SAFETY FIRST

Από την επόμενη χρονιά, όλα τα νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα διαθέτουν έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας.

Με βάση τους ανανεωμένους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη από τον Ιούλιο του 2022 θα πρέπει να εφοδιάζονται με έξυπνο περιοριστή ταχύτητας.

Η λειτουργία του συστήματος, που βασίζεται ευρύτερα στη χρήση κάμερας, έρχεται να βοηθήσει τον οδηγό, σε σημεία που εκείνος έχει υπερβεί τα όρια ταχύτητας.

Καθώς βρισκόμαστε αρκετά μακριά από την επίτευξη της πλήρως αυτόνομης οδήγησης, τόσο η νομοθεσία όσο και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, τονίζουν πως το συγκεκριμένο σύστημα θα στέκεται αρωγός αλλά δε θα υποκαθιστά τον οδηγό.

Ταυτόχρονα, ο οδηγός θα μπορεί με δικές τους κινήσεις, να μην επιτρέψει την πλήρη εφαρμογή του συστήματος Intelligent Speed Limiter.

Με βάση τους κανονισμούς, το σύστημα θα εξελίσσεται με 4 δυνατότητες και τον κάθε Κατασκευαστή, να επιλέγει αυτήν που επιθυμεί.

Οι δύο βασικές λειτουργίες θα αφορούν σε οπτική και ακουστική ειδοποίηση, δηλαδή με ειδική σήμανση στο πεδίο ορατότητας ή με συγκεκριμένο ήχο, που θα δείχνουν στον οδηγό ότι ανιχνεύθηκε παραβίαση του ορίου ταχύτητας.

Μια πιο "προχωρημένη" περίπτωση, θα είναι η εφαρμογή ανάδρασης του γκαζιού, με άσκηση αντίρροπης δύναμης που θα "μαζεύει" το πεντάλ με αποτέλεσμα τη μείωση της ταχύτητας.

Εφόσον αυτό συμβεί, ο οδηγός θα μπορεί να "παρακάμψει" την ενέργεια, πατώντας πιο δυνατά το γκάζι.
Ακόμη, θα υπάρχει η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας, μέσω της οποίας εφόσον έχει ξεπεραστεί το όριο ταχύτητας, το σύστημα θα φροντίζει για γραμμική και απαλή μείωση της ταχύτητας.

Και σε αυτή τη λειτουργία, ο οδηγός θα έχει δυνατότητα παράκαμψης, πατώντας πιο δυνατά το γκάζι.
Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος πριν από την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά όχι όταν αυτό βρίσκεται σε κίνηση.

Το Intelligent Speed Limiter (Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας) δε θα είναι το μοναδικό σύστημα που γίνεται υποχρεωτικό στα νέα αυτοκίνητα της Ευρώπης, αφού από το 2024 θα πλαισιωθεί από τα Advanced Emergency Braking (Προηγμένο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης) και Emergency Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης).

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η σημασία του πέλματος στις επιδόσεις των ελαστικών
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το δρόμο. ...(περισσότερα)
Κρήτη: Ένα spot οδικής ασφάλειας που αξίζει να δούμε
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων, όπως φαίνεται και από το δυνατό video που παρουσίασε η Περιφέρεια Κρήτης ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 2ο bebefest
Καθώς οι βάσεις για τη σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων μπαίνουν σε πολύ μικρή ηλικία, η Σχολή μας συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικίας bebefest, που...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Μείωση της αστυνόμευσης και αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει ο...(περισσότερα)
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι επερχόμενες αλλαγές
Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. ...(περισσότερα)
Εγκύκλιος για παράταση ισχύος σε όσες άδειες έληγαν εντός του Νοεμβρίου
Μέσω εγκυκλίου που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Κεφαλογιάννης, δόθηκε παράταση τρίμηνης διάρκειας μεταξύ άλλων, στην ισχύ των αδειών οδήγησης και των πιστοποιητικών επαγγελματ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 27.577 παραβάσεις σε 9 ημέρες
Οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στην Αττική, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός εξ αυτών αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)

S5 Box