SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024.

Με αφορμή την είσοδο του 2025, ο μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός Οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα, Euro NCAP , πραγματοποίησε μια ανασκόπηση των πεπραγμένων του για το 2024.

Μέσω αυτής, έδωσε στη δημοσιότητα έναν κατάλογο, που περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες επιδόσεις ασφαλείας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ανά κατηγορία (Best in Class).

Τι περιλαμβάνει όμως η διαδικασία αξιολόγησης της ασφάλειας των νέων οχημάτων; Επί της ουσίας, πρόκειται για άθροισμα των επιδόσεων του κάθε αυτοκινήτου (στην έκδοση βασικού εξοπλισμού) σε 4 τομείς: Προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία ανήλικων επιβατών, προστασία πεζών, ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης στον τομέα της ασφάλειας.

Από εκεί και έπειτα, όπως τονίζεται από τον Οργανισμό, η σύγκριση μεταξύ των αυτοκινήτων διαφορετικών κατηγοριών δεν είναι σωστή, καθώς τα κριτήρια απόδοσης των αστεριών με τα οποία βαθμολογείται ένα όχημα, διαφέρουν.
Κατά συνέπεια, ευθεία αντιπαραβολή επιδόσεων ασφάλειας μπορεί να γίνει μόνο μεταξύ αυτοκινήτων ίδιας κατηγορίας.

Το 2024, τα αυτοκίνητα που βρέθηκαν στην «κορυφή» της αξιολόγησης για την εκάστοτε κατηγορία, προέρχονταν από Κίνα, Γερμανία και Ιαπωνία.

Συνολικά, την καλύτερη αξιολόγηση έλαβε η Mercedes-Benz E-Class, η οποία ξεχώρισε και στα πολυτελή οχήματα.

SF EuroNCAP Best 2024 04

Στα μικρά SUV, που αποτέλεσε την δημοφιλέστερη κατηγορία με 20 από τα 44 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν συνολικά το 2024, στην κορυφή αποδείχθηκε το κινεζικό Zeekr X, το οποίο έλαβε και τη διάκριση του πιο ασφαλέστερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πολύ κοντά στο κινεζικό όχημα βρέθηκαν τα Deepal S07, Porsche Macan, Cupra Tavascan, MG HS, Toyota CH-R, Volvo EX30 και Xpeng G6.

SF EuroNCAP Best 2024 03

Μια ακόμη σημαντική κατηγορία είναι αυτή των μεγάλων SUV, όπου πιο ασφαλές αναδείχθηκε το Mazda CX-80, έχοντας βραχεία κεφαλή από το Audi Q6 e-tron.

Στα μεγάλα οικογενειακά, ισοβάθμισαν και αναδείχθηκαν από κοινού νικητές, δύο αυτοκίνητα του Group Volkswagen που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, τα Volkswagen Passat και Skoda Superb.

SF EuroNCAP Best 2024 06

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες του παρελθόντος, αυτή των μικρών οικογενειακών, δεν είχε συμμετοχή στα crash tests του Euro NCAP για το 2024.

Τέλος, όπως μας πληροφορεί ο Euro NCAP, η διαδικασία αξιολόγησης θα διαφοροποιηθεί από το 2026, ωστόσο τα αστέρια θα συνεχίσουν να απονέμονται κανονικά.

SF EuroNCAP Best 2024 05

Συνοψίζοντας, παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες αξιολογήσεις ανά κατηγορία:

Πολυτελή: Mercedes-Benz E-Class (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 87%)

Μικρά SUV: Zeekr X (προστασία ενήλικων επιβατών: 91%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 83%)

Μεγάλα Οικογενειακά: Volkswagen Passat (προστασία ενήλικων επιβατών: 93%, προστασία ανήλικων επιβατών: 87%, προστασία πεζών: 82%, συστήματα υποβοήθησης: 80%)

Μεγάλα SUV: Mazda CX-80 (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 88%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 79%)

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε μια δύσκολη χρονιά το 2024 που χαρακτηρίστηκε από την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες», δήλωσε ο Dr. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP. «Δεδομένων αυτών των δυσκολιών, ο Euro NCAP θεωρεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να δίνουν σημαντική έμφαση στην καινοτομία στον τομέα της ασφάλειας και στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας. Αυτό τοποθετεί σταθερά την ασφάλεια των καταναλωτών στο προσκήνιο του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, όπως θα έπρεπε να είναι».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photos: Euro NCAP

Περισσότερα Safety First

Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)
Crash test dummy με γυναικεία χαρακτηριστικά και η σημασία του
Ο Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας ANCAP δημιούργησε ανθρώπινα ομοιώματα με γυναικείο σωματότυπο, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας συλλογής δεδομένων έπειτα από δοκιμές πρόσκρουσης. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
Έξυπνες προειδοποιήσεις οδηγού από την Ford
Η Ford προχωρά στην αξιοποίηση του ηχοσυστήματος ενός αυτοκινήτου, με στόχο την ανίχνευση της ακριβούς θέσης πεζών ή άλλων χρηστών του δρόμου. ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Υψηλά τα επίπεδα ασφάλειας στο WRC!
Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ ...(περισσότερα)
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Το ανώτατο επιτρεπτό όριο αλκοόλ ανά την Ευρώπη
Μεγάλη συζήτηση γίνεται στην Ευρώπη σχετικά με τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ να αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες τους. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι από τους νέους...
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC. ...(περισσότερα)

S5 Box