SAFETY FIRST

Πρόσφατη έρευνα στον Καναδά, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα την αντίληψή μας σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για άντρες και γυναίκες.

Το ανεξάρτητο, μη κερδοσκοπικό ερευνητικό ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), παρουσίασε μια ενδιαφέρουσα έρευνα αναφορικά με τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κυριότερες αιτίες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους παγκοσμίως. Αυτό το φαινόμενο διερευνάται ευρέως σε διεθνές επίπεδο, με στόχο την εύρεση λύσεων που θα μειώσουν τις συνέπειές του στο μέλλον. Στην έρευνά του, το TIRF εστίασε σε θεμελιώδεις διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και σε κοινωνικές συνήθειες που διαφοροποιούν τη συμπεριφορά των δύο φύλων.

Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο φύλων, έγκειται στη βιολογία. Οι γυναίκες έχουν λιγότερο νερό στο σώμα τους, οπότε μπορούν να απορροφήσουν λιγότερο αλκοόλ σε σύγκριση με τους άντρες, ενώ συνήθως έχουν και μικρότερη σωματική μάζα. Έχει υπολογιστεί λοιπόν ότι μπορούν να μεταβολίσουν περίπου το 1/4 του οινοπνεύματος, ενώ οι άντρες μπορούν να καταναλώσουν διπλάσια ποσότητα αλκοόλ με τα ίδια αποτελέσματα για τον οργανισμό. Οπότε, ο μόνος τρόπος να ισοσκελιστούν οι συνέπειες της κατανάλωσης αλκοόλ, είναι η μη κατανάλωσή του, καθώς σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, ο γυναικείος οργανισμός θα συμπεριφερθεί διαφορετικά από τον ανδρικό.

Μια συνηθισμένη προτροπή προς όσους θέλουν να βγουν, είναι να υπάρξει ένα άτομο από την παρέα το οποίο δε θα πιεί, ή εφόσον θέλουμε να πιούμε, να φροντίσουμε ώστε η επιστροφή στο σπίτι να γίνει με Μέσο Μαζικής Μεταφοράς ή ταξί. Οι συμβουλές αυτές είναι σωστές, όμως οι έρευνες δείχνουν πως υπάρχουν κοινωνικές παράμετροι που δυσκολεύουν την εκτέλεσή τους. Για μια γυναίκα που αποφασίζει να γυρίσει στο σπίτι της μετά από νυχτερινή έξοδο μόνη, χρησιμοποιώντας τη συγκοινωνία ή ένα ταξί, η επιλογή αυτή δε φαντάζει ιδιαίτερα ασφαλής. Πολλές γυναίκες δήλωσαν ότι δεν είναι εύκολο να εμπιστευτούν κάποιον άνθρωπο που δε γνωρίζουν καλά ώστε να τις μεταφέρει με το δικό του αυτοκίνητο στο σπίτι, ενώ η χρήση ταξί ή ΜΜΜ, σημαίνει πως θα βρεθούν μόνες και εκτεθειμένες σε δημόσιο χώρο αργά το βράδυ, γεγονός που προκαλεί ανασφάλεια για τη σωματική τους ακεραιότητα. Ακόμη, οι γυναίκες έχουν εκφράσει το σκεπτικισμό τους για τη μετακίνηση προς απομονωμένες περιοχές, ειδικά κατά τις περιόδους του χειμώνα που η ημέρα είναι μικρότερη, ενώ αντίστοιχη είναι και η κατάσταση για επαρχιακές περιοχές, όπου οι συγκοινωνίες δεν είναι πολύ αναπτυγμένες.

Επιπρόσθετα, έρευνες έχουν δείξει πως οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερη δυσκολία να αρνηθούν, όταν δέχονται πίεση από φίλους ή φίλες. Δηλαδή, αν μια γυναίκα έχει οριστεί ως ο οδηγός της παρέας που δε θα πιεί, εφόσον πιεστεί από την παρέα της να πιεί έστω λίγο, θα αρνηθεί πολύ δυσκολότερα σε σύγκριση με έναν άντρα. Σε αυτή την περίπτωση, το TRF αφενός καλεί τις γυναίκες να στηρίζουν η μία την άλλη, ώστε σε περιπτώσεις ομαδικής εξόδου να μην πιέζουν το άτομο που έχει οριστεί να μην πιεί. Αφετέρου, καλεί τις γυναίκες να μη φοβούνται να υπερασπιστούν την άρνησή τους, σε περίπτωση που ο οδηγός της παρέας αποφασίσει να παραβεί την αρχική του δέσμευση και να πιεί. 

Αξίζει να σημειωθεί, πως η παραπάνω έρευνα έγινε σε συνεργασία με την Beer Canada, γεγονός που καταδεικνύει και τη λογική των εταιρειών κατανάλωσης ποτών σε χώρες όπως ο Καναδάς. 

Αν θέλετε να διαβάσετε αναλυτικά την έκθεση του Traffic Injury Research Foundation, πατήστε εδώ

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Φθορά ελαστικών και η αναγνώρισή της
Η αναγνώριση της φθοράς στα ελαστικά παίζει σημαντικό ρόλο για τη σωστή στιγμή αντικατάστασής τους - Διαβάστε ποιοι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν. ...(περισσότερα)
To Euro NCAP παρουσιάζει τον Οδικό Χάρτη 2025
Ο σημαντικότερος οργανισμός οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, παρουσίασε τον Road Map 2025, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα, αυτόματα συστήματα ασφαλείας που εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στ...(περισσότερα)
Ιανουάριος-Ιούλιος 2024: Αύξηση παραβάσεων σε σύγκριση με το 2023
Οι παραβάσεις που καταγράφηκαν στους ελληνικούς δρόμους κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024, παρουσιάζουν αισθητή αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. ...(περισσότερα)
Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικού στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής των σύγχρονων ελαστικών από μεγάλους κατασκευαστές βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως το φαινόμενο του κλαταρίσματος, έχει αποφευχθεί εντελώς. ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
MobileKids 2017
Η ευαισθησία της Daimler και κατά συνέπεια της Mercedes-Benz σχετικά με την Οδική Ασφάλεια είναι δεδομένη, γεγονός που πιστοποιείται και από την πρωτοβουλία "MobileKids" που πραγματοποιείται στη Γερμα...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)

S5 Box