SAFETY FIRST

Η απαγόρευση κυκλοφορίας που ισχύει στις περισσότερες χώρες λόγω της πανδημίας του COVID-19, έχει επιφέρει αύξηση των παραβιάσεων στα όρια ταχύτητας, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α.

Οι άδειοι -ως επί το πλείστον- δρόμοι, δίνουν μια λανθασμένη αίσθηση ελευθερίας, οπότε το φαινόμενο της παραβίασης των ορίων ταχύτητας μέσα στις πόλεις, γίνεται όλο και πιο συχνό. Σε αυτό το πλαίσιο, αρκετές είναι οι περιπτώσεις που εξετάζεται μείωση ορίων ταχύτητας, τουλάχιστον για την περίοδο που διαρκούν οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας.

Στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας, σχεδόν το 30% των οδηγών που βρέθηκαν στο δρόμο με το όχημά τους κατά το μήνα Μάρτιο, ξεπέρασε τα όρια ταχύτητας. Αυτό το ποσοστό είναι σημαντικά αυξημένο σε σύγκριση με το 5-8%, που είναι η μέση τιμή παραβιάσεων στην προ-κορονοϊού εποχή.

Στη Μεγάλη Βρετανία καταγράφηκε έως και διπλασιασμός της ταχύτητας κίνησης, ενώ στην πόλη του Μάντσεστερ σημειώθηκαν περισσότερες από 6000 παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας. Για αυτό, το κόμμα των Πράσινων πρότεινε το γενικό όριο ταχύτητας στη χώρα να μειωθεί προσωρινά στα 50 μίλια/ώρα (σχεδόν 80 χλμ./ώρα) και στις κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια/ώρα (σχεδόν 32 χλμ./ώρα).  Σημειώνεται, πως στο Isle of Man το όριο ταχύτητας για όλα τα οχήματα έχει περιοριστεί στα 40 μίλια/ώρα (64 χλμ./ώρα), ενώ στην πόλη των Βρυξελλών στο Βέλγιο, ορίστηκαν ως ανώτατο όριο ταχύτητας, τα 20 χλμ./ώρα.

Το φαινόμενο της παραβίασης των ορίων ταχύτητας δεν έχει υφίσταται μόνο στην Ευρώπη, αλλά παρατηρήθηκε και στις Η.Π.Α. Παρά το γεγονός ότι οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας έχουν οδηγήσει σε μείωση κίνησης κατά 90%, η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 75%. Επιπλέον, οι παραβάσεις των ορίων ταχύτητας στη Νέα Υόρκη κατά την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, αυξήθηκαν κατά 60% σε σύγκριση με τον Μάρτιο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μείωση των θανάτων κατά 2% στους Ευρωπαϊκούς δρόμους
Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας για το 2025
Η Νορβηγία κατέκτησε το διεθνές βραβείο “Road Safety Performance Index” (PIN) για το 2025, ως αναγνώριση της επιτυχημένης πολιτικής μείωσης θανάτων από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι ανησυχητικές συνήθειες των οδηγών απέναντι στους μοτοσικλετιστές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο κατέδειξε πως οι μοτοσικλετιστές όχι μόνο παραμένουν μια από τις πιο ευπαθείς ομάδες χρηστών των δρόμων, αλλά γίνονται και δέκτες άσχημων συμπεριφορών όπως το πέταγμα σκουπ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Τροχαία ατυχήματα: Η βασική αιτία θανάτου για παιδιά ηλικίας 1-13 ετών
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου παιδιών ηλικίας 1-13 ετών, γεγονός που οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε και οι στατιστικές δυστυχώς, επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)

S5 Box