SAFETY FIRST

Έρευνα έδειξε πως το Παρίσι αποτελεί την πιο φιλική πόλη για τις μετακινήσεις των παιδιών είτε περπατώντας, είτε με ποδήλατο.

Η παιδική κινητικότητα, δηλαδή η διαδικασία μετακινήσεων των παιδιών εντός αστικού ιστού τόσο περπατώντας, όσο και με ποδήλατο, συνιστά ένα από τα πιο σημαντικά «κεφάλαια» της Οδικής Ασφάλειας στις πόλεις.

Ο μη κερδοσκοπικός Οργανισμός “Clean Cities Campaign” , έβαλε στο «μικροσκόπιο» 36 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, οι οποίες αντιπροσωπεύουν μια ποικιλομορφία γεωγραφικών σημείων, πληθυσμού και προσέγγισης αναφορικά με την κινητικότητα, εξετάζοντας τις υποδομές τους επίπεδο Οδικής Ασφάλειας, για τα παιδιά.

Με βάση τα στατιστικά που προέκυψαν, κορυφαία πόλη για την παιδική κινητικότητα το 2025 αναδείχθηκε το Παρίσι, χάρη στο νέο και εκτεταμένο δίκτυο προστατευμένων λωρίδων για ποδήλατα, τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας και τις ελάχιστες ή μηδαμινές ζώνες κίνησης οχημάτων γύρω από σχολεία.

Για την ολοκλήρωση της έρευνας, οι άνθρωποι του “Clean Cities Campaign” συγκέντρωναν δεδομένα επί 5 μήνες.

Βασικοί πυλώνες στην εξαγωγή της τελικής βαθμολογίας ήταν ο αριθμός των δρόμων γύρω από σχολεία, οι μέθοδοι διαχείρισης της κίνησης γύρω από αυτή, η βελτίωση της ποιότητας του εισπνεόμενου αέρα, καθώς και τα ποσοστά των παιδιών που κινούνται περπατώντας ή με ποδήλατο.\

Καθώς προγενέστερες έρευνες έδειξαν πως τα παιδιά αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια όταν κινούνται σε ποδηλατόδρομους οι οποίες χωρίζεται με φυσικό τρόπο από την υπόλοιπη κίνηση, ήταν λογικό το Παρίσι να αποκτήσει πλεονέκτημα, αφού μαζί με το Ελσίνκι της Φινλανδίας, διαθέτει το μεγαλύτερο ποδηλατικό αστικό δίκτυο με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Ακόμη ένα σημαντικό κριτήριο, ήταν τα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα, που οδηγούν σε μείωση τόσο των τροχαίων ατυχημάτων όσο και της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Ο συγκεκριμένος περιορισμός ταχύτητας, ισχύει στους αστικούς δρόμους του Παρισιού κατά 89%, γεγονός που το φέρνει επίσης στην κορυφή της σχετικής λίστας.

Πάντως, η αναφορά του “Clean Cities Campaing” επισημαίνει πως υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, αφού ακόμη και η πόλη που βρίσκεται στην κορυφή της λίστας , δεν έλαβε συνολικά βαθμό Α, αλλά Β. Ο βασικός λόγος για αυτό, είναι η μη ύπαρξη επαρκούς αριθμούς σχολικών οδών, δηλαδή με περιορισμένη ή καθόλου κίνηση γύρω από τα σχολεία.

«Τα παιδιά είναι λιγότερο ελεύθερα να κινηθούν στις πόλεις και λιγότερο ενεργά από όσο ήταν παλαιότερα, ιδιαίτερα τα κορίτσια», δήλωσε η Διευθύντρια του “Clean Cities Campaign”, Barbara Stoll. «Όμως η κατάταξή μας δείχνει ότι οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι διοικήσεις των πόλεων μπορούν να σημειώσουν τεράστια και ταχεία πρόοδο. Μια βόλτα στο Παρίσι σήμερα είναι μια ανάσα φρέσκου αέρα σε σύγκριση με 10 χρόνια πριν. Χρειάζεται όραμα, ηγεσία και συνεχείς επενδύσεις, αλλά οι περισσότερες πόλεις μπορούν και πρέπει να σημειώσουν παρόμοια πρόοδο».

