SAFETY FIRST

Η Ford προχωρά στην αξιοποίηση του ηχοσυστήματος ενός αυτοκινήτου, με στόχο την ανίχνευση της ακριβούς θέσης πεζών ή άλλων χρηστών του δρόμου.

Μια νέα μέθοδο για να διαπιστωθεί η κατεύθυνση από την οποία, άνθρωποι και αντικείμενα φτάνουν κοντά σε ένα αυτοκίνητο, δοκιμάζει μέσω ειδικών ηχείων η Ford.

Όπως αναφέρεται από την ίδια την μάρκα, ερευνητές διαπίστωσαν πως με χρήση της τεχνολογίας "Directional Audio Alert", οι οδηγοί αναγνώριζαν σωστά το είδος και τη ακριβή θέση άλλων χρηστών του δρόμου ή πεζών.

Αντί ενός συγκεκριμένου ήχου που θα έδειχνε πως υπάρχουν κοντά αυτοκίνητα ή πεζοί, οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν διαισθητικούς ήχους όπως κουδούνια ποδηλάτων, ήχους αυτοκινήτων ή βήματα.

Μετά από την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου δοκιμών, οι άνθρωποι της Ford διαπίστωσαν πως όσοι οδηγοί χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία έξυπνων προειδοποιήσεων, ήταν πολύ πιο ακριβείς στην αναγνώριση πιθανών κινδύνων και την προέλευση αυτών.

Οι δοκιμές προσομοίωσης, έδειξαν πως οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν Directional Audio Alert αναγνώριζαν σωστά το είδος και την πηγή του κινδύνου, σε ποσοστό 74%.

Όπως τονίστηκε από την Ford, ακόμη και σε περιπτώσεις εκπομπής ενός απλού ήχου και όχι αυτών που προαναφέραμε (βήματα, κουδούνια ποδηλάτων κλπ.), οι οδηγοί αναγνώριζαν σωστά τη θέση του κινδύνου, σε ποσοστό 70%.

SD FordDAA01

Πώς λειτουργεί αυτό το σύστημα; Η τεχνολογία Directional Audio Alert αποτελεί μια εξέλιξη των τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού που υπάρχουν αυτή τη στιγμή τα αυτοκίνητα, αναγνωρίζοντας την παρουσία πεζών, δικυκλιστών ή άλλων οχημάτων μέσω αισθητήρων και ειδοποιώντας τον οδηγό με οπτικά ή ηχητικά σήματα.

Στην περίπτωση των έξυπνων προειδοποιήσεων οδηγών, η Ford έχει δημιουργήσει λογισμικό που εκμεταλλεύεται την πληροφόρηση από τους αισθητήρες, για να επιλέξει τον κατάλληλο ήχο.

Αυτός, αναπαράγεται από το ηχείο του αυτοκινήτου, το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στο εμπόδιο, εφιστώντας πρακτικά στον οδηγό, να προσέξει περισσότερο.

Επιπλέον, στην πίστα δοκιμών δημιουργήθηκε σενάριο περιστατικού σε πραγματικές συνθήκες, κατά το οποίο ένα όχημα εξερχόταν με όπισθεν από χώρο στάθμευσης, ενώ πλησίαζε πεζός.

Οι συμμετέχοντες στη δοκιμή άκουσαν ήχο βημάτων, από τη στιγμή που ο "κίνδυνος" αφορούσε πεζό, και ανταποκρίθηκαν θετικά, ιδιαίτερα καθώς αυτή η προειδοποίηση ακούστηκε από το ηχείο που κατέδειξε το σημείο του πεζού.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Ford, στο μέλλον θα υπάρξουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα με χρήση τρισδιάστατου ήχου χώρου, όπως αυτός που χρησιμοποιείται στους κινηματογράφους ή τα βιντεοπαιχνίδια, ώστε οι οδηγοί να έχουν ακόμη καλύτερη κατανόηση του σημείου που βρίσκονται άλλοι χρήστες του δρόμου.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το video

Περισσότερα Safety First

Διπλή αξιολόγηση για την ανίχνευση πεζών από το Euro NCAP
Το EuroNCAP έχει δημιουργήσει ακόμη μια δοκιμασία για τα νέα αυτοκίνητα, που αφορά στο Σύστημα Αυτόνομου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking - AEB), μια τεχνολογία που αφορά σ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ετοιμάζοντας το Χριστουγεννιάτικο ταξίδι
Οι γιορτινές ημέρες πλησιάζουν και είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμηθούμε ορισμένες βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουν όσοι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μικρότερης ή μεγαλύτερης απόστασης, ταξίδια...(περισσότερα)
Το παράλληλο παρκάρισμα είναι ο δυσκολότερος ελιγμός
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία έδειξε πως το παράλληλο παρκάρισμα θεωρείται από τους Βρετανούς ως το δυσκολότερη εγχείρημα κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα του τριημέρου από την Τροχαία
Διαβάστε τι περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει του τριημέρου των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας. ...(περισσότερα)
Σε λειτουργία από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τα ΚΤΕΟ
Τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων θα ανοίξουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, με τη λειτουργία τους να διέπεται από αυστηρούς κανόνες υγειονομικής ασφάλειας, στο πλαίσιο προστασίας από...(περισσότερα)
Αύξηση στους θανάτους από τροχαία σε Ευρώπη και Ελλάδα
Τα στατιστικά στοιχεία των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2021 δείχνουν αύξηση συγκριτικά με το 2020, αλλά μείωση σε σχέση με την περίοδο προ της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Electronic Stability Control (ESC)
Το "Electronic Stability Control" (ESC), που στα ελληνικά μεταφράζεται ως σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθεια, είναι ο όρος τον οποίο χρησιμοποιούν οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη στιγμή πο...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)

S5 Box