SAFETY FIRST

Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί.

Έχουμε ήδη αναφερθεί στα αποτελέσματα που παρουσιάζονται στην έκδοση 2019 του Ευρωβαρόμετρου, σε συνεργασία με το Vinci Autoroute και το ινστιτούτο Ipsos, όσον αφορά στη χρήση συνδεδεμένων συσκευών κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Μια έρευνα, που διεξήχθη σε 11 διαφορετικές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβακία, Σουηδία), με δείγμα 12.418 ατόμων.

Μια ακόμη σημαντική παράμετρος, που δεν παρουσιάζει βελτίωση με το πέρασμα των ετών, είναι η παραβίαση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η συγκεκριμένη τάση δεν αποτελεί μόνο ελληνικό φαινόμενο, αλλά συμβαίνει εκτεταμένα και στην Ευρώπη, γεγονός που πρέπει να αυξήσει την ανησυχία όλων, εφόσον συνεπάγεται σε μεγάλο ποσοστό, τροχαία ατυχήματα.

Πιο συγκεκριμένα:

- 89% των Ευρωπαίων και το 90% των Ελλήνων οδηγών, παραδέχεται πως υπερβαίνει τα όρια ταχύτητας, κυρίως κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.

- 64% των Ευρωπαίων και το 62% των Ελλήνων οδηγών, δεν κρατάει απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα

- 51% των Ευρωπαίων και 52% των Ελλήνων οδηγών, δεν ανάβει φλας όταν προβαίνει σε προσπέραση ή αλλαγή λωρίδας/κατεύθυνσης.

- 54% των Ευρωπαίων και 50% των Ελλήνων οδηγών, δεν μειώνει ταχύτητα όταν πλησιάζει σε εργοτάξιο, παρόλο που έχει ενημερωθεί νωρίτερα μέσω σχετικής σήμανσης

Αν τα παραπάνω φαντάζουν λίγο έως πολύ αναμενόμενα, υπάρχουν δύο σημεία που χρειάζονται άμεση βελτίωση στη χώρα μας, καθώς δείχνουν περίτρανα την έλλειψη παιδείας μας πίσω από το τιμόνι. 

Συγκεκριμένα, αν και στην Ευρώπη η οδήγηση χωρίς τη χρήση ζώνης ασφαλείας φτάνει σύμφωνα με τους οδηγούς, το 20%, στη χώρα μας αυξάνεται στο 45%. Επιπλέον, το 11% των Ευρωπαίων οδηγών κινείται στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, ποσοστό που στη χώρα μας είναι 27%, δηλαδή περισσότεροι από 1 στους 4 Έλληνες οδηγούς κινούνται σε μια λωρίδα που υφίσταται, ώστε να σωθούν ζωές σε περίπτωση ανάγκης.

Ειδικά το τελευταίο, ας το σκεφτούμε διπλά, καθώς δεν αφορά εμάς, αλλά τους συνανθρώπους μας...

H δυσάρεστη πρωτιά που κατέχουν οι Έλληνες οδηγοί.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

12.749 παραβάσεις σε ένα τριήμερο
Η νέα χρονιά δεν φαίνεται να διαφοροποιεί τις άσχημες συνήθειες των συμπολιτών μας, αναφορικά με τις παραβάσεις που αυτοί διαπράττουν στους ελληνικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Ιανουάριος: 15 νεκροί σε 381 τροχαία ατυχήματα στην Αττική
Ακόμη μια χρονιά ξεκινάει άσχημα όσον αφορά στα τροχαία ατυχήματα, καθώς τον Ιανουάριο έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Αττικής 15 άνθρωποι, ακόμη 10 τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ καταγράφηκαν και 13...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για τον Δεκαπενταύγουστο
Η Ελληνική Αστυνομία παρουσίασε τα επιπλέον μέτρα που έχουν ληφθεί, ενόψει της εξόδου του Δεκαπενταύγουστου. ...(περισσότερα)
Σύστημα προειδοποίησης κίνησης στην αντίθετη λωρίδα από την Bosch
Η Bosch εξελίσσει ένα ειδικό σύστημα για την αντιμετώπιση ενός από τα πιο σημαντικά προβλήματα στους δρόμους της Ευρώπης, την κίνηση στην αντίθετη λωρίδα κυκλοφορίας ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)
Φθορά ελαστικών και η αναγνώρισή της
Η αναγνώριση της φθοράς στα ελαστικά παίζει σημαντικό ρόλο για τη σωστή στιγμή αντικατάστασής τους - Διαβάστε ποιοι παράγοντες πρέπει να ληφθούν υπ' όψιν. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ: 482 παραβάσεις σε 3 ημέρες
Οι έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται και κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, διενεργήθηκαν αλκοτέστ σε 12.774 οδηγούς, από τα οποία προέκυψαν 482 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. ...(περισσότερα)

S5 Box