SF Paris Stats

Αναλυτικά, η «κατάταξη» του 2025 έχει ως εξής:

1. Παρίσι (Γαλλία), Σκορ 79%, Βαθμός Β

2. Άμστερνταμ (Ολλανδία), Σκορ 63%, Βαθμός Β

3. Αντβέρπ (Βέλγιο), Σκορ 62%, Βαθμός Β

4. Βρυξέλλες (Βέλγιο), Σκορ 56%, Βαθμός C

5. Λυών (Γαλλία), Σκορ 53%, Βαθμός C

6. Ελσίνκι (Φινλανδία), Σκορ 52%, Βαθμός C

7. Βαρκελώνη (Ισπανία), Σκορ 50%, Βαθμός C

8. Μπρίστολ (Ηνωμένο Βασίλειο), Σκορ 48%, Βαθμός C

9. Όσλο (Νορβηγία), Σκορ 48%, Βαθμός C

10. Γκεντ (Βέλγιο), Σκορ 45%, Βαθμός C

11. Κοπεγχάγη (Δανία), Σκορ 45% , Βαθμός C

12. Μόναχο (Γερμανία), Σκορ 45%, Βαθμός C

13. Βιέννη (Αυστρία), Σκορ 42%, Βαθμός C

14. Λονδίνο (Ηνωμένο Βασίλειο), Σκορ 42%, Βαθμός Β C

15. Βερολίνο (Γερμανία), Σκορ 42%, Βαθμός C

16. Μπολόνια (Ιταλία), Σκορ 40%, Βαθμός C

17. Κολωνία (Γερμανία), Σκορ 39%, Βαθμός D

18. Αμβούργο (Γερμανία), Σκορ 39%, Βαθμός D

19. Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο), Σκορ 38%, Βαθμός D

20. Βρότσλαβ (Πολωνία), Σκορ 37%, Βαθμός D

21. Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), Σκορ 34%, Βαθμός D

22. Βαρσοβία (Πολωνία), Σκορ 33%, Βαθμός D

23. Μιλάνο (Ιταλία), Σκορ 33%, Βαθμός D

24. Τορίνο (Ιταλία), Σκορ 32%, Βαθμός D

25. Πράγα (Τσεχία), Σκορ 31%, Βαθμός D

26. Μαδρίτη (Ισπανία), Σκορ 29%, Βαθμός D

27. Μπρατισλάβα (Σλοβακία), Σκορ 28%, Βαθμός D

28. Σαραγόσα (Ισπανία), Σκορ 22%, Βαθμός D

29. Φλωρεντία (Ιταλία), Σκορ 17%, Βαθμός E

30. Βουδαπέστη (Ουγγαρία), Σκορ 16%, Βαθμός E

31. Μασσαλία (Γαλλία), Σκορ 16%, Βαθμός E

32. Ρώμη (Ιταλία), Σκορ 15%, Βαθμός E

33. Κρακοβία (Πολωνία), Σκορ 14%, Βαθμός E

34. Βουκουρέστι (Ρουμανία), Σκορ 7%, Βαθμός F

35. Λισαβόνα (Πορτογαλία), Σκορ 5%, Βαθμός F

36. Σόφια (Βουλγαρία), Σκορ 1%, Βαθμός F

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Alena Torgonskaya

Περισσότερα Safety First

Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του European Transport Safety Council
Η Νορβηγία που θα παραλάβει το ετήσιο βραβείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, σημειώνοντας σαφή πρόοδο στην μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαί...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Ανησυχητικά αποτελέσματα για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή φαρμάκων
Η οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή χαπιών είναι ένα ζήτημα που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, γεγονός που αποδεικνύεται στην περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας. ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)
Εκτόξευση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2030
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη σελίδα της σύγχρονης αυτοκίνησης και οι εταιρείες κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, διεξάγοντας ήδη έρευνες αναφορικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού ...(περισσότερα)
Αύξηση θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους αυξήθηκε – Διαβάστε τι συνέβη σε Ελλάδα και Κύπρο. ...(περισσότερα)

S5 Box