SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024.

Με αφορμή την είσοδο του 2025, ο μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός Οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα, Euro NCAP , πραγματοποίησε μια ανασκόπηση των πεπραγμένων του για το 2024.

Μέσω αυτής, έδωσε στη δημοσιότητα έναν κατάλογο, που περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες επιδόσεις ασφαλείας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ανά κατηγορία (Best in Class).

Τι περιλαμβάνει όμως η διαδικασία αξιολόγησης της ασφάλειας των νέων οχημάτων; Επί της ουσίας, πρόκειται για άθροισμα των επιδόσεων του κάθε αυτοκινήτου (στην έκδοση βασικού εξοπλισμού) σε 4 τομείς: Προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία ανήλικων επιβατών, προστασία πεζών, ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης στον τομέα της ασφάλειας.

Από εκεί και έπειτα, όπως τονίζεται από τον Οργανισμό, η σύγκριση μεταξύ των αυτοκινήτων διαφορετικών κατηγοριών δεν είναι σωστή, καθώς τα κριτήρια απόδοσης των αστεριών με τα οποία βαθμολογείται ένα όχημα, διαφέρουν.
Κατά συνέπεια, ευθεία αντιπαραβολή επιδόσεων ασφάλειας μπορεί να γίνει μόνο μεταξύ αυτοκινήτων ίδιας κατηγορίας.

Το 2024, τα αυτοκίνητα που βρέθηκαν στην «κορυφή» της αξιολόγησης για την εκάστοτε κατηγορία, προέρχονταν από Κίνα, Γερμανία και Ιαπωνία.

Συνολικά, την καλύτερη αξιολόγηση έλαβε η Mercedes-Benz E-Class, η οποία ξεχώρισε και στα πολυτελή οχήματα.

SF EuroNCAP Best 2024 04

Στα μικρά SUV, που αποτέλεσε την δημοφιλέστερη κατηγορία με 20 από τα 44 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν συνολικά το 2024, στην κορυφή αποδείχθηκε το κινεζικό Zeekr X, το οποίο έλαβε και τη διάκριση του πιο ασφαλέστερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πολύ κοντά στο κινεζικό όχημα βρέθηκαν τα Deepal S07, Porsche Macan, Cupra Tavascan, MG HS, Toyota CH-R, Volvo EX30 και Xpeng G6.

SF EuroNCAP Best 2024 03

Μια ακόμη σημαντική κατηγορία είναι αυτή των μεγάλων SUV, όπου πιο ασφαλές αναδείχθηκε το Mazda CX-80, έχοντας βραχεία κεφαλή από το Audi Q6 e-tron.

Στα μεγάλα οικογενειακά, ισοβάθμισαν και αναδείχθηκαν από κοινού νικητές, δύο αυτοκίνητα του Group Volkswagen που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, τα Volkswagen Passat και Skoda Superb.

SF EuroNCAP Best 2024 06

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες του παρελθόντος, αυτή των μικρών οικογενειακών, δεν είχε συμμετοχή στα crash tests του Euro NCAP για το 2024.

Τέλος, όπως μας πληροφορεί ο Euro NCAP, η διαδικασία αξιολόγησης θα διαφοροποιηθεί από το 2026, ωστόσο τα αστέρια θα συνεχίσουν να απονέμονται κανονικά.

SF EuroNCAP Best 2024 05

Συνοψίζοντας, παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες αξιολογήσεις ανά κατηγορία:

Πολυτελή: Mercedes-Benz E-Class (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 87%)

Μικρά SUV: Zeekr X (προστασία ενήλικων επιβατών: 91%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 83%)

Μεγάλα Οικογενειακά: Volkswagen Passat (προστασία ενήλικων επιβατών: 93%, προστασία ανήλικων επιβατών: 87%, προστασία πεζών: 82%, συστήματα υποβοήθησης: 80%)

Μεγάλα SUV: Mazda CX-80 (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 88%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 79%)

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε μια δύσκολη χρονιά το 2024 που χαρακτηρίστηκε από την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες», δήλωσε ο Dr. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP. «Δεδομένων αυτών των δυσκολιών, ο Euro NCAP θεωρεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να δίνουν σημαντική έμφαση στην καινοτομία στον τομέα της ασφάλειας και στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας. Αυτό τοποθετεί σταθερά την ασφάλεια των καταναλωτών στο προσκήνιο του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, όπως θα έπρεπε να είναι».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photos: Euro NCAP

Περισσότερα Safety First

Οι φωνητικοί βοηθοί μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συγκρούσεων λόγω υπνηλίας
Πρόσφατη επιστημονική μελέτη έδειξε πως η ύπαρξη φωνητικών βοηθών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, μπορεί να αποδειχθεί θετικός παράγοντας στην πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με την υπνηλία κατά τη διάρκε...(περισσότερα)
Τα θανατηφόρα τροχαία με αριθμούς
Το 2016 πλησιάζει στο τέλος του και παρουσιάζουμε ορισμένα αριθμητικά στοιχεία από τα ατυχήματα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2014, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από την Ελληνική Αστυνομ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Σπουδαστές βραβεύονται για την προσφορά στην Οδική Ασφάλεια της χώρας τους
Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Στο πλαίσιο περαιτέρω μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει στη θέσπιση κανόνων, με βάση τους οποίους πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε αυτοκίνητα και φορτηγά, γίνοντα...(περισσότερα)
Οι συνέπειες της απώλειας συγκέντρωσης και των μειωμένων αντανακλαστικών στην οδήγηση
Η οδήγηση αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες της καθημερινότητάς μας και ως εκ τούτου, η αντιμετώπισή της απαιτεί τη δέουσα σοβαρότητα. ...(περισσότερα)
Φύλο και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Πρόσφατη έρευνα στον Καναδά, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα την αντίληψή μας σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για άντρες και γυναίκες. ...(περισσότερα)
Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)

S5 Box