SAFETY FIRST


Λόγω των μέτρων για την πανδημία, μέχρι το τέλος του μήνα έχει ανασταλεί η διαδικασία εξετάσεων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, όχι όμως για απόκτηση επαγγελματικών αδειών ή Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ).

Συγκεκριμένα, έως και τις 30 Νοεμβρίου έχουν ανασταλεί οι θεωρητικές και πρακτικές (δοκιμασίες προσόντων) εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος κατηγορίας ΑΜ, Α1 Α2, Α, Β, ΒΕ) σε μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Από την άλλη, εφόσον τηρούνται τα μέτρα και κανόνες που έχουν οριστεί, συνεχίζονται τα μαθήματα θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης υποψηφίων για απόκτηση άδειας επαγγελματικής οδήγησης, για φορτηγά και λεωφορεία. Επιπλέον, συνεχίζονται τα μαθήματα περιοδικής κατάρτισης (θεωρητικών και πρακτικών) Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (ΠΕΙ), ενώ για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις διενεργούνται κανονικά και οι αντίστοιχες, θεωρητικές ή πρακτικές, εξετάσεις.

Όπως τονίζεται, πέραν της τήρησης των μέτρων και κανόνων που έχουν οριστεί, στις δοκιμασίες προσόντων και πρακτικών εξετάσεων για απόκτηση ΠΕΙ επιτρέπεται η παρουσία μόνο ενός υποψηφίου ανά εξεταστική επιτροπή, ενώ στα θεωρητικών μαθημάτων, πρέπει να συμμετέχουν κατά μέγιστο αριθμό 5 εκπαιδευόμενοι και να έχουν ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ τους.

Ακόμη, μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) είναι κλειστά, εκτός από την περίπτωση ΚΤΕΟ με εγκεκριμένη αυτόματη γραμμή ελέγχου βαρέων οχημάτων (φορτηγών ή λεωφορείων) που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές. Ο συγκεκριμένος τεχνικός έλεγχος γίνεται με ραντεβού.

Επίσης, για οχήματα βάρους μικρότερου ή ίσου των 3,5 τόνων, παρατείνεται κατά 45 ημερολογιακές ημέρες, εφόσον η προβλεπόμενη προθεσμία έληγε έως τις 30 Νοεμβρίου η:
- διενέργεια περιοδικού τεχνικού για πρώτη φορά, οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα ως καινούργια
- η ισχύς Δελτίων Τεχνικών Ελέγχου (ΔΤΕ) οχημάτων χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις
- η διάρκεια ισχύος Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ)

Τέλος, οχήματα για τα οποία προκύπτει πως για την περίοδο έως 30 Νοεμβρίου, υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας που δεν επέτρεψαν τον έλεγχο, επιτρέπεται αυτό να γίνεται εμπρόθεσμα, έως και τις 30 Δεκεμβρίου.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών αποσπάται κατά την οδήγηση
Η απώλεια συγκέντρωσης λόγω κούρασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα θανάτων από τροχαία ατυχήματα φτάνοντας στο 62%, ενώ μετά τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Exchange and Mar...(περισσότερα)
3 στους 4 Βρετανούς επιθυμούν μείωση του ορίου κατανάλωσης αλκοόλ!
Έρευνα για λογαριασμό του Οργανισμού Δημόσιας Υγείας της Αγγλίας, έδειξε πως το 77% των ερωτηθέντων είναι υπέρ της περαιτέρω μείωσης του κατώτατου επιτρεπτού ορίου κατανάλωσης οινοπνεύματος κατά τη δι...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Δυτική Αττική: Προκήρυξη έργων για την Οδική Ασφάλεια
Ο ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός που έχει ως αντικείμενο τη βελτίωση των οδικών υποδομών, προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. ...(περισσότερα)
Δεκέμβριος 2021: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις στην Αττική
Κατά τον τελευταίο μήνα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε, σημειώθηκαν 588 τροχαία ατυχήματα με 14 νεκρούς, καθώς και 17.384 παραβάσεις συνολικά. ...(περισσότερα)
Τροχαία ατυχήματα: Η βασική αιτία θανάτου για παιδιά ηλικίας 1-13 ετών
Τα τροχαία ατυχήματα είναι η βασική αιτία θανάτου παιδιών ηλικίας 1-13 ετών, γεγονός που οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε και οι στατιστικές δυστυχώς, επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Περισσότερες από 3.000 παραβάσεις για μη χρήση κράνους
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των ελέγχων για χρήση κράνους στους δρόμους της χώρας μας, κατά τη χρονική περίοδο 27 Οκτωβρίου-9 Νοεμβρίου 2025. ...(περισσότερα)
Νέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε ποινές και πρόστιμα
Διαβάστε ποιες είναι οι αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εστιάζοντας στις ποινές και στα πρόστιμα. ...(περισσότερα)

S5 Box