SAFETY FIRST

Από την επόμενη χρονιά, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα διαθέτουν έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας.

Με βάση τους ανανεωμένους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη από τον Ιούλιο του 2022 θα πρέπει να εφοδιάζονται με έξυπνο περιοριστή ταχύτητας.

Η λειτουργία του συστήματος, που βασίζεται ευρύτερα στη χρήση κάμερας, έρχεται να βοηθήσει τον οδηγό, σε σημεία που εκείνος έχει υπερβεί τα όρια ταχύτητας.

Καθώς βρισκόμαστε αρκετά μακριά από την επίτευξη της πλήρως αυτόνομης οδήγησης, τόσο η νομοθεσία όσο και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, τονίζουν πως το συγκεκριμένο σύστημα θα στέκεται αρωγός αλλά δε θα υποκαθιστά τον οδηγό.

Ταυτόχρονα, ο οδηγός θα μπορεί με δικές τους κινήσεις, να μην επιτρέψει την πλήρη εφαρμογή του συστήματος Intelligent Speed Limiter.

Με βάση τους κανονισμούς, το σύστημα θα εξελίσσεται με 4 δυνατότητες και τον κάθε Κατασκευαστή, να επιλέγει αυτήν που επιθυμεί.

Οι δύο βασικές λειτουργίες θα αφορούν σε οπτική και ακουστική ειδοποίηση, δηλαδή με ειδική σήμανση στο πεδίο ορατότητας ή με συγκεκριμένο ήχο, που θα δείχνουν στον οδηγό ότι ανιχνεύθηκε παραβίαση του ορίου ταχύτητας.

Μια πιο "προχωρημένη" περίπτωση, θα είναι η εφαρμογή ανάδρασης του γκαζιού, με άσκηση αντίρροπης δύναμης που θα "μαζεύει" το πεντάλ με αποτέλεσμα τη μείωση της ταχύτητας.

Εφόσον αυτό συμβεί, ο οδηγός θα μπορεί να "παρακάμψει" την ενέργεια, πατώντας πιο δυνατά το γκάζι.
Ακόμη, θα υπάρχει η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας, μέσω της οποίας εφόσον έχει ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας, το σύστημα θα φροντίζει για γραμμική και απαλή μείωση της ταχύτητας.

Και σε αυτή τη λειτουργία, ο οδηγός θα έχει δυνατότητα παράκαμψης, πατώντας πιο δυνατά το γκάζι.
Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος πριν από την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά όχι όταν αυτό βρίσκεται σε κίνηση.

Το Intelligent Speed Limiter (Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας) δε θα είναι το μοναδικό σύστημα που γίνεται υποχρεωτικό στα νέα αυτοκίνητα της Ευρώπης, αφού από το 2024 θα πλαισιωθεί από τα Advanced Emergency Braking (Προηγμένο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης) και Emergency Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης).

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αντιδράσεις για τις διαφημίσεις αλκοόλ στη Formula 1
Η πρόσφατη, μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ της Formula 1 και της γνωστής ζυθοποιίας "Heineken" δεν έχει γίνει δεκτή με καλό μάτι από τους Οργανισμούς που ασχολούνται με την καμπάνια ενάντια στο αλκοό...(περισσότερα)
Ισπανία: Σχέδια μείωσης του επιτρεπτού ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οι Ισπανοί αναμένεται να περιορίσουν την μέγιστη επιτρεπόμενη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στα 0,2 mg ανά λίτρο. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Οι Η.Π.Α. επενδύουν στην αυτόνομη οδήγηση
Ο χαμός ανθρώπων στους δρόμους αντιμετωπίζεται πολύ σοβαρά από τις κυβερνήσεις των προηγμένων κρατών του κόσμου και στις Η.Π.Α., η Οδική Ασφάλεια είναι ένας τομέας που χρίζει ιδιαίτερης προσοχής και μ...(περισσότερα)
Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα συστήματα C-ITS
Η ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσίασε το πόρισμά της σχετικά με την πλατφόρμα C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems), το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από συστάσεις με...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Crash test dummy με γυναικεία χαρακτηριστικά και η σημασία του
Ο Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας ANCAP δημιούργησε ανθρώπινα ομοιώματα με γυναικείο σωματότυπο, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας συλλογής δεδομένων έπειτα από δοκιμές πρόσκρουσης. ...(περισσότερα)
Άνω των 55 ετών τα περισσότερα θύματα από τροχαία το 2018
Η στατιστική της Ελληνικής Αστυνομίας για τους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας το 2018, δείχνει τον αριθμό των θανάτων ανά ηλικιακή κατηγορία. ...(περισσότερα)
Ετοιμάζοντας το Χριστουγεννιάτικο ταξίδι
Οι γιορτινές ημέρες πλησιάζουν και είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμηθούμε ορισμένες βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουν όσοι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μικρότερης ή μεγαλύτερης απόστασης, ταξίδια...(περισσότερα)

S5 Box