SAFETY FIRST

Η απαγόρευση κυκλοφορίας που ισχύει στις περισσότερες χώρες λόγω της πανδημίας του COVID-19, έχει επιφέρει αύξηση των παραβιάσεων στα όρια ταχύτητας, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α.

Οι άδειοι -ως επί το πλείστον- δρόμοι, δίνουν μια λανθασμένη αίσθηση ελευθερίας, οπότε το φαινόμενο της παραβίασης των ορίων ταχύτητας μέσα στις πόλεις, γίνεται όλο και πιο συχνό. Σε αυτό το πλαίσιο, αρκετές είναι οι περιπτώσεις που εξετάζεται μείωση ορίων ταχύτητας, τουλάχιστον για την περίοδο που διαρκούν οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας.

Στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας, σχεδόν το 30% των οδηγών που βρέθηκαν στο δρόμο με το όχημά τους κατά το μήνα Μάρτιο, ξεπέρασε τα όρια ταχύτητας. Αυτό το ποσοστό είναι σημαντικά αυξημένο σε σύγκριση με το 5-8%, που είναι η μέση τιμή παραβιάσεων στην προ-κορονοϊού εποχή.

Στη Μεγάλη Βρετανία καταγράφηκε έως και διπλασιασμός της ταχύτητας κίνησης, ενώ στην πόλη του Μάντσεστερ σημειώθηκαν περισσότερες από 6000 παραβιάσεις των ορίων ταχύτητας. Για αυτό, το κόμμα των Πράσινων πρότεινε το γενικό όριο ταχύτητας στη χώρα να μειωθεί προσωρινά στα 50 μίλια/ώρα (σχεδόν 80 χλμ./ώρα) και στις κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια/ώρα (σχεδόν 32 χλμ./ώρα).  Σημειώνεται, πως στο Isle of Man το όριο ταχύτητας για όλα τα οχήματα έχει περιοριστεί στα 40 μίλια/ώρα (64 χλμ./ώρα), ενώ στην πόλη των Βρυξελλών στο Βέλγιο, ορίστηκαν ως ανώτατο όριο ταχύτητας, τα 20 χλμ./ώρα.

Το φαινόμενο της παραβίασης των ορίων ταχύτητας δεν έχει υφίσταται μόνο στην Ευρώπη, αλλά παρατηρήθηκε και στις Η.Π.Α. Παρά το γεγονός ότι οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας έχουν οδηγήσει σε μείωση κίνησης κατά 90%, η μέση ταχύτητα έχει αυξηθεί κατά 75%. Επιπλέον, οι παραβάσεις των ορίων ταχύτητας στη Νέα Υόρκη κατά την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, αυξήθηκαν κατά 60% σε σύγκριση με τον Μάρτιο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη κινείται με ρυθμούς... ασφαλείας!
Μπορεί να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει απόλυτα, όμως σύντομα η αυτοκίνηση θα αλλάξει πολύ σε σχέση με ότι γνωρίζαμε. Αυτή ακριβώς η αλλαγή ήταν το αντικείμενο του φετινού World Mobile Congress που π...(περισσότερα)
Αττική: Έρχονται κάμερες παρακολούθησης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη
Η Περιφέρεια Αττικής θα τοποθετήσει 388 κάμερες για παρακολούθηση των παραβιάσεων σε ερυθρούς σηματοδότες – Διαβάστε σε ποιες λεωφόρους θα γίνει αυτό. ...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
Σειρά ελέγχων της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα της Δυτικής Ελλάδος
Επιχειρήσεις με στόχο την πρόληψη ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα από την Τροχαία. ...(περισσότερα)
Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)
Υπνηλία κατά την οδήγηση: Ένα υποτιμημένο φαινόμενο
Μια από τις πιο σημαντικές και όμως λιγότερο προβεβλημένες αιτίες θανάτων στους δρόμους ανά τον κόσμο, είναι η οδήγηση κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός είναι μισοκοιμισμένος. ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)

S5 Box