SAFETY FIRST

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας.

Στο πλαίσιο περαιτέρω βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου, οι ευρωβουλευτές προχώρησαν σε ειδικό ψήφισμα.

Μέσω αυτού, εισηγήθηκαν το όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές να οριστεί στα 30 χλμ./ώρα, καθώς επίσης και να ληφθούν ακόμη πιο αυστηρά μέτρα για οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Το ψήφισμα εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία 615 ψήφων υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές.

Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, τα 30 χλμ./ώρα έχουν ήδη οριστεί σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης 

Η συγκεκριμένη ταχύτητα κρίνεται από τους ανθρώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ασχολούνται με το θέμα ως αρκούντως ασφαλής, με δεδομένο ότι στις ίδιες υποδομές κινούνται και πιο ευάλωτοι χρήστες των δρόμων όπως ποδηλάτες ή πεζοί.

Για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η θέση των Ευρωβουλευτών είναι πως πρέπει να υπάρχει μηδενική ανοχή,

Στο ίδιο πλαίσιο, οι Ευρωβουλευτές ζήτησαν την εξέταση του ενδεχομένου ενσωμάτωσης μιας λειτουργίας για κινητά τηλέφωνα και συσκευές, αντίστοιχης με τη "λειτουργία πτήσης".

Σκοπός για το "driving safe mode", είναι να συνεισφέρει στη μείωση της απόσπασης προσοχής των οδηγών, η οποία αποτελεί ακόμη μια βασική αιτία τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη.

Επιπλέον, μεταξύ των κινήσεων που προτείνονται, είναι η ύπαρξη διευκολύνσεων ως προς την ασφάλιση οχημάτων και τη φορολογία, ώστε οι αγοραστές να προτιμούν σύγχρονα αυτοκίνητα, με ανάλογες προδιαγραφές ασφαλείας.

Το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας παραμένει φλέγον στην Ευρωπαϊκή Ένωση και χρειάζεται πολλή δουλειά για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών απωλειών από τροχαία ατυχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, έως το 2050.

Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε πως ο στόχος μείωσης στο 50%, των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020 δεν επιτεύχθηκε, φτάνοντας στο 36%.

Κατά μέσο όρο, στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν 22.700 νεκροί (42 ανά εκατομμύριο κατοίκων) και 120.000 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα, κάθε χρόνο.

"Για πάρα πολύ καιρό, οι Ευρωπαίοι έπρεπε να ζήσουν με έναν απαράδεκτο αριθμό νεκρών στους δρόμους μας", δήλωσε η Ελληνίδα εισηγήτρια του ψηφίσματος, Έλενα Κουντουρά. "Είναι ρεαλιστικό να επιδιώξουμε τη μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, εάν η ΕΕ και τα κράτη μέλη δεσμευτούν για καλύτερη οδική ασφάλεια, σε συνδυασμό με ισχυρή πολιτική βούληση και επαρκή χρηματοδότηση.

"Καλούμε την Επιτροπή και τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν συγκεκριμένα και σωτήρια μέτρα για να υποστηρίξουν αυτές τις προσπάθειες, όπως χαμηλότερα όρια ταχύτητας, ειδικά τη δημιουργία ενός προκαθορισμένου ορίου 30 χλμ./ώρα, στροφή σε άλλες μορφές μεταφορών και σε έναν νέο Ευρωπαϊκό Οργανισμό Οδικών Μεταφορών".

 

Περισσότερα Safety First

Οι βασικοί λόγοι για αντικατάσταση των ελαστικών
Η επιλογή που θα κάνουμε όταν έρθει η στιγμή αντικατάστασης των ελαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αφορά σε ένα από τα θεμελιώδη σημεία του αυτοκινήτου μας. ...(περισσότερα)
Παραβάσεις που
Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η επανάληψη ορισμένων επικίνδυνων παραβάσεων, θα επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 5 χρόνια. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται τα αυτοκίνητα με 5 αστέρια στο Euro NCAP
Το Euro NCAP ανακοίνωσε τα μηνιαία αποτελέσματα ασφαλείας για 4 νέα αυτοκίνητα, τα Kia Niro, Renault Scenic, Subaru Levorg και Toyota Hilux. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των SUV επηρεάζει αρνητικά τον διαθέσιμο χώρο και την οδική ασφάλεια εντός πόλεων
Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη, όμως αρκετές είναι οι ενστάσεις αναφορικά με τον όγκο τους και τη μειωμένη ασφάλεια όσον αφορά στους υπόλοιπους χρήσ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη ευαισθητοποιείται περαιτέρω για την Οδική Ασφάλεια
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλούς Μετακίνησης (European Transport Safety Council), 5 Υπουργοί Μεταφορών Ευρωπαϊκών Κρατών υπέγραψαν από κοινού διακήρυξη προς την Ευρωπαϊ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικού στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής των σύγχρονων ελαστικών από μεγάλους κατασκευαστές βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως το φαινόμενο του κλαταρίσματος, έχει αποφευχθεί εντελώς. ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Απόσπαση προσοχής: Παραμένει στις κύριες αιτίες τροχαίων σε Ευρώπη και Ελλάδα
Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και...(περισσότερα)

S5 Box