SAFETY FIRST

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα.

Η βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας έχει μπει για τα καλά στην ατζέντα συζητήσεων. Η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει δράση στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας τόσο στη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο του ESV (Experimental Safety Vehicle), το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Ολλανδία, παρουσίασε το Mercedes-Benz ESF 2019.

Πρόκειται για πρωτότυπο πειραματικό όχημα, που βασίζεται στην Mercedes-Benz GLE, εφοδιάζεται με υβριδικό σύστημα κίνησης και σε ορισμένες περιπτώσεις, κινείται αυτόνομα. Μέσω του ESF 2019, η Mercedes θέλησε να προσφέρει μια εικόνα από τα τεχνολογικά συστήματα, που θα μπορούν σύντομα να χρησιμοποιηθούν στα νέα αυτοκίνητα.

SF MercedesESF02

Οι εξελίξεις που παρουσίασε μέσω του ESF 2019 η Mercedes-Benz, αφορούν σε πολλούς τομείς. Για την ασφάλεια του οδηγού, όταν το όχημα κινείται αυτόματα, το τιμόνι μαζεύεται σε ειδικό χώρο, ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να μην τραυματιστεί ο οδηγός. Αυτό οδήγησε και σε διαφορετική τοποθέτηση των αερόσακων, οι οποίοι δεν βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά στον πίνακα οργάνων. Επίσης, παρουσιάστηκαν ειδικά σχεδιασμένοι πλευρικοί αερόσακοι, οι οποίοι "τυλίγουν" το σώμα του επιβάτη σε περίπτωση σύγκρουσης.

Για την ασφάλεια των παιδιών, έχει υιοθετηθεί σύστημα Pre-Safe Child. Σύμφωνα με αυτό, οι ζώνες ασφαλείας τεντώνονται περισσότερο και σφίγγουν περισσότερο γύρω από το σώμα του παιδιού. Αυτό βοηθά στη μείωση των φορτίων που θα ασκηθούν στο παιδικό σώμα σε περίπτωση σύγκρουσης. Επιπλέον, προτείνεται σύστημα παρακολούθησης της εγκατάστασης του παιδικού καθίσματος, αλλά και παρακολούθησης των παιδιών ενώ αυτά κάθονται στη θέση τους.

SF MercedesESF04

Σχετικά με την περίπτωση ακινητοποίησης στο δρόμο, το Mercedes-Benz ESF 2019 διαθέτει ειδικό μικρό ρομπότ. Αυτό εμφανίζεται από το πίσω μέρος του οχήματος, κινείται ανάποδα στο δρόμο και στέκεται, υπό μορφή προειδοποιητικού τριγώνου, εκεί που θα έπρεπε να το τοποθετήσουμε μόνοι μας. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση προβλήματος ένα προειδοποιητικό τρίγωνο εμφανίζεται ταυτόχρονα στην οροφή και στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου.

Τέλος, για να ενθαρρύνει τους πίσω επιβάτες να φορούν ζώνη ασφαλείας, το Mercedes-Benz ESF 2019 διαθέτει θέρμανση ζώνης, φωτισμός της πόρπης, πόρπες ζωνών ασφαλείας με USB κ.α.

Το Mercedes-Benz ESF 2019 σε video

Περισσότερα Safety First

Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Αττική: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις Ιουνίου
Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, βεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του Ιουνίου καταγράφηκαν 19.562 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και 538 τροχαία ατυχήματα, με 12 νεκρούς. ...(περισσότερα)
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Τι περιλαμβάνει ο πρώτος άξονας του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια;
Στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια που αποκαλύφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, έγινε γνωστό πως ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή και χρήση των δεδομένων από τροχα...(περισσότερα)

S5 Box