SAFETY FIRST

Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.


Σύμφωνα με εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτρόπου στον τομέα των Μεταφορών, Violetta Bulc, στην Ευρωπαϊκή Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, ο αριθμός των 135.000 σοβαρών τραυματισμών κάθε χρόνο σε τροχαία ατυχήματα αποτελεί έναν πραγματικά σημαντικό αριθμό, για μια κατάσταση την οποία περιέγραψε ως απογοητευτική, καθώς δεν υπάρχει βελτίωση σε αυτό το θέμα. Η Bulc είπε πως ο στόχος της μείωσης των σοβαρών τραυματισμών θα ανακοινωθεί επίσημα μέσω προγραμματικών δηλώσεων εντός του 2017, βασιζόμενος στην πρόσφατη αναφορά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στους σοβαρούς τραυματισμούς. Επιπλέον, αναφέρθηκε πως ήδη 16 Κράτη-Μέλη έχουν δώσει τα στατιστικά των ατυχημάτων, ενώ αναμένεται η απάντηση όλων των υπόλοιπων μελών έως τον ερχόμενο Μάρτιο.

Το ζήτημα της επίσημης στόχευσης στην μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, που καταδεικνύει και την πολιτική βούληση για αυτό, είναι ενεργό από το 2015, όταν και είχε γίνει η πρώτη αναφορά από την Επιτροπή. Στη συστράτευση για τον στόχο μείωσης των σοβαρών τραυματισμών έχουν εμπλακεί Δημόσιοι Οργανισμοί Υγείας, ειδικοί επιστήμονες, Υπουργοί Μεταφορών και ειδικοί στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

Η Violetta Bulc μάλιστα, προανήγγειλε μια Σύσκεψη των Υπουργών Μεταφορών στη Μάλτα το Μάρτιο, όπου μια επίσημη δήλωση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια θα ανακοινωθεί.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Σημαντική μείωση των θανατηφόρων τροχαίων μεταξύ 2010 και 2018
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα είναι η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 μέχρι το 2018. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι από τους νέους...
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
Κουμπιά vs οθόνες αφής: Σημειώσατε 1
Η τοποθέτηση οθονών αφής στο εσωτερικό των αυτοκινήτων έγινε κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια, ωστόσο άρθρο-ρεπορτάζ σουηδικού περιοδικού δείχνει πως τα κλασικά κουμπιά, παραμένουν καλύτερη επιλογή ...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό βροχή: Βασικές ενέργειες
Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα απαιτεί σύνεση και γνώση, αφού η πρόσφυση μειώνεται και παράλληλα, οι απαιτούμενες αποστάσεις φρεναρίσματος, αυξάνονται. ...(περισσότερα)

S5 Box