SAFETY FIRST

Το καλοκαίρι είναι η περίοδος κατά την οποία πραγματοποιούμε πολλές μετακινήσεις, με την αυξημένη θερμοκρασία να είναι ένας παράγοντας που δεν πρέπει να υποτιμήσουμε.

Η ζέστη και οι αυξημένες μετακινήσεις αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια του καλοκαιριού, ιδιαίτερα στη χώρα μας.

Αν και μέσα μεταφοράς όπως τα πλοία ή τα αεροπλάνα διατηρούν μεγάλο ποσοστό από τις συνολικές μετακινήσεις, η οδήγηση για μικρότερες ή μεγαλύτερες αποστάσεις, λιγότερη ή περισσότερη ώρα, παραμένει βασικός τρόπος απόδρασης για καλοκαιρινές διακοπές ή ολιγοήμερες εξορμήσεις.

Προφανώς, αυτό που πάντα αναφέρουμε είναι πως χρειάζεται να οδηγούμε με σύνεση, προσοχή και πλήρη αυτοσυγκέντρωση. Για να συμβεί όμως αυτό, χρειάζεται σωστή προετοιμασία εκτός από το αυτοκίνητο και για τον οδηγό.

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε ορισμένες βασικές συμβουλές, τις οποίες δημοσίευσε ο βρετανικός Οργανισμός IAM Roadsmart, για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία των οδηγών.

Ενυδάτωση

Παρά τη χρήση του air conditioning, πολλές φορές η θερμοκρασία εντός του οχήματος μπορεί να προκαλέσει δυσφορία. Η κατανάλωση υγρών αποτελεί έναν βασικό τρόπο αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων.

Ωστόσο, ακόμη και αυτό πρέπει να γίνει μεθοδικά, αφού είναι καλό να αρχίσουμε να πίνουμε νερό, αρκετή ώρα πριν ξεκινήσουμε μια διαδρομή.

Ο βασικός λόγος, είναι πως η κατανάλωση νερού σε μικρότερες ποσότητες και εγκαίρως, θα βοηθήσει τον οργανισμό να το απορροφήσει και κατά συνέπεια, να το "χρησιμοποιήσει" με τον βέλτιστο τρόπο.

Η τακτική κατανάλωση νερού, είναι επίσης σημαντική, προκειμένου να αποφευχθεί η αφυδάτωση, που πέραν της σωματικής κόπωσης θα επιφέρει και απώλεια αυτοσυγκέντρωσης.

Ρούχα

Το σωστό ντύσιμο, ακόμη και μέσα στο αυτοκίνητο ή πάνω σε μια μοτοσικλέτα, παίζει σημαντικό ρόλο.

Μπορεί το air conditioning να έχει βοηθήσει ώστε οι συνθήκες εντός του οχήματος να είναι πολύ καλύτερες και ελέγξιμες σε σύγκριση με το παρελθόν, όμως ακόμη και έτσι, η σωστή επιλογή ρούχων παίζει σημαντικό ρόλο.

Ο οδηγός πρέπει να αισθάνεται άνετα κατά το ταξίδι και αυτό θα εξασφαλιστεί εφόσον φορά ελαφριά ρούχα, που δε θα προκαλούν αύξηση θερμοκρασίας.

Αν αυτό συμβεί, ο οδηγός θα είναι απερίσπαστος πίσω από το τιμόνι, χωρίς η προσοχή του να αποσπάται στη διαρκή προσπάθεια ρύθμισης της θερμοκρασίας μέσω του air condition, ή επειδή θα προκύψει ιδρώτας ο οποίος μπορεί να βρεθεί ακόμη και στα μάτια, προκαλώντας δυσκολία στην όραση.

Στάθμευση

Η στάθμευση σε σκιερά σημεία, ώστε να αποφεύγεται η υπέρμετρη αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, είναι υψίστης σημασίας.

Ο ήλιος προκαλεί φθορά στα υλικά του ταμπλό, ενώ όσο περισσότερο εισρέει στο εσωτερικό, καθιστά αρκετά σημεία του αυτοκινήτου, όμως το λεβιέ ταχυτήτων ή την πόρπη της ζώνης, ιδιαίτερα καυτά.

Προφανώς, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι πως η αυξημένη θερμοκρασία στο εσωτερικό θα συνεχιστεί για αρκετή ώρα αφού ξεκινήσει το αυτοκίνητο, οπότε τα αρχικά στάδια της διαδρομής θα γίνουν με μεγαλύτερη θερμοκρασία από την επιθυμητή.

Επιλογή κατάλληλης ώρας

Όσα μέτρα και να ληφθούν, αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση κατά τις πιο θερμές ώρες της ημέρας, δηλαδή το μεσημέρι, η κατάσταση θα είναι δύσκολη.

Αν έχουμε επιλογή, προσπαθούμε να μην ταξιδεύουμε σε αυτές τις ώρες, επιδιώκοντας να διανύσουμε αποστάσεις, ανεξάρτητα από το μήκος τους, κατά τις πρωινές ή απογευματινές ώρες.

Δηλαδή, στις περιόδους που ο ήλιος δε βρίσκεται τόσο ψηλά, όσο το μεσημέρι.

Διάλειμμα

Τα συχνά διαλείμματα, αποτελούν βασική σύσταση για την οδήγηση κατά τη διάρκεια ταξιδιών, σε κάθε περίοδο του χρόνου.

Συνίσταται στους οδηγούς να πραγματοποιούν μία στάση για ξεκούραση περίπου ανά δύο ώρες οδήγησης, ώστε να ανακτήσουν την ενέργειά τους και κατά συνέπεια, την αυτοσυγκέντρωσή τους.

Κάτι τέτοιο είναι ακόμη πιο σημαντικό το καλοκαίρι, αφού η κατανάλωση υγρών θα παίξει σημαντικό ρόλο στην καλή κατάσταση του οδηγού και των επιβατών και κατά συνέπεια, στο κατά το δυνατόν πιο ασφαλές ταξίδι.

Photo: Unsplash - Samuele Piccarini

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Ιούνιος: 478 τροχαία με 18 νεκρούς στην Αττική
Ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού, έδειξε πως οι επιδόσεις μας στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
ABS
Το Iaveris.gr θα παρουσιάσει μέσω μιας σειράς άρθρων, με πολύ απλή εξήγηση, τη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας που υπάρχουν πλέον στα αυτοκίνητα. Το πρώτο από αυτά, αφορά στο ABS, το οποίο είναι για έ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις με αριθμούς
Τα ατυχήματα που συντελούνται καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους έχουν πολλές και διαφορετικές αιτίες, με τις παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να αποτελούν ένα συνηθισμένο φαινόμενο που οδηγ...(περισσότερα)
Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων
Κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους. ...(περισσότερα)
Θάνατοι από τροχαία και διαφθορά...
Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό ερευνών και μελέτη στατιστικών τα τελευταία χρόνια, η σχέση μεταξύ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τα ποσοστά διαφθοράς σε μία χώρα είναι ευθέως ανάλογη. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Συνεχίζουν την οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ οι Έλληνες οδηγοί
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες θανάτων στους δρόμους, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί φαίνεται πως δεν επηρεάζονται από αυτό. ...(περισσότερα)

S5 Box