SAFETY FIRST

Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο τεύχος 209 του επιστημονικού περιοδικού "Ecological Economics", φέρνει μια οικονομική διάσταση στο σκέλος της επιβολής ανώτατων ορίων ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας. Η συγκεκριμένη δημοσίευση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα, αν σκεφτούμε πως οι Autobahns της χώρας είναι φημισμένες για την μη ύπαρξη ανώτατων ορίων ταχύτητας.

Σύμφωνα με το επιστημονικό άρθρο των Stefan Gössling, Jessica Kee, Todd Litman και Andreas Humpe, η θεσμοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας σε όσα σημεία των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν ήδη, θα μπορούσε να επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της ρύπανσης, αυξάνοντας παράλληλα τα ευρώ που θα εισρεύσουν στα ταμία του γερμανικού Κράτους.

Σε αυτό το σημείο, να τονίσουμε πως σε κάθε περίπτωση, οι αυτοκινητόδρομοι όλης της Ευρώπης συνεχίζουν να θεωρούνται τα πιο ασφαλή σημεία των οδικών δικτύων, αφού παρά τις αυξημένες ταχύτητες, τα θύματα τροχαίων παραμένουν λιγότερα σε σύγκριση με εκείνα σε αστικούς ή επαρχιακούς δρόμους.

Για του λόγου το αληθές, τα θανατηφόρα τροχαία σε αυτοκινητόδρομους αποτελούν λιγότερο από 10% των συνολικών θανάτων. Ακόμη και έτσι, κατά την δεκαετία 2004-2013, όταν οι αυτοκινητόδρομοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν σε μήκος κατά περίπου 25%, ο αριθμός των θυμάτων μειώθηκε κατά 49%.

Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό στη Γερμανία, όπου έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), έδειξε πως ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, είναι διπλάσιος σε σύγκριση με τους αντίστοιχους σε Μεγάλη Βρετανία ή Δανία.

Επιστρέφοντας στο οικονομικό μέρος ενός πιθανού ορισμού ανώτατου ορίου ταχύτητας 130 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, οι εκπομπές ρύπων θα μειωθούν αλλά κυρίως, τα έσοδα για το γερμανικό κράτος θα φτάσουν τουλάχιστον στα 950 εκατομμύρια ευρώ.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω, καθώς και την πολιτική βούληση της Γερμανίας για μείωση της εκπομπής ρύπων, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να έχει αμοιβαία οφέλη, οπότε θα είχε και την υποστήριξη της κοινωνίας.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δείχνει πως η θεσμοθέτηση της ταχύτητας 130 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο σε αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας είναι, για όλους τους παραπάνω λόγους, πιθανή. Στην "περιρρέουσα ατμόσφαιρα" εντάσσονται οι μεγαλύτερες ενώσεις για το αυτοκίνητο στην χώρα, ADAC και ACE, όπως και ο οργανισμός DVR, μέλος του ETSC, αφού άπαντες υποστηρίζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Florian Schmetz

Περισσότερα Safety First

Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)
Συνεχίζονται τα αυξημένα κυκλοφοριακά μέτρα και για την Πρωτομαγιά
Έπειτα από τις ημέρες του Πάσχα, η Τροχαία προχωρά στην εφαρμογή αντίστοιχων μέτρων και για το ερχόμενο τριήμερο της Πρωτομαγιάς. ...(περισσότερα)
Λειτουργία οδήγησης στα smartphones;
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα, τα γνωστά σε όλους smartphones να ήταν εφοδιασμένα, εκτός από λειτουργία πτήσης και με λειτουργία οδήγησης; ...(περισσότερα)
Συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα
Η Τροχαία συνεχίζει τους ελέγχους στις Περιφέρειες της χώρας, εστιάζοντας αυτή τη φορά σε Πελοπόννησο και Κεντρική Μακεδονία. ...(περισσότερα)
Χριστούγεννα: Σημαντικό ποσοστό Βρετανών θα οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν π...(περισσότερα)
Κοινή δράση για την Οδική Ασφάλεια από τους Υπουργούς Μεταφορών της Ε.Ε.
Στην ετήσια συνάντηση των Υπουργών Μεταφορών των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Μαρτίου στη Βαλέττα της Μάλτας, ανακοινώθηκε η κοινή πρόθεση για δράση με στόχο την περαι...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Πώς επηρεάζουν τα ελαστικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου;
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου.  ...(περισσότερα)

S5 Box