SAFETY FIRST

Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς.

Η υιοθέτηση του ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές, αποτελεί μια διαδεδομένη τάση των τελευταίων ετών στην Ευρώπη.
Τα στατιστικά αποτελέσματα δείχνουν μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και της ρύπανσης του περιβάλλοντος, όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν πως αυτή η ενέργεια προκαλεί αύξηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Πρόσφατη έρευνα, που πραγματοποίησαν για λογαριασμό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου οι Γιώργος Γιάννης και Εύα Μιχελαράκη, καταλήγει στο συμπέρασμα πως αύξηση της κίνησης λόγω μείωσης του ορίου ταχύτητας, δεν υφίσταται.

Η έρευνα των δύο Ελλήνων είχε ως βάση τη λειτουργία του μέτρου σε 40 πόλεις ανά την Ευρώπη, όπου το μέτρο έχει ήδη εφαρμοστεί.

Όπως αναφέρεται στη μελέτη, την οποία μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ, για παράδειγμα στην Ελβετία, το μειωμένο όριο ταχύτητας έχει επιτρέψει στο οδικό δίκτυο να δεχθεί αποτελεσματικά περισσότερα οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου διαδρομής ανά όχημα.

Επιπρόσθετα, τα αποτελέσματα των ερευνών έχουν δείξει πως μείωση του ορίου ταχύτητας κατά 10 χλμ./ώρα, μπορεί να προκαλέσει μείωση της ηχορύπανσης κατά 40%.

Ακόμη, μακροπρόθεσμα η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα αναμένεται να βοηθήσει και σε οικονομικό επίπεδο. Αν και αρχικά αυτό δεν ισχύει, καθώς απαιτούνται επιπλέον πόροι για τοποθέτηση νέων σημάτων κυκλοφορίας, όμως η μείωση των ατυχημάτων θα επιφέρει ανάλογη μείωση του κόστους σε επίπεδο δημόσιας Υγείας.

Επιπλέον, στην Ουαλία που ήταν η πρώτη χώρα η οποία υιοθέτησε σε κάθε πόλη το εν λόγω όριο, παρατηρήθηκε μείωση 20% στις ζημιές που είχαν τα αυτοκίνητα.

Το όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει υιοθετηθεί σε πόλεις πολλών ευρωπαϊκών χωρών όπως Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ιταλία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία κ.α.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Οι βασικοί λόγοι για αντικατάσταση των ελαστικών
Η επιλογή που θα κάνουμε όταν έρθει η στιγμή αντικατάστασης των ελαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αφορά σε ένα από τα θεμελιώδη σημεία του αυτοκινήτου μας. ...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Νορβηγία: Κανένα νεκρό παιδί από τροχαία το 2019
Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Praise Awards 2016
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) έχει δημιουργήσει τα "Praise Awards", βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο σε εταιρείες που έχουν πάρει μέτρα για τη β...(περισσότερα)
Εικονικοί βοηθοί στα αυτοκίνητα και οι πρώτες αντιδράσεις
Η τεχνολογία αναπτύσσεται με γοργούς, σε πολλές περιπτώσεις ιλιγγιώδεις, ρυθμούς που ακόμη και οι ίδιοι οι επιστήμονες σε αρκετές περιπτώσεις δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Ανησυχία για την αύξηση βάρους των νέων οχημάτων
Ο Οργανισμός Euro NCAP υποστηρίζει πως η αύξηση βάρους και διαστάσεων στα νέα οχήματα, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Οδική Ασφάλεια όσο και στην προστασία του περιβάλλοντος. ...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)
Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Ένα πρωτότυπο με τεχνολογίες ασφαλείας από το μέλλον
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα. ...(περισσότερα)

S5 Box