SAFETY FIRST

Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το δρόμο.

Το σημείο του ελαστικού που φροντίζει ανά πάσα στιγμή για την επαφή μεταξύ του αυτοκινήτου και του δρόμου είναι το πέλμα του και για αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλεια των επιβατών ενός οχήματος.

Τα πέλματα των ελαστικών πρέπει να είναι αποτελεσματικά, ώστε να προσφέρουν στο αυτοκίνητο τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα, ασφάλεια κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος και βέβαια, τις καλύτερες επιδόσεις.

Ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό του πέλματος ενός ελαστικού, είναι το σκάλισμά του, από το οποίο εξαρτώνται τόσο η ασφάλεια όσο και οι επιδόσεις, σε βρεγμένο ή στεγνό οδόστρωμα.

Όσον αφορά στην οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα, το πέλμα ενός ελαστικού αποτελείται από αυλάκια, τα οποία βοηθούν στην απορροή του νερού. Όσο περισσότερα είναι λοιπόν τα αυλάκια στο πέλμα, τόσο περισσότερο νερό αντλείται από την επιφάνεια του ελαστικού, η οποία βρίσκεται σε επαφή με το δρόμο και κατά συνέπεια, η πρόσφυση γίνεται καλύτερη. Μάλιστα, αυτή η διαδικασία συντελείται σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου καθώς όπως έχει υπολογίσει η Michelin, με τη διεθνή της τεχνογνωσία στον τομέα, ένα ελαστικό διαστάσεων 195/65 R15, μπορεί να απομακρύνει σχεδόν 15 λίτρα νερού ανά δευτερόλεπτο.

Iaveris.gr Michelin Pelma02

 

Επιπλέον, σημαντικό ρόλο στην απομάκρυνση του νερού από το πέλμα παίζουν ο βαθμός σκαλίσματος -αφού όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό σκαλίσματος της γόμας, τόσο αυξάνεται η δυνατότητα συλλογής και απορροής του νερού, η διάταξη των αυλακώσεων, που εν πολλοίς καθορίζει την ταχύτητα απομάκρυνσης του νερού και η ύπαρξη εγκοπών, δηλαδή λεπτών σχισμών στην επιφάνεια της γόμας, που συνεισφέρουν στη βέλτιστη πρόσφυση.

Βέβαια, τα ελαστικά πρέπει να προσφέρουν καλή πρόσφυση όχι μόνο σε βρεγμένο, αλλά και σε στεγνό οδόστρωμα. Έτσι, σημαντική είναι η ακαμψία στο σκάλισμα του πέλματος, που βοηθά στην ακριβή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυτό εξαρτάται από παράγοντες όπως το προφίλ του ελαστικού που για καλή πρόσφυση στις στροφές είναι επίπεδο με τετράγωνους ώμους ή τα μεγάλα μπλοκ της γόμας στο πέλμα, που λόγω του όγκου τους μειώνουν την κινητικότητα του σκαλίσματος. Επιπρόσθετα, μεγάλη σημασία έχει και το πλήθος των εγκοπών στη γόμα, καθώς όσο λιγότερο είναι το σκάλισμα στο πέλμα, τόσο αυξάνεται η επιφάνεια της γόμας που βρίσκεται σε άμεση επαφή με το οδόστρωμα και κατά συνέπεια, βελτιώνεται η πρόσφυση.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η σημασία του πέλματος για τα ελαστικά είναι μεγάλη, ενώ ταυτόχρονα η ισορροπία ώστε ένα ελαστικό να αποδίδει με την ίδια ασφάλεια σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, είναι ιδιαίτερα λεπτή. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η έμφαση που δίνουν οι μεγάλοι κατασκευαστές στη διαρκή έρευνα για τη βελτίωση αυτών των επιδόσεων. Χαρακτηριστικά, για τη Michelin, η έρευνα και η ανάπτυξη των προϊόντων της αποτελεί σημαντική προτεραιότητα, καθώς διαθέτει 4000 ανθρώπους και μεγάλο προϋπολογισμό για το αντίστοιχο τμήμα (R&D).

Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως η χρήση των ελαστικών προκαλεί φθορά στο πέλμα, μειώνοντας το βάθος σκαλίσματός τους. Αυτός είναι και ο λόγος που συνίσταται η αλλαγή ελαστικών μέχρι το βάθος σκαλίσματος να φτάσει τα 1,6 χιλιοστά, που αποτελεί και το νόμιμο όριο, καθώς τότε η πρόσφυσή τους έχει μειωθεί σημαντικά, μειώνοντας έτσι και την ασφάλεια των επιβατών του οχήματος.

Περισσότερα Safety First

Αύξηση 7,2% στις τροχαίες παραβάσεις το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, σχετικά με τις παραβάσεις που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους το 2017, δίνοντας μάλιστα άμεση σύγκριση με τις αντίστοιχες παραβά...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Δυτική Αττική: Προκήρυξη έργων για την Οδική Ασφάλεια
Ο ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός που έχει ως αντικείμενο τη βελτίωση των οδικών υποδομών, προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Πότε πραγματικά γερνούν τα ελαστικά μας και πόση σημασία έχει, τελικά, η ημερομηνία παραγωγής τους;
Η πραγματική ηλικία των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων και διαφέρει σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό βροχή: Βασικές ενέργειες
Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα απαιτεί σύνεση και γνώση, αφού η πρόσφυση μειώνεται και παράλληλα, οι απαιτούμενες αποστάσεις φρεναρίσματος, αυξάνονται. ...(περισσότερα)
Έως και 40% των θανάτων στους δρόμους σχετίζονται με τη δουλειά
 Σύμφωνα με νέα στοιχεία αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 25.671 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2016. ...(περισσότερα)

S5 Box