SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP δημοσίευσε μια λίστα με τα αυτοκίνητα της κάθε κατηγορίας, που απέδωσαν καλύτερα στα τεστ πρόσκρουσης κατά τη διάρκεια του 2024.

Με αφορμή την είσοδο του 2025, ο μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός Οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα, Euro NCAP , πραγματοποίησε μια ανασκόπηση των πεπραγμένων του για το 2024.

Μέσω αυτής, έδωσε στη δημοσιότητα έναν κατάλογο, που περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες επιδόσεις ασφαλείας κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ανά κατηγορία (Best in Class).

Τι περιλαμβάνει όμως η διαδικασία αξιολόγησης της ασφάλειας των νέων οχημάτων; Επί της ουσίας, πρόκειται για άθροισμα των επιδόσεων του κάθε αυτοκινήτου (στην έκδοση βασικού εξοπλισμού) σε 4 τομείς: Προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία ανήλικων επιβατών, προστασία πεζών, ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης στον τομέα της ασφάλειας.

Από εκεί και έπειτα, όπως τονίζεται από τον Οργανισμό, η σύγκριση μεταξύ των αυτοκινήτων διαφορετικών κατηγοριών δεν είναι σωστή, καθώς τα κριτήρια απόδοσης των αστεριών με τα οποία βαθμολογείται ένα όχημα, διαφέρουν.
Κατά συνέπεια, ευθεία αντιπαραβολή επιδόσεων ασφάλειας μπορεί να γίνει μόνο μεταξύ αυτοκινήτων ίδιας κατηγορίας.

Το 2024, τα αυτοκίνητα που βρέθηκαν στην «κορυφή» της αξιολόγησης για την εκάστοτε κατηγορία, προέρχονταν από Κίνα, Γερμανία και Ιαπωνία.

Συνολικά, την καλύτερη αξιολόγηση έλαβε η Mercedes-Benz E-Class, η οποία ξεχώρισε και στα πολυτελή οχήματα.

SF EuroNCAP Best 2024 04

Στα μικρά SUV, που αποτέλεσε την δημοφιλέστερη κατηγορία με 20 από τα 44 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν συνολικά το 2024, στην κορυφή αποδείχθηκε το κινεζικό Zeekr X, το οποίο έλαβε και τη διάκριση του πιο ασφαλέστερου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πολύ κοντά στο κινεζικό όχημα βρέθηκαν τα Deepal S07, Porsche Macan, Cupra Tavascan, MG HS, Toyota CH-R, Volvo EX30 και Xpeng G6.

SF EuroNCAP Best 2024 03

Μια ακόμη σημαντική κατηγορία είναι αυτή των μεγάλων SUV, όπου πιο ασφαλές αναδείχθηκε το Mazda CX-80, έχοντας βραχεία κεφαλή από το Audi Q6 e-tron.

Στα μεγάλα οικογενειακά, ισοβάθμισαν και αναδείχθηκαν από κοινού νικητές, δύο αυτοκίνητα του Group Volkswagen που μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, τα Volkswagen Passat και Skoda Superb.

SF EuroNCAP Best 2024 06

Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες του παρελθόντος, αυτή των μικρών οικογενειακών, δεν είχε συμμετοχή στα crash tests του Euro NCAP για το 2024.

Τέλος, όπως μας πληροφορεί ο Euro NCAP, η διαδικασία αξιολόγησης θα διαφοροποιηθεί από το 2026, ωστόσο τα αστέρια θα συνεχίσουν να απονέμονται κανονικά.

SF EuroNCAP Best 2024 05

Συνοψίζοντας, παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες αξιολογήσεις ανά κατηγορία:

Πολυτελή: Mercedes-Benz E-Class (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 87%)

Μικρά SUV: Zeekr X (προστασία ενήλικων επιβατών: 91%, προστασία ανήλικων επιβατών: 90%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 83%)

Μεγάλα Οικογενειακά: Volkswagen Passat (προστασία ενήλικων επιβατών: 93%, προστασία ανήλικων επιβατών: 87%, προστασία πεζών: 82%, συστήματα υποβοήθησης: 80%)

Μεγάλα SUV: Mazda CX-80 (προστασία ενήλικων επιβατών: 92%, προστασία ανήλικων επιβατών: 88%, προστασία πεζών: 84%, συστήματα υποβοήθησης: 79%)

«Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε μια δύσκολη χρονιά το 2024 που χαρακτηρίστηκε από την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες», δήλωσε ο Dr. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP. «Δεδομένων αυτών των δυσκολιών, ο Euro NCAP θεωρεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να δίνουν σημαντική έμφαση στην καινοτομία στον τομέα της ασφάλειας και στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με τα νεότερα συστήματα ασφαλείας. Αυτό τοποθετεί σταθερά την ασφάλεια των καταναλωτών στο προσκήνιο του σχεδιασμού των αυτοκινήτων, όπως θα έπρεπε να είναι».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photos: Euro NCAP

Περισσότερα Safety First

Βρυξέλλες: Μείωση συγκρούσεων στο κέντρο της πόλης
Οι πρόσφατες αλλαγές στο κυκλοφοριακό σύστημα της πρωτεύουσας του Βελγίου, έχουν ήδη αποφέρει θετικά αποτελέσματα. ...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Αύξηση τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021
Τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ) για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, έδειξαν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους της χώρας μας. ...(περισσότερα)
Τα θανατηφόρα τροχαία με αριθμούς
Το 2016 πλησιάζει στο τέλος του και παρουσιάζουμε ορισμένα αριθμητικά στοιχεία από τα ατυχήματα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2014, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από την Ελληνική Αστυνομ...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Δίπλωμα οδήγησης:  Τα ποσά για τα νέα και ενιαία παράβολα
Το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε τον ορισμό νέων ενιαίων-ενοποιημένων παραβόλων, αναφορικά με το δίπλωμα οδήγησης. ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
12.749 παραβάσεις σε ένα τριήμερο
Η νέα χρονιά δεν φαίνεται να διαφοροποιεί τις άσχημες συνήθειες των συμπολιτών μας, αναφορικά με τις παραβάσεις που αυτοί διαπράττουν στους ελληνικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)

S5 Box