SAFETY FIRST

Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος.

Η εποχή που οι νέοι περίμεναν με ανυπομονησία τις εξετάσεις για απόκτηση άδειας οδήγησης, φαίνεται πως έχουν περάσει.

Πρόσφατη έρευνα του Ιδρύματος Οδικής Ασφάλειας IAM RoadSmart στην Αγγλία, έδειξε πως η πλειονότητα των νεαρών οδηγών ηλικίας 17-24 ετών αποφεύγουν να μάθουν να οδηγούν, αλλά και να αποκτήσουν δίπλωμα, με κύρια αιτία το υψηλό κόστος.

Σε στατιστικό δείγμα 1.000 ατόμων, ως πρωταρχικές αιτίες που οι νέοι δεν επιδιώκουν να οδηγήσουν αναδείχθηκαν το κόστος των μαθημάτων, αλλά και της λειτουργίας-συντήρησης ενός οχήματος, με 29%.

Στη δεύτερη θέση, με μικρή διαφορά, βρίσκεται το κόστος των εξετάσεων (28%), ενώ ο φόβος της οδήγησης ακολουθεί με 26%.

Από εκεί και έπειτα, την απόφαση των νέων επηρεάζουν με 20% οι μεγάλες λίστες αναμονής και η διαδικασία εύρεσης/αγοράς νέου αυτοκινήτου, αφού ένας οδηγός λάβει άδεια οδήγησης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που δείχνει και τη γενικότερη σχέση των νέων με τα αυτοκίνητα, παρουσιάζει το γεγονός ότι σε ποσοστό 14% και 11%, εκείνοι δηλώνουν πως δεν αισθάνονται να χρειάζονται κάποιο όχημα, ή πως άκουσαν τις παραινέσεις της οικογένειας ή των φίλων τους ώστε να μην οδηγούν.

Όσο για τις εναλλακτικές λύσεις; Το 30% των ερωτηθέντων ανέφερε πως θα προτιμούσε την ελεύθερη μετακίνηση με λεωφορείο, το 27% θα σταματούσε την οδήγηση αν τα εισιτήρια των τραίνων ήταν χαμηλότερα, ενώ 22% είναι υπέρ μορφών μετακίνησης όπως το τραμ.

"Η έρευνά μας δείχνει πως ανάμεσα στους νέους ανθρώπους, το κόστος εκμάθησης οδήγησης είναι σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για την απόκτηση άδειας οδήγησης, που θα μπορούσε να τους ανοίξει ευκαιρίες εργασίας και να αυξήσει την προσωπική τους κινητικότητα", σχολίασε ο Διευθυντής Πολιτικής και Έρευνας του IAM RoadSmart, Neil Greig.

"Χωρίς αμφιβολία, η αύξηση των ανθρώπων που περνούν σε υψηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης και των εφαρμογών κινητών τηλεφώνων για φθηνό ταξί, έχουν επίσης τροφοδοτήσει αυτή την πτώση.

"Πολλοί νέοι άνθρωπο δε διαθέτουν την οικονομική άνεση να δεσμευθούν στη συντήρηση ενός αυτοκινήτου, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν συγκριτικά πιο φθηνές εναλλακτικές μορφές μετακίνησης.

"Είναι ανησυχητικό που τόσοι νέοι άνθρωποι φοβούνται να οδηγήσουν, καθυστερώντας τη διαδικασία απόκτησης άδειας. Αν πίσω από το τιμόνι αισθάνεσαι άγχος, αυτό μπορεί να επηρεάσει τη συγκέντρωση και την απόδοση, καθιστώντας τους δρόμους της Βρετανίας πιο επικίνδυνο μέρος από όσο χρειάζεται.

"Μπορούμε όλοι να παίξουμε το ρόλο μας, αφήνοντας τους πιο αδύναμους οδηγούς λίγο χαλαρούς, στην προσπάθεια να αποκτήσουν την πολύτιμη οδηγική εμπειρία που θα τους καταστήσει μακροπρόθεσμα, ασφαλέστερους οδηγούς.".

Διαβάστε αναλυτικά τις αιτίες που αποτρέπουν τους νέους οδηγούς να βρεθούν πίσω από το τιμόνι:

Κόστος μαθημάτων 29%

Κόστος λειτουργίας και συντήρησης αυτοκινήτου 29%

Κόστος εξετάσεων 28%

Φόβος οδήγησης 26%

Λίστες αναμονής εξετάσεων οδήγησης 20%

Εύρεση/αγορά αυτοκινήτου μετά από την απόκτηση διπλώματος 20%

Εύρεση χρόνου 19%

Αίσθηση πως δεν χρειάζομαι αυτοκίνητο 14%

Συστάσεις από συγγενείς και φίλους να μην οδηγήσω 11%

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash-Thomas Loizeau

Περισσότερα Safety First

Ψηφιακές υπηρεσίες  για άδειες οδήγησης σε όλη τη χώρα από το gov.gr
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναφορικά με τις άδειες οδήγησης είναι πια διαθέσιμες μέσω του gov.gr σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. ...(περισσότερα)
Οι Η.Π.Α. επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση
Ο χαμός ανθρώπων στους δρόμους αντιμετωπίζεται πολύ σοβαρά από τις κυβερνήσεις των προηγμένων κρατών του κόσμου και στις Η.Π.Α., η Οδική Ασφάλεια είναι ένας τομέας που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής και μ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 8000 παραβάσεις σε δύο εβδομάδες
Τη σειρά ελέγχων υπό τη γενικότερη ονομασία "παράβαση της εβδομάδας" συνέχισε η Τροχαία τις περασμένες εβδομάδες, εστιάζοντας αρχικά στη μη χρήση κράνους και έπειτα, σε υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Σύστημα προειδοποίησης κίνησης στην αντίθετη λωρίδα από την Bosch
Η Bosch εξελίσσει ένα ειδικό σύστημα για την αντιμετώπιση ενός από τα πιο σημαντικά προβλήματα στους δρόμους της Ευρώπης, την κίνηση στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας ...(περισσότερα)
Οι φωνητικοί βοηθοί μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συγκρούσεων λόγω υπνηλίας
Πρόσφατη επιστημονική μελέτη έδειξε πως η ύπαρξη φωνητικών βοηθών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, μπορεί να αποδειχθεί θετικός παράγοντας στην πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με την υπνηλία κατά τη διάρκε...(περισσότερα)

S5 Box