SAFETY FIRST

Η αλλαγή των κανονισμών στη διαδικασία αξιολόγησης του Euro NCAP, με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, συνδέεται με την αύξηση στα κουμπιά ή τους διακόπτες και την αντίστοιχη μείωση στις οθόνες αφής εντός των νέων αυτοκινήτων.

Από την περασμένη δεκαετία, η ανάπτυξη της ψηφιοποίησης άλλαξε ριζικά την εικόνα του εσωτερικού των νέων οχημάτων, αφού οι οθόνες (αφής ή μη) αντικατέστησαν σε μεγάλο ποσοστό τα κουμπιά και τους διακόπτες, που είχαμε συνηθίσει.

Αυτή η εξέλιξη είχε όμως και μια αρνητική επίδραση, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί κατακόρυφη αύξηση στα ποσοστά απόσπασης προσοχής από τον δρόμο, γεγονός που συνιστά έναν από τους βασικότερους παράγοντες των τροχαίων ατυχημάτων.

Προφανώς, το μεγαλύτερο μερίδιο σχετικά με την απόσπαση προσοχής ανήκει στην εκτεταμένη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, αφού οι οθόνες αφής «ευθύνονται» κυρίως για την απόσπαση του βλέμματος του οδηγού από το δρόμο, κατά την εναλλαγή ορισμένων λειτουργιών, όπως το air condition κλπ.

Από τη στιγμή που η εκτεταμένη χρήση οθονών αφής φαίνεται πως έχει και αρνητικά σημεία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε συνεργασία με οργανισμούς Οδικής Ασφάλειας, θα αλλάξουν πολιτική, αυξάνοντας εκ νέου τα κουμπιά και τους διακόπτες στα εσωτερικά των νέων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, αυτό θα συμβεί αρκετά σύντομα, αφού από το 2026 ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας Euro NCAP, που πραγματοποιεί τα γνωστά σε όλους πλέον, crash tests, θα αλλάξει τον τρόπο διενέργειας των δοκιμών αξιολόγησης που πραγματοποιεί.

Συγκεκριμένα, για την επίτευξη του μέγιστου των βαθμών στην αξιολόγηση ασφαλείας, τα αυτοκίνητα θα πρέπει να μη βασίζονται αποκλειστικά στις οθόνες αφής, αλλά και στη χρήση κουμπιών ή διακοπτών για ενέργειες όπως η χρήση κόρνας, η ενεργοποίηση φλας και υαλοκαθαριστήρων, καθώς και η πραγματοποίηση κλήσεων έκτακτης ανάγκης.

Όπως υποστήριξε με δηλώσεις στο έγκυρο Μέσο «The Times» ο Διευθυντής Στρατηγικής Ανάπτυξης του Euro NCAP, Matthew Avery, «η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα σε ολόκληρη τη βιομηχανία, με σχεδόν όλους τους κατασκευαστές οχημάτων να μεταφέρουν τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αποσπούν τα μάτια τους από το δρόμο και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων από απόσπαση της προσοχής».

Αξίζει να τονιστεί, πως η σταδιακή επαναφορά κουμπιών και διακοπτών δε σημαίνει πως οι οθόνες αφής θα καταργηθούν. Ο δεδηλωμένος στόχος είναι όλα τα παραπάνω να συνυπάρχουν με τέτοιο όμως τρόπο, ώστε να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τον οδηγό και τους επιβάτες ενός οχήματος.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Mercedes-Benz

Περισσότερα Safety First

Δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στο Μεσολόγγι
Tο επόμενο δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς από την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης "Ιαβέρης", θα διεξαχθεί στο Μεσολόγγι την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019. ...(περισσότερα)
Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)
Συνεχίζονται οι έλεγχοι της Τροχαίας στα οδικά δίκτυα
Η Τροχαία συνεχίζει τους ελέγχους στις Περιφέρειες της χώρας, εστιάζοντας αυτή τη φορά σε Πελοπόννησο και Κεντρική Μακεδονία. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Οι οδηγοί-dummies!
Οι κούκλες Hybrid III και ES-2 είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν τον οδηγό και τον επιβάτη στα ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Δεκέμβριος 2021: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις στην Αττική
Κατά τον τελευταίο μήνα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε, σημειώθηκαν 588 τροχαία ατυχήματα με 14 νεκρούς, καθώς και 17.384 παραβάσεις συνολικά. ...(περισσότερα)
Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Τροχαία και παραβάσεις Μαρτίου στην Αττική
Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής τα τροχαία ατυχήματα και οι παραβάσεις στην Αττική κατά τον περασμένο Μάρτιο, όπου δυστυχώς ξεχωρίζουν οι 15 νεκροί σε ισάριθμα θανατηφόρα τροχαία ...(περισσότερα)
To Euro NCAP παρουσιάζει τον Οδικό Χάρτη 2025
Ο σημαντικότερος οργανισμός οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, παρουσίασε τον Road Map 2025, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα, αυτόματα συστήματα ασφαλείας που εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στ...(περισσότερα)

S5 Box