύτερη θέση, με μικρή διαφορά, βρίσκεται το κόστος των εξετάσεων (28%), ενώ ο φόβος της οδήγησης ακολουθεί με 26%.

Από εκεί και έπειτα, την απόφαση των νέων επηρεάζουν με 20% οι μεγάλες λίστες αναμονής και η διαδικασία εύρεσης/αγοράς νέου αυτοκινήτου, αφού ένας οδηγός λάβει άδεια οδήγησης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που δείχνει και τη γενικότερη σχέση των νέων με τα αυτοκίνητα, παρουσιάζει το γεγονός ότι σε ποσοστό 14% και 11%, εκείνοι δηλώνουν πως δεν αισθάνονται να χρειάζονται κάποιο όχημα, ή πως άκουσαν τις παραινέσεις της οικογένειας ή των φίλων τους ώστε να μην οδηγούν.

Όσο για τις εναλλακτικές λύσεις; Το 30% των ερωτηθέντων ανέφερε πως θα προτιμούσε την ελεύθερη μετακίνηση με λεωφορείο, το 27% θα σταματούσε την οδήγηση αν τα εισιτήρια των τραίνων ήταν χαμηλότερα, ενώ 22% είναι υπέρ μορφών μετακίνησης όπως το τραμ.

"Η έρευνά μας δείχνει πως ανάμεσα στους νέους ανθρώπους, το κόστος εκμάθησης οδήγησης είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για την απόκτηση άδειας οδήγησης, που θα μπορούσε να τους ανοίξει ευκαιρίες εργασίας και να αυξήσει την προσωπική τους κινητικότητα", σχολίασε ο Διευθυντής Πολιτικής και Έρευνας του IAM RoadSmart, Neil Greig.

"Χωρίς αμφιβολία, η αύξηση των ανθρώπων που περνούν σε υψηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης και των εφαρμογών κινητών τηλεφώνων για φθηνό ταξί, έχουν επίσης τροφοδοτήσει αυτή την πτώση.

"Πολλοί νέοι άνθρωπο δε διαθέτουν την οικονομική άνεση να δεσμευθούν στη συντήρηση ενός αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν συγκριτικά πιο φθηνές εναλλακτικές μορφές μετακίνησης.

"Είναι ανησυχητικό που τόσοι νέοι άνθρωποι φοβούνται να οδηγήσουν, καθυστερώντας τη διαδικασία απόκτησης άδειας. Αν πίσω από το τιμόνι αισθάνεσαι άγχος, αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συγκέντρωση και την απόδοση, καθιστώντας τους δρόμους της Βρετανίας πιο επικίνδυνο μέρος από όσο χρειάζεται.

"Μπορούμε όλοι να παίξουμε το ρόλο μας, αφήνοντας τους πιο αδύναμους οδηγούς λίγο χαλαρούς, στην προσπάθεια να αποκτήσουν την πολύτιμη οδηγική εμπειρία που θα τους καταστήσει μακροπρόθεσμα, ασφαλέστερους οδηγούς.".

Διαβάστε αναλυτικά τις αιτίες που αποτρέπουν τους νέους οδηγούς να βρεθούν πίσω από το τιμόνι:

Κόστος μαθημάτων 29%

Κόστος λειτουργίας και συντήρησης αυτοκινήτου 29%

Κόστος εξετάσεων 28%

Φόβος οδήγησης 26%

Λίστες αναμονής εξετάσεων οδήγησης 20%

Εύρεση/αγορά αυτοκινήτου μετά από την απόκτηση διπλώματος 20%

Εύρεση χρόνου 19%

Αίσθηση πως δεν χρειάζομαι αυτοκίνητο 14%

Συστάσεις από συγγενείς και φίλους να μην οδηγήσω 11%

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash-Thomas Loizeau

Περισσότερα Safety First

Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Θετική εξέλιξη με την μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 20 μίλια/ώρα
Τα πρώτα στατιστικά δεδομένα για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (30 χλμ./ώρα), δείχνουν πως η μέση ταχύτητα εντός αστικών περιοχών έχει μειωθεί, στοιχείο θετικό για την βελτίωση της Ο...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι από τους νέους...
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC. ...(περισσότερα)
Εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου ανά την Ελλάδα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα του τριημέρου από την Τροχαία
Διαβάστε τι περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει του τριημέρου των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας. ...(περισσότερα)

S5 Box